1 van de 2
 1 2 Volgende > 

nieuw hierrr
Marcel_87
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28

Gepost: 28 november 2005 06:49 PM

Hoi allemaal,

ik ben hier nieuw, dit omdat mijn moeder afgelopen vrijdag in het bezit is van een 94’er, model 95, ZX Allure 5-deurs. Aangezien ik daar vanaf 15.30u tot 23.30u van Leeuwarden naar Etten in heb gereden, jah het was vrijdag, sneeuwdag, ben ik erachter gekomen dat zo’n zx wel erg lekker rijd. Op dit moment rijd ik zelf nog een VW Golf 1.3i uit 1991 maar zit eraan te denken om deze voor een goed bedrag de deur te wijzen en een 1.4i, met 20pk Exclamation  meer dan mijn golf, ZX driedeurs terug te kopen. Ben overigens zelf 18 jaar en heb sinds maart mijn rijbewijs. Feit is alleen dat ik niet echt een idee heb wat nou de mankementen zijn die veel voorkomen en wat een beetje leuk aangeklede versie nou mag kosten. Dus bij deze: Welke uitvoering van de ZX (driedeurs vanaf 94 t/m 98 ) kan ik het beste nemen met de 1.4i motor? CV staat eigenlijk wel op mijn lijstje wat ik erin wil hebben. Km-stand heb ik het liefst rond de 150dkm. Wat mag dit kosten en waar zou ik op moeten letten? Furio’s vind ik ook leuke uitvoeringen alleen kom ik dan waarschijnlijk met de verzekering aan het ruziën van wel of geen GTi-achtige icm mijn leeftijd.  Rolling Eyes  Nou het is een heel verhaal en hoop dat ik hier wat meer te weten kan komen over de ZX-jes Cool

groetjes Marcel

misschien toekomstige ZX rijder Smile

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 28 november 2005 06:57 PM
  [ # 1 ]

Heej Marcel,

Welkom op het forum, en ik denk wel dat je hier vrienden gaat maken als je je golfje de deur uit duwt voor een troentje Very Happy
De enige punten die bij mijn zx een beetje liepen te klooien waren de trommelremmen achter en de kachelradiateur (maar het karretje had wel al dik 4 ton achter de kiezen toen die 2 dingetje begonnen te zeuren)
Verder echt een heel erg fijne auto!
En bij de snelle bakkies heb je naar ik aanneem dezelfde probleempjes als iedere andere snelle auto waar de vorige eigenaar snel in gereden heeft, dus neem iemand mee die verstand van zaken heeft als je er een gaat kopen, en let dan op de standaard zaken als je een auto koopt, zoals koude start, koppeling, koppakking, homokineten/hoezen enz.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 28 november 2005 06:59 PM
  [ # 2 ]

Welkom op dit forum.

Van ZXen weet ik niet zoveel, wel dat die 1.4i motortjes (zelfde als BX 1.4i), geweldig mooi lopen, en ook redelijk rap zijn. Zeker icm een 18-jarige die net zijn rijbewijs heeft een leuke auto qua verzekering / houderschapsbelasting.

Wat ik wel precies weet: ZO SNEL MOGELIJK VAN DIE GOLF AF KOMEN Twisted Evil

Verder: Veel plezier op het forum!!

Test

Profiel  

Marcel_87
< 100 berichten
Rank

Gepost: 28 november 2005 07:01 PM
  [ # 3 ]
Thijsvandebles schreef:

Welkom op dit forum.

Van ZXen weet ik niet zoveel, wel dat die 1.4i motortjes (zelfde als BX 1.4i), geweldig mooi lopen, en ook redelijk rap zijn. Zeker icm een 18-jarige die net zijn rijbewijs heeft een leuke auto.

Wat ik wel precies weet: ZO SNEL MOGELIJK VAN DIE GOLF AF KOMEN Twisted Evil

Verder: Veel plezier op het forum!!

hier toch geen merkenhaat he Laughing  Cool ?? Is tussen VW en Opel ook vaak, en daar he’k een schijthekel aan Wink

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 28 november 2005 07:06 PM
  [ # 4 ]
Marcel_87 schreef:

hier toch geen merkenhaat he Laughing  Cool ?? Is tussen VW en Opel ook vaak, en daar he’k een schijthekel aan Wink

Nou…..............

Bij mij valt het wel mee, maar er zijn geloof ik toch wel forumgangers bij wie het woord VW of Opel noemen werkt als een lap op een rode stier. Echter, in het algemeen is de sfeer redelijk relaxed t.o.v. andere merken.

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 28 november 2005 07:14 PM
  [ # 5 ]

Ik kan mijzelf beheersen, maar zou er dood nog niet bij in de buurt willen liggen.  En daar kan een auto als de Golf zelf helemaal niks aan doen. Het zijn vooral de “opgelukte” (lees: tupperware) bakken met petjes aan het stuur die mij storen. Veel volkswagens en opels zijn gebouwd volgens beproefd concept, en zitten techniesch goed in elkaar. Het is alleen echt niet mijn auto, en dat wil ik gaarne zo houden.

Aan de ene kant is het wel goed dat er een boel (sl)opels en VWtjus op de weg rondknorren: Zo vallen mooie auto’s tenminste écht op!!

Test

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 28 november 2005 07:17 PM
  [ # 6 ]

weet je, ik vraag me wel eens af of ik een ander merk zou willen rijden, maar ondanks dat ik het altijd leuk vind om te rijden, bijvoorbeeld vond ik een paar maanden rondkoetsen in de golfV tdi van mn werk absoluut geen straf, maar toch doet geen iedere ander auto, behalve oude saabs t/m 900seT en een aantal volvo’s me niet echt veel.
het is toch iets met citroën dat je “hebt” of niet denk ik

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Tom Duckpower
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2487

Gepost: 28 november 2005 07:38 PM
  [ # 7 ]

Welkom,

Ik heb het bericht even verplaatst naar het ZX gedeelte van het forum Wink

Profiel  

Marcel_87
< 100 berichten
Rank

Gepost: 28 november 2005 07:44 PM
  [ # 8 ]

haha…ik dacht dat ik in andere onderwerpen t beste zat omdat t meer voorstellen was… Wink  sorry Exclamation  Wink

Profiel  

Tom Duckpower
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2487

Gepost: 28 november 2005 07:54 PM
  [ # 9 ]
Marcel_87 schreef:

haha…ik dacht dat ik in andere onderwerpen t beste zat omdat t meer voorstellen was… Wink  sorry Exclamation  Wink

aangezien er ook wat technische vragen over de ZX instaan….
Wink

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12528

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 28 november 2005 08:25 PM
  [ # 10 ]
mpostma schreef:

Bij mij valt het wel mee, maar er zijn geloof ik toch wel forumgangers bij wie het woord VW of Opel noemen werkt als een lap op een rode stier. Echter, in het algemeen is de sfeer redelijk relaxed t.o.v. andere merken.

Het anti-vloek filter werkt weer niet Wink

Maar goed, welkom Marcel, je staat op het punt om een keuze te maken waar je geen spijt van gaat krijgen. Een ex-collega van mij heeft haar Golf naar de sloop gebracht en een ZX genomen, nou ze wil nooit meer iets anders dan een Citroen.

Ik lees dat je voorkeur uitgaat naar een 1.4i, die zijn er zat in de zogenaamde budgetuitvoering, de 1.4i Reflex. Zijn comfortabele, zuinige en simpele auto’s om zelf te repareren. Enig nadeel bij de 1.4i is de koppakking, ik zie het zelf als een voordeel, het is makkelijk zelf te fixen en hierdoor kun je ze voor een habbekrats kopen. Vorig jaar kon ik bij de dealer voor €400 een ZX1.4i actieuitvoering uit 1994 kopen met 170.000km, de auto had een lekke kop, maar ik kreeg de spullen erbij twv €150. Als de koppakking vervangen is kun je er weer 10 jaar of 100.000km tegenaan.

Profiel  

Marcel_87
< 100 berichten
Rank

Gepost: 29 november 2005 12:06 AM
  [ # 11 ]

het is nog niet zeker dat ik een ZX koop, ik wil gewoon wat meer duidelijkheid omtrent de betrouwbaarheid en onderhoudskosten etc. Ik studeer namelijk nog een vandaar dat ik nu een 1.3i golf heb, die zijn betrouwbaar en dat is een ding wat ik sowieso moet hebben met dat OV van tegenwoordig Confused . Verder, als er een ZX komt, komt er geen budgetuitvoering maar iig eentje met een toerenteller, mistpitjes en t liefst ook cv… Wink

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 29 november 2005 12:14 AM
  [ # 12 ]

welkom hier Very Happy

Profiel  

Marcel_87
< 100 berichten
Rank

Gepost: 29 november 2005 12:15 AM
  [ # 13 ]
citroenc2 schreef:

welkom hier Very Happy

thnx Very Happy

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 29 november 2005 12:26 AM
  [ # 14 ]

welkom, en pas maar op dat je het citroenvirus niet krijgt!
en trek je niets aan van de vreemde reakties die je hier krijgt als je golf of opel schrijft, ze menen het hier allemaal goed (meestal Evil or Very Mad  Wink ).

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 841

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 29 november 2005 12:38 AM
  [ # 15 ]
hel1 schreef:

welkom, en pas maar op dat je het citroenvirus niet krijgt!
en trek je niets aan van de vreemde reakties die je hier krijgt als je golf of opel schrijft, ze menen het hier allemaal goed (meestal Evil or Very Mad  Wink ).

Het virus zit al voor een deel in ‘m…hij is al drager Wink

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook