1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
cx 22trs horten en stoten na een poos stil te hebben gestaan
botsai
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 06-09-2005

Gepost: 30 november 2005 03:33 PM

Gisteren ben ik in mijn cx gestapt nadat ie een maand of 2 buiten stil heeft gestaan. Toen ik bij de auto aankwam zag ik dat er iemand iets met mijn tank heeft zitten rommelen, klepje stond open en tankdop zat los.

Na een stukje richting pomp te hebben gereden kwam ik droog te staan.

Gelukkig kwam een maat van me met wat peut aanzetten. (5L euro95)
Vervolgens op weg naar de shell alwaar ik er 15 L v-power in heb gegooid. Of dat een goed idee was weet ik niet maar hij ging opeens heel moeilijk rijden, horten en stoten, alsof zijn neus verstopt zat. Op naar de volgende pomp waar ik er 30L 98’ bij heb getankt. Dat mocht ook niet bepaald baten. Na een hortend en stotend tochtje van zo’n 30km geen verbetering. Ik zet hem uit, gooi er voor de vorm wat olie bij en dingen lijken beter te gaan. Maar vanochtend weer hetzelfde probleem (oliepeil inmiddels gecheckt).

Nu vraag ik me af waar dit aan kan liggen.
- Heeft er iemand iets in mijn tank gegooid? ->Hoe kan je dat zien?
- Is het de brandstof? Als ik het gas vol indruk gaan dingen wel soepel, maar min of meer stationair of voet steady houden op het pedaal leidt tot schokkerige bewegingen.
Alle tips welkom!

The world is yours!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 30 november 2005 04:12 PM
  [ # 1 ]

Hmmm, kan er gom in je tank zitten? Weet niet hoe oud de benzine was die er in zat, maar dat is een mogelijkheid. Condens kan natuurlijk ook wel, maar dat zou minder moeten worden naarmate je er meer brandstof bij gooit.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 30 november 2005 04:18 PM
  [ # 2 ]

Op zich is het logisch dat je aandacht uit gaat naar de brandstof, maar zou het niet gewoon vocht kunnen zijn?
Voor het zelfde geld zijn je bougiekabels niet zo best meer, of je verdeler enzovoorts. Twee maanden geleden was het weer wel even iets anders als nu, dus als je bovenstaande problemen had, dan is het niet verwonderlijk dat je er juist nu last van krijgt.

Profiel  
 
botsai
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 06-09-2005

Gepost: 30 november 2005 04:36 PM
  [ # 3 ]
patje74 schreef:

Voor het zelfde geld zijn je bougiekabels niet zo best meer, of je verdeler enzovoorts.

Heb je tips hoe ik dat kan checken?

The world is yours!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 30 november 2005 04:54 PM
  [ # 4 ]

Ga eens in donker met draaiende motor onder je motorkap kijken, zie je dan vonkjes bij je kabels, dan slaan ze door. Tijd voor een nieuw kabelsetje dus. (let op de volgorde van de kabels als je ze vervangen gaat. Gewoon 1 voor 1 vervangen, dan raak je niet in de war)
Je kan ook je kabels in (tuin)slang verwerken, je bent dan altijd van het doorslaan af.
Verder kan je natuurlijk altijd je verdeler even los halen en schoon/droog maken.
Je kan je kabels ook doormeten, persoonlijk heb ik het daar niet echt op. Een kabel kan in mijn ogen nog een prima (lage)weerstand hebben terwijl de hoge spanning die er normaal door loopt, hem wel doet doorslaan.

Profiel  
 
botsai
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 06-09-2005

Gepost: 30 november 2005 04:57 PM
  [ # 5 ]

Thanks, ik zal es kijken straks! Ben benieuwd!

The world is yours!

Profiel  
 
NewYor
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 86
Geregistreerd: 19-04-2005

Gepost: 30 november 2005 05:16 PM
  [ # 6 ]

Het alleen soepel draaien doet me denken aan de problemen die ik heb gehad met de ontsteking. Uiteindelijk, na veel zoeken bleek het het contact tussen kabel richting verdeler en bobine. Even los trekken en weer goed aan duwen hielp. (en helpt nog steeds, binnenkort maar eens wat spullen vervangen)

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 30 november 2005 06:05 PM
  [ # 7 ]

In het donker met een plantenspuit op je bougiekabels mikken is ook altijd een goede… Dan zie je ‘t meteen!

Profiel  
 
botsai
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 06-09-2005

Gepost: 30 november 2005 06:07 PM
  [ # 8 ]
NewYor schreef:

Even los trekken en weer goed aan duwen hielp. (en helpt nog steeds, binnenkort maar eens wat spullen vervangen)

Check! Ga ik zodadelijk meteen even proberen!
Thanks

The world is yours!

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 30 november 2005 07:40 PM
  [ # 9 ]

Sproeiers

Als het probleem niet in de onsteking zit ,de sproeiers van de carburateur eens doorspuiten.

1e en 2e trap van de carb. hebben hun eigen sproeiers,die zitten onder die zwarte plastic kap die op de carb geschroefd zit.

Sproeiers wel verwijderen,let op, de juiste sproeiers bij de juiste trap houden.


Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  
 
Gepost: 30 november 2005 11:30 PM
  [ # 10 ]

Re: cx 22trs horten en stoten na een poos stil te hebben ges

botsai schreef:

...Als ik het gas vol indruk gaan dingen wel soepel, maar min of meer stationair of voet steady houden op het pedaal leidt tot schokkerige bewegingen.
Alle tips welkom!

Volgens mij zit het in de carburator.
Blaas (zoals ray al schreef) de sproeiers eens door met perslucht of nog beter schroef de carburator eens open en reinig de vlotterkamer eens en dan kan je ook beter de sproeiers doorblazen.
Na 2 maand stilstand is het best mogelijk dat er wat bezinksel in de vlotterkamer zit wat dan de boel kan verstoppen.
Vervang ook eens het benzinefilter dat (normaal) tussen de aanvoerleiding zit die voor het onderblok hangt.

Succes

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
botsai
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 06-09-2005

Gepost: 01 december 2005 11:34 PM
  [ # 11 ]

Ik heb de kabels gecheckt en dat heeft niets mogen baten, het lijkt idd op een verstopte neus.

Kan iemand beschrijven waar de carburateur zit en hoe ik precies de vlotterkamer en sproeiers kan herkennen? (ik heb wel vermoedens, maar met vermoedens kan ik een royale put dempen)

Ik heb gegoogled voor een foto of tekening van de carb maar kon zo gauw niks vinden. Biep was dicht en nog geen haynes bij de hand. Benzinefilter kom zaterdag.

The world is yours!

Profiel  
 
romke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 16-11-2005

Gepost: 02 december 2005 12:11 AM
  [ # 12 ]

Misschien heb je je tank te ver leeg gereden, dan komt er vaak stont uit de tank in je luchtfilter, Waardoor er te weinig lucht kan worden aangezogen. Gaat’ie ook gek van happen
Even rondje zonder filter rijden, weet je het zo.

Profiel  
 
botsai
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 06-09-2005

Gepost: 02 december 2005 12:18 AM
  [ # 13 ]

Ga ik ook doen! Als ik toch naar de brezan moet voor de bezinefilter gooien we er meteen een luchtfilter tegenaan! Wink

The world is yours!

Profiel  
 
botsai
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 06-09-2005

Gepost: 03 december 2005 02:53 AM
  [ # 14 ]

Lieve mensen! Reuze bedankt voor de tips, hij rijd als een zonnetje!
Eerst het luchtfilter vervangen, hielp geen moer. Ik wilde het bezinefilter vervangen, maar eenmaal thuisgekomen van de brezan bleek die dildo van de brezan me een oliefilter mee te hebben gegeven ipv een benzinefilter dus dat feest ging niet door.

De magische truuk was om carb.reiniger in het vlotterhuis te spuiten. Hij moest er ff over nadenken, maar nu rijd ie alsof er nooit iets is gebeurd!

Nog even de problemen op een rijtje:
- horten en stoten op snelweg wanneer de voet steady gehouden werd.
- hij sloeg alleen niet af als ik de choke voluit trok en hij zo’n 3000 toeren deed. Da’s erg lastig rijden in het centrum van Amsterdam. Om van file-rijden maar te zwijgen.

Nogmaals bedankt,

mod: van mij mag het topic dicht!

gegroet en prettig weekend,

Botsai

The world is yours!

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 03 december 2005 03:01 AM
  [ # 15 ]

maar de oorzaak van de vervuiling was gewoon een te lege tank??

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook