1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
De beste benzinesoort voor GTI
ger
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 18-06-2005

Gepost: 23 november 2005 10:24 PM

Sinds heel kort een GTI uit 1987 en loopt lekker maar gewoon vraagje over de soorten benzine.

Waar loopt deze motor nou het lekkerste op ?  98 of 95 en/of loodvervanger erbij gooien?

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 23 november 2005 10:33 PM
  [ # 1 ]

Re: De beste benzinesoort voor GTI

ger schreef:

Sinds heel kort een GTI uit 1987 en loopt lekker maar gewoon vraagje over de soorten benzine.

Waar loopt deze motor nou het lekkerste op ?  98 of 95 en/of loodvervanger erbij gooien?

kijk anders even wat het instructie boekje voorschrijf

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 23 november 2005 10:45 PM
  [ # 2 ]

Wij rijden met onze GTI op 98 zonder loodvervanger. Gaat prima. Bij Dr theo kun je een lijstje vinden bij tech facts.
 

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 24 november 2005 01:50 AM
  [ # 3 ]

Ik zou met een gti op 98 ongelood rijden… dat loodvervanger is niet nodig, maar de 98 RON is wel fijn.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
ger
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 18-06-2005

Gepost: 24 november 2005 11:48 AM
  [ # 4 ]

De beste benzinesoort voor GTI

Zie dat er dus het beste op 98 ron gereden kan worden dus bedankt voor de tips en ga snel even tanken.  Is een verslavende auto dus moet even rijden.

Ger

Profiel  
 
Gepost: 24 november 2005 02:44 PM
  [ # 5 ]

Ik zou ook de 98 nemen voor de GTi, zelf tank ik ook 98 voor al mijn CX’n.
Voor de Prestige en de GTiT doe ik er Marly C bij dit om de injectoren en benzinepomp te smeren en gelijktijdig is het nog goed voor de kleppen ook.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 24 november 2005 03:05 PM
  [ # 6 ]

Marly C ben ik in Nederland nog niet tegengekomen. Wat doet dit produkt?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 24 november 2005 04:22 PM
  [ # 7 ]

V-power dan?
Dat schijnt ook wel eens te helpen, maar weet niet of dit ook het geval is bij CX-en.

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 24 november 2005 04:29 PM
  [ # 8 ]

Probleem met V-Power is geloof ik het gebrek aan zwavel. Zwavel vervuilt en veroorzaakt zure regen, maar ik heb begrepen dat de oudere benzinesystemen een beetje ervan wel waarderen. Heb overigens nog niet gemerkt dat het enig probleem oplevert zonder, want ik tank eigenlijk altijd Total Excellium (beide brandstofstations op mijn gebruikelijke routes zijn Total), en dat zal ook wel zwavelarm zijn. Ik vond V-Power geen super sukses in de bruine, dat wil zeggen, merkte er niets van, had zelfs het idee dat de brandstoffen waar echt 98 RON op stond hem wat lekkerder deded lopen.

Heb trouwens een liter Aceton gehaald om dat experiment ook eens uit te voeren…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 24 november 2005 04:56 PM
  [ # 9 ]

Oo oké, dus is het maar goed dat ik die tip heb geweigerd om eens V-power te halen voor de GTi.
Hmm, en octaanbooster bij 98 dan?

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 24 november 2005 05:26 PM
  [ # 10 ]

Hangt er vanaf wat voor een octaanbooster… als je tetraethyl lood gebruikt (ja, dat spul wat ook in echt gelode benzine zit), dan gaat het denk ik wel goed. Van al die andere produktjes zou ik eerst willen weten wat er nou precies in zit en hoe het werkt. Je hebt dan iets meer vermogen, maar eigenlijk moet je dan ook de ontsteking wat vertragen om het optimaal te laten lopen en echt meer vermogen te hebben, en het is maar de vraag of dat makkelijk kan.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 24 november 2005 07:16 PM
  [ # 11 ]

Ontsteking vertragen? Wat is dat? Bedoel je het tijdstip later zetten?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 24 november 2005 11:06 PM
  [ # 12 ]

Ja dat bedoel ik Smile. Later zetten… hangt natuurlijk ook wel weer van wat faktoren af, maar in theorie betekent hoger octaan, minder kans op pingelen, dus je onsteking kan dichter bij het ideaal…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 24 november 2005 11:14 PM
  [ # 13 ]

Hehe het onstekingstijdstip later zetten lijkt me nogal moeilijk.
Maar als ik de meeste reacties zo lees, is het dus beter om gewoon 98 RON te gebruiken…

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
Gepost: 24 november 2005 11:30 PM
  [ # 14 ]
Alcyone schreef:

Marly C ben ik in Nederland nog niet tegengekomen. Wat doet dit produkt?


Het is een soort dunne olie waar grafiet is aan toe gevoegd en het smeert dus de benzinepomp (bij injectie motoren) en de injectoren.
Maar het is hooftzakelijk bedoeld voor “klepsmering” bij motoren die op LPG lopen.

http://www.marly.com/catalogue/products/listArticle.web?categoryId=143&pager;.offset=10
links onderaan de pagina.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 25 november 2005 06:11 PM
  [ # 15 ]

Onze 25 GTi automaat (ook serie 2) rijdt gewoon op euro 95, geen probleem.
Heb ook de lijstjes met benzine doorgekeken en de 25 GTi mag op euro 95 rijden zonder problemen.
Natuurlijk is euro 98 nog iets lekkerder voor de auto, maar hoeft niet.
GTi’s turbo 1 en 2 moeten eigenlijk euro 98 met loodvervanger hebben willen ze echt goed rijden (volgens de lijstjes).

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook