1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Dashboard opknappen, hoe doen jullie dat…
Willemke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 20-11-2004

Gepost: 03 december 2005 12:41 PM

Het ijzeren deel van mijn dashboard is aan vervanging toe.
Delen lak zijn afgebladderd en het roest ook een beetje. Ik wil hem eigenlijk zelf opknappen, maar ik wil weer hetzelfde relief krijgen.

Weten jullie hoe je dat voor elkaar krijgt?
Of zeggen jullie dat het beter is om een goede gebruikte of nieuwe (als die er zijn) te kopen?

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 03 december 2005 12:59 PM
  [ # 1 ]

ik weei iemand in zijderveld die er nog voldoende invoorraad heeft Als het om het derde type gaat Dit ligt bij vianen.

Profiel  
 
Willemke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 20-11-2004

Gepost: 03 december 2005 02:27 PM
  [ # 2 ]

Zou je mij het adres/telefoon willen geven?

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 03 december 2005 11:27 PM
  [ # 3 ]

Volgens mij krijg je dat relief met krimplak. Is hier   o.a. te krijgen

Profiel  
 
gerardeux
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 05 december 2005 04:40 PM
  [ # 4 ]

Die krimplak werkt inderdaad wel, dat heb ik een jaartje terug ook gedaan. Sommige goede verfwinkels hebben het trouwens ook. Bijvoorbeeld van Bodegom in Den Haag. Het is wel hogere autolak kunde om het ook goed voor elkaar te krijgen. Belangrijk is de bus eerst in heet water te zetten (dat moet altijd) maar ook om het te spuiten deel goed warm te maken. Ik heb m zelf op de kachel gelegd maar het is waarschijnlijk beter en makkelijker om er een föhn bij te pakken. Vervolgens moet je een wat dikkere laag maken dan normaal door een aantal lagen op elkaar te leggen. Het mag echter weer niet gaan lopen en dit gaat sneller dan bij normale spuitbuslak omdat de lak wat langer taai blijft. Maar na een beetje prutsen wordt het wel mooi. Alleen is het wel heel erg zwart vergeleken met het verschoten dashboard dat ik eerst had. Ik heb het nog afgewerkt met een dun laagje matte transparante lak, daar werd het weer een beetje grijziger van.
Gerard

Profiel  
 
Cees78
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 18-06-2005

Gepost: 05 december 2005 08:06 PM
  [ # 5 ]

Krimplak afwerken met een heeeeel dun laagje grijze lak geeft een beeld, dat enigszins in de buurt van het origineel komt.
Ook kun je gewoon met een kwastje, een aangemaakte hoeveelheid verf op kleur cf de oorspronkelijke laag en een beetje engelengeduld heel veel bereiken.
Alles moet straks toch ook een beetje in harmonie met elkaar zijn, nietwaar?

Elke weg leidt weer naar een andere weg

DS19MA
DS21 Pallas IEH
Peugeot 404
DS4
gehad: DS21M Pallas, Xantia 21TD Break, C5,BX’en, GSA, CX, 204’en, 304’en

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25368
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 december 2005 02:31 PM
  [ # 6 ]

Off topic berichtjes weggegooid. PB werkt. punt.
(the BMFH, bogaard77)
Dit bericht verwijdert zichzelf na 24 uur.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
matombo
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 01-05-2007

Gepost: 04 oktober 2008 09:35 PM
  [ # 7 ]

Een jaar geleden begonnen met het restaureren van mijn DS hydraulique uit 1968. Ben inmiddels toe aan het opnieuw spuiten van mijn dashboard. Verschillende proefstukjes gemaakt waarbij ik temperatuur van het proefstukje varieerde, spuitbus wel/niet verwarmen au-bain-marie (50 graden Celsius), het aantal lagen, dik of dun spuiten, wel of niet het proefstukje in de oven tussen de verschillende lagen.
Het resultaat tot nu toe echter is niet goed (genoeg). Wie kan mij gedetailleerd vertellen hoe het aan te pakken. Bijv. het aantal lagen, de tijd tussen het opbrengen van de verschillende lagen, wel/niet verwarmen. Ik zou het graag willen weten.

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 05 oktober 2008 02:05 AM
  [ # 8 ]

op deze site is aangegeven hoe je krimplak kunt aanbrengen
het is een hele klus, maar het effect ziet er goed uit
wel nodig om het woordenboek erbij te halen (alles in het frans)

http://id19p.over-blog.com/article-12820140-6.html

Profiel  
 
matombo
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 01-05-2007

Gepost: 05 oktober 2008 01:57 PM
  [ # 9 ]

Ik heb deze site al eens gezien. Volgens mij krijg je op deze manier een fijne structuur, terwijl het dashboard een veel grovere structuur moet krijgen. Op de website van de DS-club staat het onderwerp ook en daar is een zekere Michel die het goed voor elkaar heeft gekregen. Er komt echter geen reactie meer, vandaar dat ik het via dit forum probeer. Als iemand deze Michel kent hou ik mij aanbevolen. Alle ervaringen met krimplak zijn natuurlijk welkom.

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1413
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- C3 1.2 Shine smile
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 29 september 2010 08:27 PM
  [ # 10 ]

Ik ben nu ook bezig uit te vogelen hoe een dashboard uit een 67-er DS opnieuw van de grijze krimplak te voorzien. Echt makkelijk kom je niet aan informatie.

Ik ben vanmiddag bij een coating bedrijf geweest die een opzich wel lijkende structuur kunnen maken met poedercoating. (spinneweb noemen ze het daar)
Die poeder is alleen te krijgen in RAL kleuren. Ik had de onderkant van een stuurkolom bij die er nog heel goed uitziet. Hier was de structuur en kleur goed op te zien. Ik dacht altijd dat de kleur een beetje gelig/wittig was, maar het is gewoon grijs. De gelige kleur die ik dacht komt waarschijnlijk door 40 jaar vuiligheid op de dashboards die ik heb gezien. De RAL kleur die er het dichtste bij zit met de kleurstalen is RAL 7030. Dit is naar mijn idee net een tikkeltje te donker.

Wie weet er meer? Of weet nu wel hoe je de juiste stuctuur en kleur voorelkaar krijgt?

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 29 september 2010 09:28 PM
  [ # 11 ]

Ik heb mijn dashboard aan Richard van Citro-Classique uit Borculo meegegeven. Dit wordt in Polen of zo opnieuw ge-poedercoat in grijze krimplak. Het reliëf is niet helemaal conform origineel maar het volstaat prima. Zie foto!

Profiel  
 
Jeroen ID19P
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 18-06-2009

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 29 september 2010 09:41 PM
  [ # 12 ]

Als de krimplak op zich nog goed is kan je het met ovenreiniger schoonmaken. Bij mij kwam het als nieuw te voorschijn.

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1413
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- C3 1.2 Shine smile
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 29 september 2010 09:46 PM
  [ # 13 ]

Ahh laat Toon dat doen! Ik had zo’n dash gezien wat net ingebouwd was bij renaissance.. De structuur is heel grof, de structuur die ik nu heb gevonden is eigenlijk weer iets te fijn.. dat is de zelfde waar m’n jaeger tableau mee gedaan is. Weet je toevallig welke RAL kleur voor jouw dashboard gebruikt is?

Dit is de structuur van het jaeger paneel:

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7271
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 18 december 2020 08:06 PM
  [ # 14 ]

Inmiddels kant en klaar leverbaar : https://www.franzose.de/de/Citroen-DS-11CV-HY/Alle/Armaturenbrettverkleidungen/ANR38395/

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 19 december 2020 06:15 PM
  [ # 15 ]

Bij langelaar was dit al leverbaar in 2008 (toen heb ik het gehaald .. ( en ook al eerder )
Dus snap ik het niet helemaal..
Wel mooi dat meer mensen dit op pakken

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook