1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
andere motor
limited edition 006
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 22-01-2005

Gepost: 25 november 2005 08:54 PM

Hallo allemaal ik heb een c2 maar ‘t is maar een 1400 en ik wil iets zwaarders ..
Wilde er een 1600 vts laten inleggen maar hier in belgie doen ze dat niet
nu wilde ik vragen kennen jullie niemand die dat doet.
En als je een vts rijder bent BOLT DAT GOED?????? Very Happy

Profiel  
 
Homeboy
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 04-12-2005

Gepost: 04 december 2005 05:14 PM
  [ # 1 ]

In België gaat dit inderdaad niet voor de keuring, maar een motorswap kan je altijd en overal laten uitvoeren! Vergeet niet dat je chassisnummer gekoppeld is aan de motor die in je wagen steekt. Waar je ook een andere motor laat steken, in België zal je er voor afgekeurd worden. Misschien dat het wel kan in Nederland voor de keuring, maar dan moet je wagen daar ingeschreven zijn én moet je daar ook wonen.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 04 december 2005 05:18 PM
  [ # 2 ]

De Belgische ‘schouwing’ (APK) laat dat inderdaat niet toe. In Nederland geen probleem…

Ik denk dat de makkelijkste weg is om een C2 met zwaardere motor te kopen…(Die zijn er toch wel?)

Test

Profiel  
 
Homeboy
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 04-12-2005

Gepost: 04 december 2005 05:21 PM
  [ # 3 ]
Thijsvandebles schreef:

Ik denk dat de makkelijkste weg is om een C2 met zwaardere motor te kopen…(Die zijn er toch wel?)

De makkelijkste wel, maar de huidige wagen verkocht krijgen is niet alles. En bovendien maak je ook nog verlies hé (verkoop huidige wagen - aankoop nieuwe wagen), zonder rekening te houden met de verkeersbelasting en verzekering.

Profiel  
 
limited edition 006
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 22-01-2005

Gepost: 06 december 2005 04:54 PM
  [ # 4 ]

Ik wil de auto wel weg doen maar dan ben ik ook al mijn uitbouwstukken kwijt .
Daarom wil ik gewoon de motor veranderen , ik heb ook gehoort dat ze bij jullie een gewone 1600 16v hebben.
Die hebben wij hier ook niet , alleen in de c3.
En een andere uitlaat en kelk heb ik al , dat maakt niet echt zoveel verschil.
Ik heb zo een speciale versie van cituning , weet niet of je die kent ,
als je hem eens wilt zien je mag altijd eens gaan kijken
op http://www.looknmeet.com/donky187  .

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 06 december 2005 06:25 PM
  [ # 5 ]
Homeboy schreef:
Thijsvandebles schreef:

Ik denk dat de makkelijkste weg is om een C2 met zwaardere motor te kopen…(Die zijn er toch wel?)

De makkelijkste wel, maar de huidige wagen verkocht krijgen is niet alles. En bovendien maak je ook nog verlies hé (verkoop huidige wagen - aankoop nieuwe wagen), zonder rekening te houden met de verkeersbelasting en verzekering.

Andere motor + ombouw is ook niet gratis…

Test

Profiel  
 
Nasty Student
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 07 december 2005 01:49 AM
  [ # 6 ]

De gewone 1.6 16V 110pk is als tijdelijk model wel in belgië verkocht geweest, ik heb er zo eentje Very Happy hier is nu alleen nog de VTS te koop ...

<=Proud Black C2 16V owner =>

Profiel  
 
limited edition 006
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 22-01-2005

Gepost: 07 december 2005 10:22 PM
  [ # 7 ]

Die achterlichten zijn niet zo duur he voor 375 euro heb je ze
volledig gespoten , nog niet geplaatst maar das niet moeilijk,
das gewoon een stekker.
je hebt dan een gewone 1600 16v is het motorblok veel groter
dan die van de 1400 ik heb dat vroeger ook eens
gedaan met een suzuki baleno (zie http://www.looknmeet.com/donky187 )
heb ik ook een 1300 en daar een 1600 laten inleggen,
toen heeft zelfs nog de garage dat zelf gedaan.
gaat die 1600 16v goed vooruit?????

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 07 december 2005 10:30 PM
  [ # 8 ]

ik denk dat je ombouwset overzetten goedkoper is dan blokje omzetten Laughing

en hoe duur denk je dat zo’n blok is?
die liggen ook niet voor het oprapen Rolling Eyes

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Nasty Student
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 08 december 2005 12:13 PM
  [ # 9 ]

tja naar mijn goesting gaat dat blok goed vooruit, moet bijna niets onderdoen voor een VTS

Maar die motor is van buiten identiek aan die van de VTS hoor Wink

<=Proud Black C2 16V owner =>

Profiel  
 
mg_xpower
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 27-10-2005

Gepost: 08 december 2005 01:59 PM
  [ # 10 ]

Het enige goede argument om het juist niet te doe heb ik volgens mij nog niet gehoord. Als je van 75 naar 125 (of 110) pk gaat heb je namelijk nog een ander probleem. Je moet ook weer een keer stil komen te staan. Het houd dus volgens mij niet op bij enkel een engine swap. Een pk of 15 erbij tunen is niet zo erg wat de remmen betreft maar 50pk ? Dit is iets wat helaas maar al te vaak over het hoofd gezien wordt. Het je zulke tuning aspiraties kun je er beter eerst voor zorgen dat de basis perfect is. De 1.4 heeft achter trommels en voor niet geventileerde schijven.

Als voorbeeld: ik wil mijn MGF gaan tunen tot 180pk (normaal 120) en om dat op de weg te houden heb ik 305mm ipv 240mm remschijven met 4-pots klauwen van AP met Mintex 1144 (fast road/track use) blokken rondom.

Dit is het verschil:

Voor de VTS mannen hier heb ik laatst nog een leuk kitje gezien op motorshow Essen:

175pk in een C2 ? Nice Wink

mgf.be forum member

Profiel  
 
limited edition 006
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 22-01-2005

Gepost: 08 december 2005 09:06 PM
  [ # 11 ]

Dat van de remmen dat weet ik wel dat die moeten
veranderd worden , ik weet ook al waar ik dat
kan laten doen. Moet juist alleen nog die motor hebben
, zal zoeken blijven he maar toch bedankt allemaal.

Profiel  
 
mg_xpower
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 27-10-2005

Gepost: 09 december 2005 01:38 AM
  [ # 12 ]

Let er wel op dat een setje EBC schijven en greenstuff blokken geen goede upgrade is.

Dat volstaat voor die 15pk maar niet voor de complete engine transplant. Wat weegt de 16-klepper trouwens ? Het zou me niet verbazen als b.v. de veerpoten dikker waren met aangepaste vering zoals b.v. zelfs al gedaan is bij de transformatie van de 206GTi naar de 206CC (100kg zwaarder)

mgf.be forum member

Profiel  
 
mg_xpower
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 27-10-2005

Gepost: 09 december 2005 01:25 PM
  [ # 13 ]

Sja een maat van mij heeft zijn Opel Corsa 1.4 Ecotek (90pk) omgetoverd tot een turbo monster met momenteel 267pk (400Nm) in de inrijstand en hij moet er nog 0,5bar turbodruk bij krijgen. Als ze bij hem onder de kap kijken zullen ze wel wat vermoeden denk ik; Dat ding is nu sneller dan een BMW M3 Twisted Evil

mgf.be forum member

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 09 december 2005 01:45 PM
  [ # 14 ]
M&M schreef:

Een vermoeden mag Laughing  .... maar als je het niet al te drastisch aanpakt ziet oom agent dat heus niet hoor Wink

Mijn praktijkervaringen wijzen uit dat dit klopt. Politie agenten zijn ook helemaal niet opgeleid om alle motorconfiguraties te herkennen.

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 09 december 2005 01:47 PM
  [ # 15 ]

Ik denk ook dat het oom agent volkomen worst zal zijn, zolang je je maar normaal gedraagt op de weg. De boogiemannen zijn volgens mij eerder afkomstig van de Douane en de verzekeringsmaatschappijen.  Wink

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook