2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Proefrit C6
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 23 november 2005 12:39 PM
  [ # 16 ]
easternnl schreef:

Ik denk dat ik ook maar een keer een rondje moet gaan rijden. Daarna wil ik gelijk geen XM meer waarschijnlijk. Dat is voorlopig nog ff mijn droomauto die ik wel moeten kunnen betalen. Een C6 zal nog wel minimaal 5 jaar duren ...

Het klinkt voorlopig allemaal erg oke.

1 troost, als de C6 er is, komen er hopelijk wat meer top-XM’s op de markt.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
c5willem
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 23 november 2005 04:30 PM
  [ # 17 ]

of deze Laughing

c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.

mazda mx5 1.8 16v

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 07 maart 2006 11:56 PM
  [ # 18 ]

DiRaVi gevoel

Nog even een late reactie

In November heb ik in België een 20 minuten gereden met de C6 tijdens de VIP avond in Antwerpen.

Ahoewel er niet heel veel bochtenwerk aan te pas kwam en maar een kort stukje autosnelweg was het een zeer aangename (her)kenning van het CX DiRaVi gevoel, dat ik ook had bij mijn CX GTI Turbo II.

... alsof je van een hele lange eenzame reis terug thuis komt in een vertrouwde omgeving.

Dat alleen al maakt voor mij de aanschaf de moeite waard.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 06 april 2006 10:58 PM
  [ # 19 ]

Een CX DiRaVi gevoel klinkt erg positief! Ik was zelf ook erg te spreken over de terugkoppeling van het DiRaVi systeem van de CX, nog beter dan bij de XM V6 modellen. Ook hiermee onderscheidt Citroen zich weer van de menigte.

Ik kan niet wachten totdat ik eindelijk met de C6 mag proefrijden. Zoals ik recent van mijn citroen verkoper heb gehoord, komen de C6 demo`s pas in september 2006 in Nederland Sad

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 07 april 2006 03:33 AM
  [ # 20 ]

Welnee, het lijkt in de verste verte niet op een Diravi. Alleen het gebrek aan gevoel misschien. Maar het stuur centreert niet meer dan gemiddeld in zijn klasse, dus je bent in de stad veel meer aan het terugzwengelen dan in een CX. Ook filtert het stuur oneffenheden minder goed weg.

@EvilTwin, jij hebt het over spelen met de spoiler, maar dat kun je toch niet zelf? Dat doet de auto toch uitsluitend automatisch?

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 07 april 2006 08:27 AM
  [ # 21 ]

Bedankt voor het beantwoorden CXfanatic. Wink

Wat betreft de spoiler van de C6, die zie ik op diverse filmpjes bedient worden terwijl de auto stil staat. Maar met welk knopje dit bedient wordt weet ik ook (nog) niet.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 07 april 2006 11:33 AM
  [ # 22 ]

SPOILERTJE

Je kan de spoler in onderhoudstand zetten om bvb bladeren, troep te verwijderen en of wanneer je een bagage/fietsendrager wil monteren op je trekhaak bvb.

Staat uitvoerig beschreven in het boekje.

Vwb Diravi: Ik blijf bij mijn statement dat het DiRaVi gevoel dichter aanleunt bij de CX dan bij de XM V-6

Laten we de CX diravi ook niet overschatten. Bij wat oudere (meer km’s) CXen kon de pomp vaak niet bijhouden bij snelle lastenwissel.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 07 april 2006 01:25 PM
  [ # 23 ]

Re: SPOILERTJE

Maar een XM V6 met DiRaVi voelt toch echt wel als DiRaVi Wink

De pomp is niet het probleem, de accumulator wel, DiRaVi trekt gewoon veel hyraulisch vermogen. Daarom heb je ook een extra remaccumulator.

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:

Je kan de spoler in onderhoudstand zetten om bvb bladeren, troep te verwijderen en of wanneer je een bagage/fietsendrager wil monteren op je trekhaak bvb.

Staat uitvoerig beschreven in het boekje.

Vwb Diravi: Ik blijf bij mijn statement dat het DiRaVi gevoel dichter aanleunt bij de CX dan bij de XM V-6

Laten we de CX diravi ook niet overschatten. Bij wat oudere (meer km’s) CXen kon de pomp vaak niet bijhouden bij snelle lastenwissel.


@cxfanatic het zelf-centerende effect van DiRaVi is het gevolg van de gekozen oplossing voor het kunstmatige gevoel, niet het doel. Het doel is een ontkoppeling te krijgen van wielkrachten (traagheidskrachten/aandrijving/remmen/sturen/oneffenheden/klapband/etc.) en stuurwielkrachten. Dat gebeurt in de C6 door de doublewishbones met ontkoppeld draaipunt en de electro-hydraulische stuurbekrachtiging. Bij DiRaVi gebeurt dit door stuur en wielen alleen hydraulisch aan elkaar te koppelen (‘drive-by-wire’)

In die zin is het stuurgevoel van de C6 juist bijzonder goed met DiRaVi te vergelijken, zeker voor niet-ingewijden voor die nooit CX/SM/Xm gereden hebben. In vergelijking met de C5 bijvoorbeeld (die meer dan gemiddeld filtert) is de filtering van de C6 veel beter, je hebt gelijk dat het nog beter kan zoals de CX laat zien.

Het zwengelen in de stad heb ik absoluut niet zo ervaren, zeker als je de grootte van het stuur in de C6 bekijkt (erg klein dus Rolling Eyes ) Maar ook hier geld d’r is altijd baas-boven-baas, in dit geval is de Sm de referentie: een nog kleiner ovalen stuur EN 2 omwentelingen van aanslag tot aanslag EN een kleinere draacirkel.

Het stuurgevoel van de C6 lijkt dus meer op het DiRaVi gevoel dan de meeste andere oplossingen, maar helemaal gelijk is het niet.

cxfanatic schreef:

Welnee, het lijkt in de verste verte niet op een Diravi. Alleen het gebrek aan gevoel misschien. Maar het stuur centreert niet meer dan gemiddeld in zijn klasse, dus je bent in de stad veel meer aan het terugzwengelen dan in een CX. Ook filtert het stuur oneffenheden minder goed weg.

@EvilTwin, jij hebt het over spelen met de spoiler, maar dat kun je toch niet zelf? Dat doet de auto toch uitsluitend automatisch?

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 07 april 2006 01:30 PM
  [ # 24 ]

Tja, ik als dagelijks CX-rijder (45.000 km per jaar) mis dat automatisch terugdraaien meteen. Dat dat een gevolg was in plaats van een doel, dat wist ik niet. Over prettige bijkomstigheden gesproken…

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 07 april 2006 01:53 PM
  [ # 25 ]

Ik vond het ook altijd plezierig en ook ik voel me altijd weer direct thuis in een CX (of SM of Xm met DiRaVi Wink ) maar voor een groot deel van de automobilisten is het een bijzonder vreemde gewaarwording, iets wat gewenning kost.

Juist daarom heb ik ook geleerd om een auto niet direct af te vallen op iets wat in eerste instantie als vreemd overkomt, dat heeft de Cx altijd parten gespeeld (ondankts 1.000.000 verkochte exemplaren)

Er werd altijd gezegd: 5minuten rijden in een CX en je wilt nooit meer CX rijden, 10 minuten en je wilt nooit meer iets anders Laughing

Ik ben met de Xm V6 met DiRaVi wel eens op wintersport gegaan en heb mijn copiloot toen een paar dagen van te voren meegenomen voor een preofrit om hem te laten wennen. De eerste bocht ging idd hoekig, maar hij pakte het snel op. Dezelfde gewenning is ook nodig voor de remmen trouwens.

Wat dat betreft is de C6 denk ik voor de gemiddelde automobilist ook een bijzondere gewaarwording. Ik hoop dat geinteresseerden haar meer dan 10minuten geven om zichzelf te bewijzen. Klanten die een Thesis, s80 of E-klasse gewend zijn zullen dit denk ik makkelijker kunnen dan BM5 rijders.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 07 april 2006 09:16 PM
  [ # 26 ]

C6 - XM - DS en….Activa

Helemaal eens met eviltwin.

Denk dat je vandaag de dag gedoseerd apart moet zijn om commercieel te overleven.

1) De C6 is geen eenheidsworst (dat blijkt al uit de gedoseerde marktintroduictie)
2) De rijgewenning moet zowel de Citroënisten als nieuw klanten aanspreken
3) Naar mijn bescheiden mening leunt de rijervaring eerder aan bij de CX als bij de XM of C5, zonder de notoire wiebeldrift
4)Als ik terugkijk valt het me vooral nu op hoe geniaal het rijgedrag van de Xantia activa was (TCT en zelfs HDI). De gebalde onrust gecombineerd met een wegligging die m.i. nog steeds de absolute referentie is bij seriewagens maakt deze auto in mijn ogen tot de meest bijzondere Citroën van de laatste 30 jaar.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 09 april 2006 04:13 AM
  [ # 27 ]

Tja, ik begrijp ook niet waarom ze weer van dat SC.CAR-systeem afgestapt zijn. Doodzonde.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 23 maart 2007 09:26 PM
  [ # 28 ]
FRUCTIDOR schreef:
eviltwin schreef:

Ook ik was gisteren in Heemstede, alhier een kort verslagje,

alle acht C6-en op het slot zijn uitgevoerd in de kleur Gris Fulminator met zwart interieur, voor zover ik kon zien allemaal met Lounge stoelen, dus geen neerklapbare achterbank (persoonlijk zou ik hiervoor niet kiezen, mijn mountainbike moet ook mee kunnen   Idea  ) Ik had er graag een gezien in Ganache, Rouge Profond, Sable de Lagrune, of zelfs Gris Aluminium, en vooral eentje met een crème interieur, maar helaas. Kentekens van xx-RZ-xx tot xx-SB-xx.

01-RZ-JT
05-RZ-TR
05-SB-BN
06-RZ-JT
33-RZ-TR
54-RZ-HT
60-RZ-HT
80-SB-BL


Op de snelweg blijkt het zicht prima, alhoewel de voorruit iets krapper lijkt dan die op de C5, zijn de A-stijlen minder obstructief. Het zicht door de achterruit is beter dan verwacht (en veel beter dan de Xm) de vleugel heb ik niet omhoog zien komen (niet op gelet ook, niet boven de 135 geweest Rolling Eyes )


Ze kwamen wel omhoog hoor, bij ongeveer 70 p/u, je ziet het
alleen niet in je binnenspiegel, ik zag het bij de C6 die voor me reed.
Bij 135 komt ie inderdaad nog wat verder naar boven.


Na het rijden ben ik nog even blijven hangen op het fort, o.a om even met Erik Verhaest (dir. PR Citroën NL) te spreken, die verzekerde mij dat er geen V8 komt, wel nog een grotere sterkere V6 (250~260pk).

Die komt over ca. 1½ jaar net zoals in 1991 de XM V6-24 kwam.

F

Weet niet of het al eens iemand is opgevallen maar hier bestaat er geen één meer van, allemaal in de shredder verdwenen…

http://www.rdw.nl

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 24 maart 2007 01:22 PM
  [ # 29 ]

Dat was al bekend ja, staat er o.a. eentje bij een school in Grunning, voor de leerlingen, om het vak te leren.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Harm van Beek
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 532
Geregistreerd: 23-09-2005

- 2CV 2CV 6 club
- C1 c1 ambiance
- DS 3 DS3 1.6 AIRDREAM So Chic E-HDI 90
- DS 4 1.6 eHDI Business
Gepost: 25 maart 2007 10:22 PM
  [ # 30 ]

Ik heb vorige week anderhalve dag in een C6 2.7HDi exclusive mogen rijden.

Wat een Grande Routiere, heerlijk. Als ik het geld had (€75000 of meer) zou ik mijn C5-je zo inruilen daarop.

Na BX-ZX-Xant-Xant-xx-XM-xx-Xant-2CV (1985) + C5-1 (14-4-2006 tot 1-2-2008) en C5-2 (1-2-2008 tot 23-1-2014, 2.0HDiF 16V Break BVA6 Image (2008)), vanaf 23-1-2014 een zwarte DS3 1.6e-HDi So Chic van 10-2011. en vanaf 05-12-2014 een rode DS4 1.6 e-HDi Business van 09-2011

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook