1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
GS herspuiten?
Marino
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 05-11-2005

- Méhari mehari 4 zitter
- BX GTI 16V
Gepost: 24 november 2005 01:00 PM

Mijn GS Spécial staat onder andere ook bij te koop.
Maar hoe langer hoe meer begin ik te twijfelen om deze bij te houden.
Ik heb de Gs graag en zou er liever geen afscheid van nemen.

Heeft er iemand enig idee waar ik mijn Gs goedkoop kan laten herspuiten?
Of is goedkoop niet mogelijk? Is het wel slim om nog veel te investeren in de GS?

Hier in België ben ik al wat gaan rondhoren en de prijs schommelt van 1000 tot 2500 euro’s.

dank

foto’s gs
 

c’est fantastique

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 24 november 2005 03:20 PM
  [ # 1 ]

De autospuiterij bij mij in de buurt zegt wat anders… Ik wil mijn CX laten overspuiten en als ik alles zelf doe qua voorbewerken, dat betekent dus oude lak schuren, plamuren, afplakken en primeren (zelf met een spuitbusje, dan opnieuw schuren) dan wil hij m’n auto wel spuiten voor 300 euro.

Dat kan een matsprijs zijn, maar in ieder geval veel lager dan die 1000 waar je het over hebt…

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 24 november 2005 03:53 PM
  [ # 2 ]

€300,- is zeker erg goedkoop! Bij   kan je een GS voor zo’n €750,- geheel laten spuiten. Maar dan moet je zelf ook al het voorwerk doen. Hiervoor hebben ze DHZ-kitjes.

En of het slim is om te investeren, tja… Eigenlijk is het zonde om het niet te doen. De andere kant van het verhaal is, een GS is niet gewild, nou ja…. Iedereen wil er wel eentje, en men vind ze mooi, maar kopen, ho maar!
Wil je slim zijn, dan koop je een goedkope Starlet en daar rij je dan vervolgens de wereld mee uit. Confused  Wil je met plezier rijden, dan gooi je er een paar centen tegen aan en rijd je in een spik-en-span-GS!

Ik zeg; doen! Als je het je kan veroorloven, dan moet je die GS in ieder geval houden. Vergeet niet, ze zijn uniek aan het worden. Ze rijden heerlijk, zijn mooi, vooruitstrevend, comfortabel enz.
En wat de techniek aangaat, die is op redelijke goedkope manier in conditie te houden.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 24 november 2005 06:03 PM
  [ # 3 ]

een Starlet enkel als het een vierkante is want vanaf de ronde rijden ze niet meer zo lekker Patje Laughing

maar, die GS had ik ook al te koop zien staan en het enige wat hij mist is inderdaad dat egale kleurtje, trouwens dat wit is een fantastische kleur op een GS

een goedkope spuiter wil ik ook wel kennen Confused

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 24 november 2005 06:33 PM
  [ # 4 ]

Ga es op zoek naar een TSO of BSO school in de buurt, waar ze een afdeling automechanica hebben…

Misschien zoeken ze wel oefenobjecten voor de spuiterij-afdeling?

Profiel  
 
Marino
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 05-11-2005

- Méhari mehari 4 zitter
- BX GTI 16V
Gepost: 24 november 2005 10:14 PM
  [ # 5 ]

dank je voor de tips

ik ben er idd van overtuigd dat gs rijden ongelooflijk zalig is Very Happy

ik mis het wel maar bx diesel rijden is ook leuk en vooral goedkoper… en als student draait het meestal om het goedkopere.

c’est fantastique

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 24 november 2005 10:52 PM
  [ # 6 ]

Ik vind jouw tweekleuren GS wel grappig eigenlijk. Als de lak nog goed was, zou ik er niet veel meer aan doen.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 24 november 2005 10:54 PM
  [ # 7 ]
Marino schreef:

ik mis het wel maar bx diesel rijden is ook leuk en vooral goedkoper…

En daar geloof ik dus helemaal niks van. Ik heb een gaspot in de kofferbak liggen en rijd 1 op 8,5 gemengd.
De LPG-prijs is ongeveer de helft van de dieselprijs, je diesel moet dus 1 op 17 rijden, wil het even duur zijn qua brandstofkosten.

En je GS is belastingvrij en kan op een klassiekerverzekering. Van de belasting en verzekeringscenten die je uitspaart kan je het extra onderhoud doen dat nodig is t.o.v. een BX en je gaspot afschrijven. (in mijn geval in een dik jaar!)

Met andere woorden, stel het zal allemaal zwaar tegenvallen, dan ben je nog niet veel duurder uit t.o.v. een diesel-BX.

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 24 november 2005 11:00 PM
  [ # 8 ]
patje74 schreef:
Marino schreef:

ik mis het wel maar bx diesel rijden is ook leuk en vooral goedkoper…

En daar geloof ik dus helemaal niks van. Ik heb een gaspot in de kofferbak liggen en rijd 1 op 8,5 gemengd.
De LPG-prijs is ongeveer de helft van de dieselprijs, je diesel moet dus 1 op 17 rijden, wil het even duur zijn qua brandstofkosten.

En je GS is belastingvrij en kan op een klassiekerverzekering. Van de belasting en verzekeringscenten die je uitspaart kan je het extra onderhoud doen dat nodig is t.o.v. een BX en je gaspot afschrijven. (in mijn geval in een dik jaar!)

Met andere woorden, stel het zal allemaal zwaar tegenvallen, dan ben je nog niet veel duurder uit t.o.v. een diesel-BX.

Wee de gene die ooit nog zegt dat de Nederlandse regering het geld uit je zakken klopt.
In belgië goedkoop rijden met een klassieker?
Het kan!
Op voorwaarde dat je in een omgeving van 25km van je standplaats blijft (officiele meetings uitgezonderd),
en je je auto enkel gebruikt voor recreatieve ritjes.
Dus even naar de supermarkt ermee? Sorry, mag niet…

jammer, maar een BX diesel blijft goedkoper Wink

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 24 november 2005 11:01 PM
  [ # 9 ]
patje74 schreef:
Marino schreef:

ik mis het wel maar bx diesel rijden is ook leuk en vooral goedkoper…

En daar geloof ik dus helemaal niks van. Ik heb een gaspot in de kofferbak liggen en rijd 1 op 8,5 gemengd.
De LPG-prijs is ongeveer de helft van de dieselprijs, je diesel moet dus 1 op 17 rijden, wil het even duur zijn qua brandstofkosten.

En je GS is belastingvrij en kan op een klassiekerverzekering. Van de belasting en verzekeringscenten die je uitspaart kan je het extra onderhoud doen dat nodig is t.o.v. een BX en je gaspot afschrijven. (in mijn geval in een dik jaar!)

Met andere woorden, stel het zal allemaal zwaar tegenvallen, dan ben je nog niet veel duurder uit t.o.v. een diesel-BX.

Let even op, hij woont in Belgenland: ander belastingsregime!

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 24 november 2005 11:08 PM
  [ # 10 ]
Ds23man schreef:

Let even op, hij woont in Belgenland: ander belastingsregime!

GRG

Oeps…. zei ik iets???  Surprisedops:

Dat is nu eens bijzonder jammer zeg. Sorry voor de onbedoelde gek-aansteken. Ik ben alleen razend gek op GS-en, en wil eigenlijk iedereen overhalen zin GS te houden, te gevruiken, koesteren enzovoorts….

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 24 november 2005 11:19 PM
  [ # 11 ]

Ik heb in opdracht diverse GS/A’s laten spuiten.

van concours tot ff bijwerken, prijzen onder de 2000 NLG vertrouwde ik niet.
wil je plezier van je spuitwerk hebben moet je niet gaan frotten.
GS/A’s hebben namelijk de vervelende eigenschap om van onder de lak weer te gaan roesten,en vervolgens dus je spuitwerk te verpesten.

als je zelf aan de voorbewerking gaat hobbyen doe dit dan met de voorgeschreven materialen door jou spuiter.
werk grondig en neem geen halve maatregelen.
even staalborstel en wat plamuur werkt dus niet.
roestige delen uitzagen/slijpen, nieuwe erin lassen dus.

doe al je werk in een DROGE ruimte, desnoods met ettelijke vochtslurpers erbij en liefst verwarmd.

breng de auto alleen naar de spuiter als het weer droog en warm is +10 a 15 minimaal.

steek liever 2 mnd extra in je voorbewerking, dan kost wat kost snel snel want ik moet naar die of die meeting.
het resultaat is dan leuk, maar al na 1 mnd zie je je eigen haastwerk zich wreken.

wil je perfectie kost het euri, en dat begint dan vanaf ongeveer 4000 euro en hoger, afhankelijk van de oorspronkelijke staat van je auto.

greets van wupke Wink

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 25 november 2005 12:12 AM
  [ # 12 ]
patje74 schreef:
Ds23man schreef:

Let even op, hij woont in Belgenland: ander belastingsregime!

GRG

Oeps…. zei ik iets???  Surprisedops:

Dat is nu eens bijzonder jammer zeg. Sorry voor de onbedoelde gek-aansteken. Ik ben alleen razend gek op GS-en, en wil eigenlijk iedereen overhalen zin GS te houden, te gevruiken, koesteren enzovoorts….

het belasting vrij zijn telt hier enkel als effectief oldtimer (29€/jaar) maar dan heb je een hoop nadelen zoals reeds beschreven, politie is er erg happy op om iemand te strikken met en o-plaat

we kunnen hem wel gewoon inshrijven met de laagste inschrijvings taks en mits je een goede verzekeing vindt ook aan speciaal tarief

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Daffodil31LE
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 438
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 27 november 2005 06:37 PM
  [ # 13 ]
paso schreef:
patje74 schreef:
Ds23man schreef:

Let even op, hij woont in Belgenland: ander belastingsregime!

GRG

Oeps…. zei ik iets???  Surprisedops:

Dat is nu eens bijzonder jammer zeg. Sorry voor de onbedoelde gek-aansteken. Ik ben alleen razend gek op GS-en, en wil eigenlijk iedereen overhalen zin GS te houden, te gevruiken, koesteren enzovoorts….

het belasting vrij zijn telt hier enkel als effectief oldtimer (29€/jaar) maar dan heb je een hoop nadelen zoals reeds beschreven, politie is er erg happy op om iemand te strikken met en o-plaat

we kunnen hem wel gewoon inshrijven met de laagste inschrijvings taks en mits je een goede verzekeing vindt ook aan speciaal tarief

Elke auto van meer dan 25 jaar oud wordt in België forfetair belast voor ongeveer 30 euro per jaar. Daar hoef je echt geen O-plaat voor te hebben. Met een aldus normaal ingeschreven wagen mag je gewoon overal gaan en staan waar je wil. Die 25-kilometer-regel is er inderdaad, maar geldt uitsluitend voor wagens onder O-plaat ingeschreven. En een “manifestatie” kan van alles zijn; ook een koffiemeeting aan de kust bij een kennis. De enige reden dat die 25-kilometer-regeling er is, is omdat je met een O-plaat bent vrijgesteld van de jaarlijkse keuring, maar als je een fatsoenlijk onderhouden wagen hebt, kun je met een gerust hart naar de keuring gaan. Men gaat je wagen niet afkeuren omdat je toevallig een exemplaar zonder gordels hebt ofzo.

Maak elkaar eens niet zo bang alsjeblieft.

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 27 november 2005 06:50 PM
  [ # 14 ]
Daffodil31LE schreef:

Maak elkaar eens niet zo bang alsjeblieft.

sorry, maar ik kan niet altijd aan de wetgeving uit…
waar haal je die info?

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 27 november 2005 08:11 PM
  [ # 15 ]

ja ik leer hier ook wat, ik heb trouwens geen zin met een wagen te rijden welke niet in orde is dus een jaarlijkse keuring maakt mij niet uit
ook is het mogelijk om ‘s nachts te rijden met een gekeurde wagen wat al meer problemen geeft bij een o-plaat geval

maar dus de regel van forfaitair belasting geld ook op een regulier ingeschreven exemplaar Cool

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook