2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Daan is het zat en wil STUURBEKRACHTIGING!
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 29 december 2005 08:21 PM
  [ # 16 ]
Thijsvandebles schreef:
DaanDus schreef:

Weet iemand nog wel toevallig een GOEDKOPE manier om vacuum in de auto te verkrijgen? Een electro-pompje o.i.d.? k weet niet of dat bestaat.

Pak je een vacuumpompje van een Visa diesel / C15 diesel. (heb er nog wel één voor je…) Die past op de plek van de HP pomp…... Laughing (oh ja, dan heb je dus geen HP druk meer.) Ach, steuntje valt wel om te bouwen. Maarre, niet om het één of ander, wat moet je met vacuum in de BX? Of gaat het hier om een andere auto?

als je een vacuum gestruude kgoes kontrol hebt liggen??

Maar als je nieuw wilt kopen: die zijn ook met elektrische aansturing te krijgen (wel duurder, maar zo gaat het met alles in het leven als je meer wilt).

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 29 december 2005 08:44 PM
  [ # 17 ]

Bij een V8 boren we een gaatje in het inlaatspruitstuk van 7 mm en tappen er dan M8 in.
schroeven daar een nippel op, en sluiten er de vacuumpot van de (standaard achterafbouw cruisecontrol ) op aan.

bij een diesel moet je NA de vlinderklep een gaatje boren voor de aansluiting.

ik weet niet wat voor cc jij hebt, maar zo doen wij het.
mvgr wupke:ps ik heb alle donor onderdelen voor je SB, en maak ook zelf de leidingen..PB maar ff..eronder schroeven heb ik al 3x gedaan..
Wink

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 29 december 2005 08:46 PM
  [ # 18 ]
kreazyV8wuppo schreef:

bij een diesel moet je NA de vlinderklep een gaatje boren voor de aansluiting.

Mag jij bij mijn diesel eens de vlinderklep aanwijzen. Very Happy

Ofwel: diesels hebben geen vlinderklep EN dus geen vaccuum. Hooguit turbodruk bij de leukere modellen.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 29 december 2005 08:50 PM
  [ # 19 ]
mpostma schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

bij een diesel moet je NA de vlinderklep een gaatje boren voor de aansluiting.

Mag jij bij mijn diesel eens de vlinderklep aanwijzen. Very Happy

Ofwel: diesels hebben geen vlinderklep EN dus geen vaccuum. Hooguit turbodruk bij de leukere modellen.

oke turbo..ik zou een poging wagen of het werkt direct voor de intake bij de turbo..je hebt namelijk maar weinig onderdruk nodig voor je cc.

mvgr wupke,bij eenV8 turbo /charger werkt het , dus waarom een TD niet? Wink

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 29 december 2005 08:56 PM
  [ # 20 ]
kreazyV8wuppo schreef:
mpostma schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

bij een diesel moet je NA de vlinderklep een gaatje boren voor de aansluiting.

Mag jij bij mijn diesel eens de vlinderklep aanwijzen. Very Happy

Ofwel: diesels hebben geen vlinderklep EN dus geen vaccuum. Hooguit turbodruk bij de leukere modellen.

oke turbo..ik zou een poging wagen of het werkt direct voor de intake bij de turbo..je hebt namelijk maar weinig onderdruk nodig voor je cc.

mvgr wupke,bij eenV8 turbo /charger werkt het , dus waarom een TD niet? Wink

Een benzinemotor werkt fundamenteel WEL met een gasklep waarachter flink wat onderdruk ontstaat en een diesel NIET. Dat is het verschil. Als het idee van je al zou werken, dan werd het heel snel tijd voor een open air filter, want echt de enige onderdruk die je hebt zou dan nog door het luchtfilter veroorzaakt worden. En dat is niet goed. Diesels moeten zo vrij mogelijk aanzuigen. Dit is ook gelijk de reden dat niet hydraulisch geremde wagens met rembekrachtiger met dieselmotor een losse vaccuumpomp nodig hebben omdat dit vacuum er gewoon niet is.

BTW: op mijn turbodrukmeter zie ik trouwens wel bij de koude start en iets gasgeven dat er vacuum ontstaat, maar dan draait de turbo nog niet mee. Zadra de turbo meedraait heb je geen vacuum meer. Uiteraard zit de meter aangesloten na de turbo, maar ik ben er van overtuigd dat je bij de diesel vook voor de turbo geen overtuigend vacuum zult vinden.

Profiel  
 
DaanDus
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 17-02-2005

Gepost: 29 december 2005 08:56 PM
  [ # 21 ]

ach…. een vacuum CC kost vananf 150 euri, een electrische het dubbele.
M’n lieve bxjuh heeft weer een nieuw cadeautje verdiend ,dus ik moet toch IETS stoers erop bouwen. En ik heb GEEN turbo, dus d’r valt bij mij weinig te boren voor een beetje onderdruk mocht dat al mogelijk zijn….
Zelfd achhter mijn auto is amper onderdruk vrees ik Wink

En laat ik 1 ding heel duidelijk maken: een DIESELMOTOR is niet hetzelfde als een BENZINEMOTOR…... Razz   de scheiding kan niet breed genoeg zijn! Wink

Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen? confused

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 29 december 2005 09:05 PM
  [ # 22 ]
DaanDus schreef:

En ik heb GEEN turbo, dus d’r valt bij mij weinig te boren voor een beetje onderdruk mocht dat al mogelijk zijn….

Vergeet dat maar weer snel, mocht je dat idee al hebben Wink

Maar goed, al zou je er al een mechanische vacuumomp op kunnen schroeven: die zijn aanmerkelijk duurder dan de meerprijs van een elekrieke kroes kontrol.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 29 december 2005 09:21 PM
  [ # 23 ]

Of handgas….

Test

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 29 december 2005 09:49 PM
  [ # 24 ]

zeg ik hem wel een stuurbekrachteging setje liggen.. geheel GRATIS

Moet je wel de auto die er nog omheen zit ook meenemen Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 29 december 2005 10:32 PM
  [ # 25 ]

instructies van moeders?  Laughing

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 29 december 2005 10:49 PM
  [ # 26 ]
voge schreef:

instructies van moeders?  Laughing

Tja lijkt mij een geode deal Rolling Eyes

zitten nog best goede subframes op Laughing
2 voor deuren nog
vooruit

Rolling Eyes

en 4 banden Wink
uitlaat Cool

als je wilt nu met GRATIS Ax blok Cool  Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 29 december 2005 10:52 PM
  [ # 27 ]
McDean schreef:

en 4 banden

Je weet ‘t mooi te brengen… Aan ‘t eind van ‘t liedje moet dat ding natuurlijk toch op een grote kar achter de TZD zonder SB!!!

En die banden… Met of zonder velgen??  Wink

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 29 december 2005 11:10 PM
  [ # 28 ]
voge schreef:
McDean schreef:

en 4 banden

Je weet ‘t mooi te brengen… Aan ‘t eind van ‘t liedje moet dat ding natuurlijk toch op een grote kar achter de TZD zonder SB!!!

En die banden… Met of zonder velgen??  Wink

met nog mooie deuv velgen Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 29 december 2005 11:18 PM
  [ # 29 ]

dat valt me weer niet tegen van je!! !

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 29 december 2005 11:22 PM
  [ # 30 ]
voge schreef:

dat valt me weer niet tegen van je!! !

hoezo???  Rolling Eyes

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook