2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
webmaster koopt berlingo
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 10 december 2005 03:14 PM
  [ # 16 ]

heb vanmiddag even 2 foto’s gemaakt Smile


Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 10 december 2005 03:16 PM
  [ # 17 ]

zitten ook nog leuke velgjes onder ja!

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 10 december 2005 03:24 PM
  [ # 18 ]

Leuk hoor Cool

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 10 december 2005 09:21 PM
  [ # 19 ]
erik wijngaarden schreef:

heb vanmiddag even 2 foto’s gemaakt Smile

Lijkt wel genomen vlakbij de caravanboulevard als ik zo naar dat dijkje kijk.
Veel plezier ermee!

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 10 december 2005 09:55 PM
  [ # 20 ]

klopt is in de zelfde buurt..

Profiel  
 
Gepost: 12 december 2005 02:39 PM
  [ # 21 ]

Gefeliciteerd met je aankoop. Wel even interessant om die prijs er bij te zien, want je wil niet weten wat ik voor inruilaanbod kreeg op mijn 2003 bolide met fulloption en een nieuwprijs van zo’n 18500 euri… Wat het lawaai van de bak betreft, dat houd je natuurlijk nooit tegen, maar mijn ervaring is dat de hdi in elk geval een stuk minder herrie houdt dan de 19d (zal wel aan het toerental liggen ws). Bandengeraas is moeilijk tegen te houden. De standaardgeluidsdemping op de zijpanelen doet zijn werk heel aardig, alleen hadden ze op het dak ook wel wat mogen plakken. Daarnaast heeft mijn auto een girafon en dat geeft wel wat meer herrie van de deuren, het wringt allemaal wat meer rond de sloten en de verwijderbare sluitbalk die de bovenkant van de deuren en de girafon moet opvangen.

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 12 december 2005 05:54 PM
  [ # 22 ]

nu ben ik naturljik wel erg benieuwd wat een girafon is. ik zal even googlen voor ik op okee druk..

ik weet inmiddels dat het een giraffe is in het frans Smile
en dat het iets op je dak is .. heb je niet een foto van je berlingo ?

oh ja en ik ben best benieuwd naar het aanbod wat je kreeg op die inruil

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 12 december 2005 06:04 PM
  [ # 23 ]
erik wijngaarden schreef:

nu ben ik naturljik wel erg benieuwd wat een girafon is. ik zal even googlen voor ik op okee druk..

ik weet inmiddels dat het een giraffe is in het frans Smile
en dat het iets op je dak is .. heb je niet een foto van je berlingo ?

oh ja en ik ben best benieuwd naar het aanbod wat je kreeg op die inruil

Girafon….is dat niet een dakklepje dat je open kan zetten, zodat je een ladder makkelijk kan meenemen?

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 12 december 2005 06:06 PM
  [ # 24 ]

Yep, goed gegokt. ff gegoogeld:

 

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 12 december 2005 06:48 PM
  [ # 25 ]

En rijd de Berlingo een beetje naar wens?
Ik heb vandaag een en morgen een Berlingo1.9D als leenauto, de herrie zonder tussenschot valt behoorlijk mee.
Helaas zit er niet veel acceleratie in, hoe zit dat met je HDI, trekt dat ding een beetje de straatstenen eruit Wink

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 12 december 2005 07:00 PM
  [ # 26 ]
ZX1.4i schreef:

....Helaas zit er niet veel acceleratie in, hoe zit dat met je HDI, trekt dat ding een beetje de straatstenen eruit Wink

De ervaring(en) die ik heb gehad met een Berlingo 1.9 D en de 90 pk HDI waren t.o.v. de HDI prima.

Trekt iets sneller op dan de 1.9 D .....vooral boven de 80 km p/u.
De 1.9 D is in het begin ook wel aardig pittig (maar wel veel toeren), bij 100 km p/u is het wel over met de trekkracht zoals je zelf ook wel kunt voelen. Cool

Dat is bij een BX of Xantia 1.9 D al niet anders trouwens.

En ik heb de 1.9 D niet sneller kunnen rijden dan 140…..dan verging je van de motorherrie en geraas in de bak. Confused
Met de HDI was het motorgeluid een stuk minder (logisch, want minder toeren)....maar het geraas in de achterbak was er niet minder om.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 12 december 2005 07:05 PM
  [ # 27 ]

Is de Berlingo van Erik ook een 90PK? ik dacht 110?

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 12 december 2005 07:15 PM
  [ # 28 ]
ZX1.4i schreef:

Is de Berlingo van Erik ook een 90PK? ik dacht 110?

Dat zou ie wel willen. Twisted Evil

Nee….een Berlingo HDI is (zover ik weet) niet geleverd met een 110 pk, alleen 90.

Héé....op Autoweek.NL kun je geen specificatie’s meer zien ?? Confused

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 12 december 2005 08:06 PM
  [ # 29 ]

helaas moet ik jullie nog een paar daagjes laten wachten op de gebruikerservaringen want hij staat nog niet voor de deur.

Profiel  
 
Gepost: 12 december 2005 08:42 PM
  [ # 30 ]

Berlingo HDi is inderdaad niet met de 110 pk versie geleverd (helaas helaas). De 90 pk doet het ook heel leuk hoor, alleen jammer dat de topsnelheid zo geknepen is, nu ja jammer, eigenlijk ben ik helemaal niet zo’n hardrijder. Vergeleken met de 1.9d is de HDi vooral veel soepeler en vlotter, vooral op snelheid en qua trekkracht. Stiller ook, eigenlijk op elk vlak een fijnere auto, behalve bij manoevreren. Ik vind het een crime dat het ding zo veel toeren nodig heeft om vlot van zijn plek te komen. Een beetje te weinig gas en hij stopt er mee, waar een 1.9d ook zonder gasgeven gewoon vertrekt. Dat is echt het verschil tussen commonrail en klassieke injectiepomp. Heb me laten vertellen dat vanwege het hogere toerental de commonraildiesels lichtere vliegwielen hebben en daardoor minder momentum en dus sneller stilvallen als er zonder toeren wordt gereden!? Gevolg van deze eigenschap is dat ik het achteruit rijden met een aanhanger ook een stuk lastiger vind. Bij de 1.9d liet je hem gewoon bollen en had je alle tijd om netjes te sturen, de HDi loopt gewoon sneller en rijdt dan dus ook sneller, kortom je bent (vooral met een klein karretje) nogal snel uit het rechte spoor…

En oh ja, een Girafon is idd. een ladderluik, of in mijn geval een verluchtings- annex uit je bed klimmen zonder je hoofd te stoten bij kampeergebruikklep. Die foto zal ik wel eens posten, ik zal er eens een mooie maken. Door mijn laatste HDcrash ben ik de meeste leuke (kampeerautoconfiguratie)foto’s kwijt…

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook