piepende remmen
beerse
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 05-07-2005

Gepost: 14 december 2005 09:41 PM

rijd met c5 van 2002 heb op 55000 km achter remblokken laten vervangen wegens piepen en versleten.Nu op 60000 km dacht ik dat het de voorste waren die begonnen te piepen en heb deze laten vervangen ook al waren ze niet gelijk op.Nu heb ik het dus nog altijd en ik denk naargelang ik het kan horen dat het terug de achterste zijn,ik heb ook gehoord als ik ergens stil sta met de handrem op getrokken en ik verlaat de auto dan hoor ik ook de remmen piepen dus is het van de handrem.Ik weet niet maar zijn geen apparte blokken.Wie ervaring met dit probleem.In mijn garage zeggen ze is een algemeen bekend probleem bij citroen en is omdat de nieuwe remblokken niet meer voorzien zijn van asbest,ze stekken dan maar een speciaal plaatje tussen de blokken en de schijven kosten 18 euro per wiel en dat vind ik ook wel erover en zijn orgineele blokken van ciroen denk ik toch zijn toch in officeele garage gestoken

Profiel  
 
beerse
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 05-07-2005

Gepost: 14 december 2005 10:06 PM
  [ # 1 ]

ik zou het niet weten maar als ik rem piepen de remmen dus daar is iets niet juist is toch niet normaal na iets van een 10000 km na vervangen van blokken.Als ik iets zeer zwaar uit mijn koffer haal dan hoort ge het ook dus ik denk van de remmen.Als ik dus vol op de rem ga dan is het ook minder maarja dat is ook niet de bedoeling dat ik altijd alles ga dicht gooien als ik moet afremmen.Is dus ongeloofelijk lastig als je ergens moet remmen en de ganse straat kijkt u aan

Profiel  
 
V strom
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 29-04-2005

Gepost: 14 december 2005 10:43 PM
  [ # 2 ]

Die van mij piepen ook, de ene dag erger dan de andere. Met name als ik heel zachtjes rem. Ik heb nog garantie, dus mee terug geweest en toen was het 2 week weg en nu piepen ze weer.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 14 december 2005 11:45 PM
  [ # 3 ]

Tja, ik wil niet beweren dat dit de oplossing is maar, niet geprobeerd is ook niet geholpen..
probeer eens niet slepend te remmen.
je weet wel heel licht je remmen aanraken , als je bijvoorbeeld op verkeerslichten afrijd ofso.
maar rem een beetje meer door.

dat licht slepend remmen verhit alleen de toplaag van de blokken welke dan verglazen.
daardoor gaan ze piepen.
nu wil ik niet aanleren dat je elke keer een noodstop maakt, maar ik denk dat het bovenstaande wel duidelijk is.

en de ene rem/merk/type ed/wil wel piepen het andere niet.
vraag de garage eens welke ervaring ze hebben met een ander merk blokken (wel of niet orgineel)

van de oudere type’s Citroen ,is bijvoorbeeld bekend dat de Textar het beste werkte, waar de Abex zachter was qua remgedrag maar sneller sleet.
de Hitec was een harde blok die lang meeging maar sneller last had van Fading en piepen.

dus mischien dat een ander merk blok de oplossing is als het niet aan het remgedrag van de eigenaar ligt.
mvgr wupke Wink

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 14 december 2005 11:45 PM
  [ # 4 ]

Als het echt aan de combinatie van schijven en blokken ligt, dan is mijn remedie:

Maak een goede noodstop! Desnoods een paar keer.

Op die manier worden de loopvlakken van de schijven en blokken opgeschoond en zullen de vlakken beter op elkaar aansluiten.

Tip: Kijk, voordat je remt, eerst even in de binnenspiegel…  Wink

Ik zie dat kreazyV8wuppo net even iets eerder klaar was met typen.  Very Happy

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 15 december 2005 12:00 AM
  [ # 5 ]
langevelsloo schreef:

Als het echt aan de combinatie van schijven en blokken ligt, dan is mijn remedie:

Maak een goede noodstop! Desnoods een paar keer.

Op die manier worden de loopvlakken van de schijven en blokken opgeschoond en zullen de vlakken beter op elkaar aansluiten.

Tip: Kijk, voordat je remt, eerst even in de binnenspiegel…  Wink

Ik zie dat kreazyV8wuppo net even iets eerder klaar was met typen.  Very Happy

haha, ja maar nu mag ik weer typen.

even over de noodstops.
ja dit wil/kan helpen.
maar noodstops hebben een vervelende bijwerking.
bij herhaald hard remmen(noodstops) worden de blokken hard, waardoor ze andere nare bijwerkingen kunnen krijgen.
zoals constant piepen, of happerig remgedrag.

dit is bij auto’s niet direct merkbaar ,maar dit bijeffect is er wel degenlijk.
bij trucks is dit zelfs zo duidelijk dat je van die janktrailers krijgt.
je weet wel, die janktrailers die een hele wijk wakker piepen.
dit is 9 van de 10 x het gevolg van het hard remgedrag van de bestuurder.

keerzijde dus van een auto, maar die heb dan ook schijven ipv trommels hehe.
mvgr wupke ook trucker Wink

Profiel  
 
donssie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 19-01-2005

Gepost: 15 december 2005 12:23 AM
  [ # 6 ]

De auto wilt als u uitstapt de zelfde hoogte houden als dat u erin zit.
Dus zal de auto iets gaan zakken als u uit stapt.
Maar omdat de voor en achterkant nooit gelijk omhoog of omlaag gaan word het wiel een soort schanierpunt. Maar doordat de blokken de tegen de schijf aan zitten gaat het daar een beetje wringen.

Ik denk dat dat is wat je hoort.

Speed is Nothing Whitout Control!

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 15 december 2005 12:38 AM
  [ # 7 ]

Re: piepende remmen

beerse schreef:

rijd met c5 van 2002 heb op 55000 km achter remblokken laten vervangen wegens piepen en versleten.Nu op 60000 km dacht ik dat het de voorste waren die begonnen te piepen en heb deze laten vervangen ook al waren ze niet gelijk op.Nu heb ik het dus nog altijd en ik denk naargelang ik het kan horen dat het terug de achterste zijn,ik heb ook gehoord als ik ergens stil sta met de handrem op getrokken en ik verlaat de auto dan hoor ik ook de remmen piepen dus is het van de handrem.Ik weet niet maar zijn geen apparte blokken.Wie ervaring met dit probleem.In mijn garage zeggen ze is een algemeen bekend probleem bij citroen en is omdat de nieuwe remblokken niet meer voorzien zijn van asbest,ze stekken dan maar een speciaal plaatje tussen de blokken en de schijven kosten 18 euro per wiel en dat vind ik ook wel erover en zijn orgineele blokken van ciroen denk ik toch zijn toch in officeele garage gestoken

ik denk dat het toch je achterremmen zijn, ze lopen waarschijnlijk iets aan. Ik lees namelijk nergens dat de remklauwen achter er af zijn geweest. Dit is een bekend verschijnsle bij o.a. de C5. De klauwen gaan scheef staan door corrosie, dus even de klauwen er af, schoon maken en monteren met een isolerend element er tussen, (vet of bakpapier). Ook raad ik het aan om de schijven tegelijk t elaten vervangen, zeker als de klauwen er scheef op stonden. En die anti pieplaatjes; die zitten er af fabriek tussen, dus die hoef je niet te kopen. Ik laat ze altijd weg als ik nieuwe remblokken monteer.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
b2fuzzy
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 24-05-2004

Gepost: 15 december 2005 12:54 AM
  [ # 8 ]

Alleen als ik achteruit rijdt en rem, piepen mijn remmen . Mijn Picasso (ook een automaat) had het zelfde probleem. Doch, bij beide, na een flinke rit, is het probleem een paar dagen weg.

Van GS tot C4 Cactus

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 15 december 2005 01:00 AM
  [ # 9 ]

Bij mijn C5 break heeft de dealer ooit eens extra plaatjes gemonteerd op de achterremmen, een wijziging die hij naar eigen zeggen aan elke C5 moest doen als die binnenkwam voor een onderhoud. Maar of dit nu met piepende remmen te maken had… die van mij hebben vroeger behoorlijke piepconcerten gegeven maar doen dat nu niet meer. Of het aan die plaatjes ligt kan ik echter niet bevestigen.

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 15 december 2005 01:01 AM
  [ # 10 ]
b2fuzzy schreef:

Alleen als ik achteruit rijdt en rem, piepen mijn remmen . Mijn Picasso (ook een automaat) had het zelfde probleem. Doch, bij beide, na een flinke rit, is het probleem een paar dagen weg.

bij Automaten is het verschijnsel “piepende remmen“vaker en hardnekkiger dan bij handgeschakelde auto’s.

dit omdat de meeste type’s automaten rollen bij stationair lopen.
dus als je dan wachtende bent bij verkeerslichten, druk je steeds op de rem.
dit terwijl je remmen heet zijn van het afremmen.
dan zit de blok op de hete schijf gedrukt,en op den duur gaat hij dan piepen .

als oplossing kan je deze truuk uitproberen.
zorg dat je de laatste meters zachter remt,(dit is dus even uitkienen).
als je stil staat,laat de auto dan om de 10 tot 30 sec een beetje kruipen.
of zet hem in de N van Neutraal,als de situatie dit toelaat.

groetjes van wupke: Wink

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook