Vreemde hydractive bol
kiwi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 04-12-2005

Gepost: 07 december 2005 11:03 PM

Hoi

Bij onze Xantia break 2000 zat op de plaats van de hydractive bol een hele vreemde bol.
Namelijk een grote platte ook niet navulbaar.
Gelijk aan model C5 zo het lijkt.

Vreemd lijkt niet op een normale hydractive bol.

Heeft iemand dit ook of wie heeft er een verklaring voor.

Zal ook eens bij Citroen vragen

Kiwi

Xantia break 2,0i 16 v automaat 09-2000

Citroen DS 5 Sport Chic hybride

Citroen Gsa C-matic Pallas 1980 48,000 km

Flyer S Tour high Speed e-bike

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 07 december 2005 11:04 PM
  [ # 1 ]

foto?  :photo

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
kiwi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 04-12-2005

Gepost: 07 december 2005 11:07 PM
  [ # 2 ]

foto niet mogelijk

Althans nu

Bol lijkt op die van de c5.

Kiwi

Citroen DS 5 Sport Chic hybride

Citroen Gsa C-matic Pallas 1980 48,000 km

Flyer S Tour high Speed e-bike

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 08 december 2005 12:04 AM
  [ # 3 ]

De bollen van de C5 zijn eerst getest onder de Xantia. Dus is waarschijnlijk gewoon een C5 bol.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
kiwi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 04-12-2005

Gepost: 08 december 2005 10:05 AM
  [ # 4 ]

Hoi

Dat schijnt inderdaad zo te zijn.

Dus lijkt mij deze uitwisselbaar met de normale Xantia bol???

Scheelt in de prijs.

Of is dit niet mogelijk.

Kiwi

Citroen DS 5 Sport Chic hybride

Citroen Gsa C-matic Pallas 1980 48,000 km

Flyer S Tour high Speed e-bike

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 08 december 2005 10:17 AM
  [ # 5 ]

Lijkt me wel dat een xantia bol onder een xantia past ja Wink

Sowieso zijn veerbollen uitwisselbaar van nagenoeg elk type citroen, verschillen zitten hem in de druk vd stikstof en de dempingselementen (soepeler, stugger)

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 08 december 2005 12:07 PM
  [ # 6 ]
metro2005 schreef:

Lijkt me wel dat een xantia bol onder een xantia past ja Wink

Sowieso zijn veerbollen uitwisselbaar van nagenoeg elk type citroen, verschillen zitten hem in de druk vd stikstof en de dempingselementen (soepeler, stugger)

er passen toch geen xantia-bollen op een C5?

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 08 december 2005 01:26 PM
  [ # 7 ]

Het gaat over de anti-zinkbol.Waarom zou dat niet passen?

 

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 08 december 2005 01:41 PM
  [ # 8 ]

C5 werkt met synthetische vloeistof en Xantia met LHM. Ik had begrepen dat je dat volstrekt niet mag mengen. Misschien dat het rubber in die C5 bollen (schijven) veel veerdrankjes kan verdragen. Ik ben er niet gerust op. Waarom niet gewoon de originele Xantia hydractief bol monteren?

Lijkt me typisch een leuk vraagje voor Oldenhage.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 08 december 2005 01:43 PM
  [ # 9 ]
oldenhage schreef:

De bollen van de C5 zijn eerst getest onder de Xantia. Dus is waarschijnlijk gewoon een C5 bol.

de chief had al gesproken…


En ik denk dat de c5 bollen wel lhm kunnen hebben, maar het systeem niet.

 

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 08 december 2005 01:54 PM
  [ # 10 ]
René van Maren schreef:
oldenhage schreef:

De bollen van de C5 zijn eerst getest onder de Xantia. Dus is waarschijnlijk gewoon een C5 bol.

de chief had al gesproken…


En ik denk dat de c5 bollen wel lhm kunnen hebben, maar het systeem niet.

Hehe Surprisedops:  zomaar over het hoofd gezien. Maar goed, die C5 bollen moeten dan idd wel LHM proof zijn anders ging het niet goed.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook