is het een idee om de wup eens met je blackbeauty te laten rijden?
verder hebben we al eens samen gekeken in het achteronder, maar weinig gevonden.
maar ik kan zelf ook verdomd slecht tegen geluiden die niet horen..
en ik woon niet gek ver van je vandaan,,.
is dat wat?
mvgr wupke












Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
dat zou ook geen verkeerd paln zijn, 2 weten meer als 1, de mogelijkheid nog eens op de brgu de boel te bekijken zou ook mooi zijn, maar weet niet of dat kan.
Wanneer zou het tot de mogelijkheden behoren ?
Ik ben komende maandag vrij en dan het weekend daarna weer.
alvast bedankt voor het aanbod Wup
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
zaterdag as voor 1300 uur kan ik wel, daarna moet ik met de zoon naar zwemles.
of we de brug op kunnen is mischien mogenlijk, maar dat hangt van Peter zijn bedrijf af,, maar erlangs rijden en kijken of we er tussendoor kunnen is een mogenlijkheid.
ik Pb je ff mn adres,, dan zien we verder..




Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Wel een oud topic, maar is dit mysterie ooit opgelost? Ik heb ook een klapper/rammel bij het in- en uitveren en daarnaast in bochten naar rechts (waarbij de linkerkant: inveert…). Fusees goed, lagers lijken goed… Auto is een CX 2000
Corrosion sympa!
voor zover ik weet is het nog steeds een misterie.
heb de patient helaas niet meer gezien..
mischien heeft hij zelf de oplossing gevonden.
mvgr wupke
volgens mij herken ik dit verhaal.
dacht eerst ook aan draagarmlagers, wiellagers, loszittende veercylinders enz.
maar vorige week heb ik de scharnieren van mn schterklep vervangen.
niet met het idee het “knappend geluid als ik door een kuil of over een hobbel rij” op te lossen, maar domweg omdat er te veel speling op zat.
Wat blijkt: het geluid is verdwenen
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Bij mij is de rammel ook (zeer) voelbaar. Dat had ik er misschien meteen bij moeten zeggen. Ik vrees dan ook dat het niet mijn kofferdeksel is, tenzij dat over de grond sleept
Corrosion sympa!












Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
het mysterie heb ik nooit opgeslost, maar nu ik mijn topic weer terug zie en er weer aan denk, moet ik opmerken dat het geluid eigenlijk ergens tussen toen en nu plotsklaps verdwenen is
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
hahahaha proest euh euhhh hehehe whahahahaha…plotsklaps….hmmm…
over sterk werk gesproken….. ahum
ik weet nog dat we overal gekeken hebben, en eigenlijk niet echt een bron konden vinden,,,, nu zit ik met zoiets van,, hmmm wat GVD was het dan WEL??????
mvgr wupke: die nu met een zuur gevoel gaat slapen..












Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb sinds wanneer het weg is, maar ik hoor het niet meer en heb er verder niets aan gedaan.
Blijf me wel afvragen wat het dan geweest is, heb ook wel ergens in de tussentijd mn kofferscharnier gesmeerd enzo dus wie weet, alhowel ik nooit geloof dat dat zo’n geluid kan veroorzaken.
Welkom in de wondere wereld die CX heet
Wat is Citroën rijden toch formidabel !




Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
dit is echt grappig! Mijn auto rammelt, dreunt, ratelt en klappert en inmiddels weet ik dat het vanzelf overgaat! Morgen smeer ik het scharnier van de kofferbak, dat wel dan weer….
Corrosion sympa!




Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Ik haak, met goedvinden van de mod’s, bij dit topic nog een keer aan omdat het probleem soortgelijk is.
Toen ik mijn CX2000 (1975) kocht, merkte ik dat bij diep inveren een kort trillinkje voelbaar was. In dit topic heb ik dat al genoemd. Nu 13.000 kilometer later is het uitgegroeid tot een zware trilling/klapper die alleen bij hoge snelheden (100 + weg) is. Als het verschijnsel zich voordoet is het zichtbaar/voelbaar aan de pook, niet in het stuur. Fors wegrijden helpt, bij langzaam rijden blijft ze erin. Het treedt vooral op bij sturen (vooral rechts) en inveren (maar niet altijd, en het lijkt enorm afhankelijk van het wegdek).
Rijd ik daar mee door dan? Ja, excuus aan de purist, het moet snel gemaakt maar ik kocht deze auto juist om te kunnen rijden tijdens het opknapwerk aan mijn DS. Inmiddels nadert het wel de grens van niet-rijdbaar.
zoektochten leveren niets op: fusee’s, wiellagers, motorsteunen lijken goed. Alles aan de onderzijde lijkt vast te zitten. Valt er aan de aandrijfassen iets te voelen?
Andere optie: de lagers van de koppeling zijn al tijden op en suizen zwaar. Kan het een steeds erger uit balans zijnde koppeling zijn?
Corrosion sympa!


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Ik heb ook iets dergelijks, het laat zich moeilijk omschrijven:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=184051
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”




Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Hoi Ernst, da’s inderdaad waar: ook ik kan het niet goed omschrijven. Je suggestie dat het van achter komt ken ik, ik twijfel daar al een half jaar over. Toevoeging is wel, dat het bij het intrappen van de koppeling weg is. Maar dat sluit nog niet veel uit…
Corrosion sympa!
UHmmmm, zul je vast gechecked hebben… Homokineet?
Karakter herken je aan de auto…