1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
CX overspuiten
moyen-achat
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 29-12-2005

Gepost: 07 januari 2006 08:41 PM

Hierbij enkele vragen inzake het overspuiten van een CX?
Beinvloed het veranderen van kleur de waarde van de auto? Dus van wit naar grijs, etc?
Waar moet op gelet worden om een spuitbeurt met kleurverandering zo goed mogelijk uit te laten voeren?
Wat zijn de kosten hiervan ongeveer: inclusief het bijwerken van roestplekken?

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 07 januari 2006 09:40 PM
  [ # 1 ]

Re: CX overspuiten

moyen-achat schreef:

Hierbij enkele vragen inzake het overspuiten van een CX?
Beinvloed het veranderen van kleur de waarde van de auto? Dus van wit naar grijs, etc?
Waar moet op gelet worden om een spuitbeurt met kleurverandering zo goed mogelijk uit te laten voeren?
Wat zijn de kosten hiervan ongeveer: inclusief het bijwerken van roestplekken?

of de cx in waarde toe neemt weet ik niet maar ga er wel van uit dat het erg veel werk is om een andere kleur te nemen want als je het goed wil doen moet echt je hele auto uit elkaar
en de prijs ik denk dat als je zelf de auto kaal maakt dat je bij 2000 euro begint toe zo duur je het zelf wilt maken

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 07 januari 2006 09:50 PM
  [ # 2 ]

Dat schijnt nogal mee te vallen, afhankelijk van het bedrijf. Als je zelf schuurt, plamuurt, primert en afplakt, kan het in de honderden lopen, niet duizenden. Als het gaat om het interne gedeelte spuiten, dat kun je zelf met een spuitbus.

Zo wil de autospuiterij/autoschadebedrijf/materialenhandel waar mijn CX staat het wel doen voor 300.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43064
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 07 januari 2006 10:25 PM
  [ # 3 ]

Re: CX overspuiten

moyen-achat schreef:

Hierbij enkele vragen inzake het overspuiten van een CX?
Beinvloed het veranderen van kleur de waarde van de auto? Dus van wit naar grijs, etc?
Waar moet op gelet worden om een spuitbeurt met kleurverandering zo goed mogelijk uit te laten voeren?
Wat zijn de kosten hiervan ongeveer: inclusief het bijwerken van roestplekken?

Het laten veranderen van kleur kan invloed hebben op de waarde van je auto. Als je een Cx geheel in een andere kleur wil hebben zal je hem volledig moeten strippen, en de gehele carrosserie van binnen en buiten moeten gaan overspuiten. Doe je dit niet, zal je altijd op bepaalde plaatsen de originele terug vinden.

Wat het kost is moeilijk aan te geven, een indicatie kan wel, reken maar op een bedrag van tussen de 2000 en 3000 euro voor een redelijke nette, en strakke auto met niet al te veel roest. ( dan heb je wel een goede kwaliteit spuitwerk)
Het spuiten van een DS met het nodige werk aan de carrosserie ksot nu al bijna 10.000 euro!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 08 januari 2006 12:15 AM
  [ # 4 ]

@waterman:
Dan heb je het neem ik aan niet over helemaal kaal maken? Ik wil mijn CX namelijk over een aantal jaar (als ik er geld voor heb, bovendien is het -nog- niet nodig) opnieuw laten spuiten (originele kleur). In de lak zitten op sommige plekken hele kleine stervormige barstjes. Op sommige plaatsen heeft het in het midden van zo’n sterretje al eens geroest en is dit provisorisch verholpen. Nu heb ik van een Citroen-specialist hier in de buurt gehoord dat je, als je ook de roest wil aanpakken die mogelijk al via die barstjes onder de lak terecht is gekomen, de auto (of in ieder geval de betreffende delen) he-le-maal moet (laten) kaalmaken. Omdat je anders dus je auto mooi hebt laten spuiten en er na een paar jaar alsnog roest naar boven komt omdat je niet onder de bestaande laklaag bent geweest. Hij had het over circa 5.000 euro als je het zo aanpakt… Hoe zit dit wat jou betreft?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43064
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 08 januari 2006 12:20 AM
  [ # 5 ]
Mulder schreef:

@waterman:
Dan heb je het neem ik aan niet over helemaal kaal maken? Ik wil mijn CX namelijk over een aantal jaar (als ik er geld voor heb, bovendien is het -nog- niet nodig) opnieuw laten spuiten (originele kleur). In de lak zitten op sommige plekken hele kleine stervormige barstjes. Op sommige plaatsen heeft het in het midden van zo’n sterretje al eens geroest en is dit provisorisch verholpen. Nu heb ik van een Citroen-specialist hier in de buurt gehoord dat je, als je ook de roest wil aanpakken die mogelijk al via die barstjes onder de lak terecht is gekomen, de auto (of in ieder geval de betreffende delen) he-le-maal moet (laten) kaalmaken. Omdat je anders dus je auto mooi hebt laten spuiten en er na een paar jaar alsnog roest naar boven komt omdat je niet onder de bestaande laklaag bent geweest. Hij had het over circa 5.000 euro als je het zo aanpakt… Hoe zit dit wat jou betreft?

Dat klopt inderdaad. Begin in dat geval maar met 5000 euro…
Ik was ooit voor het spuiten van mijn DS cabriolet 15.000 gulden kwijt, en die was al helemaal roestvrij en plaatklaar gemaakt. De spuiter moest de rest van de lak nog verwijderen en de auto helemaal strak maken en van 5 lagen lak voorzien. dat koste in 2000 dus 15.000 gulden.. het resultaat was ook wel helemaal perfect!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 08 januari 2006 01:49 AM
  [ # 6 ]

ik denk ook niet dat je het red met 3000€ zeker als je nog roest wil laten wegwerken

wat kan je zelf doen? de auto helemaal kaal maken binnenin en achteraf terug inbouwen gaat je een hoop geld besparen

wat ga je met de motorruimte doen? even motor uitbouwen om te herspuiten?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 08 januari 2006 02:02 AM
  [ # 7 ]

spuiten overspuiten deelspuiten of lapwerk.
affijn vanaf 350 tot 15,000 euro.

verschil?
groot.

kwaliteit gigantisch groot. perfect? kost klauwen met geld.

hetzelvde als orgineel?
pak em beet 10 a 15,000 euro.
concours?
30,000 en meer.

dat zijn de prijzen, en overal waar je gaat snijden zal je kosten besparen, net wat jezelf wilt.

de idieale manier?
zelf strippen, gedeeltelijk voorbewerken (geen primers en plameer bewerkingen , puur kaal maken en vlakvoor schuren.

roestbewerking mooi uitbesteden (geeft garantie) laswerk idem.

op deze manier moet je gaan denken aan ongeveer 2 a 3000, euro voor strak maken en spuiten, ga dan nog korter geef ik persoonlijk geen 5 centen meer voor je auto , laat staan voor je spuitwerk.

het is nu eenmaal zo, dat kwaliteit geld kost.
en als je vakwerk aan je auto wilt hebben reken dan ook dergelijke kosten .
simpel kost een bietje hedde een bietje..

het zal niet de eerste gespoten tuut zijn waar de 1000 euro weg gegooid geld is, en de verandering van kleur niet de waarde deed zakken maar de spuitjob an zich wel.

goei werk kost ff half werk doen we meteen.

greets van wupke:die botweg 7500 euro uit zou trekken voor de job. Wink

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 08 januari 2006 01:48 PM
  [ # 8 ]

De verhalen van Waterman en Wupke zijn reeël. Ik heb meer dan 10 jaar geleden mijn DSpécial “in de verloren uurtjes” bij een spuiterij laten doen, wat me toen al 4000 gulden kostte, en ik had er enkele jaren later spijt van dat ik het op die manier voor dat geld had laten doen. Goed en vooral bijvend goed werk is waanzinnig duur, helaas.

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 15 januari 2006 07:10 PM
  [ # 9 ]

Hallo,

Heb mijn cx ook helemaal laten spuiten, bij een kennis. Koste 1000 euri. Hij is nu niet meer van nieuw te onderscheiden. had m zelf helemaal gedemonteerd. Hij was wit is nu weer wit.


Hij heeft m ook strak gemaakt. Heb zelf heel wat auto’s gehad en geplamuurd. Maar ben er van overtuigd, mensen die het degelijks doen, die kwaliteit haal je zelf nooit.

Andere kleur spuiten, nooit doen, krijg je spijt van, je zult altijd de orginele kleur terug vinden tenzij je echt alles eraf haalt, en das echt heel veel werk!

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 16 januari 2006 09:15 PM
  [ # 10 ]
waterman771 schreef:
Mulder schreef:

@waterman:
Dan heb je het neem ik aan niet over helemaal kaal maken? Ik wil mijn CX namelijk over een aantal jaar (als ik er geld voor heb, bovendien is het -nog- niet nodig) opnieuw laten spuiten (originele kleur). In de lak zitten op sommige plekken hele kleine stervormige barstjes. Op sommige plaatsen heeft het in het midden van zo’n sterretje al eens geroest en is dit provisorisch verholpen. Nu heb ik van een Citroen-specialist hier in de buurt gehoord dat je, als je ook de roest wil aanpakken die mogelijk al via die barstjes onder de lak terecht is gekomen, de auto (of in ieder geval de betreffende delen) he-le-maal moet (laten) kaalmaken. Omdat je anders dus je auto mooi hebt laten spuiten en er na een paar jaar alsnog roest naar boven komt omdat je niet onder de bestaande laklaag bent geweest. Hij had het over circa 5.000 euro als je het zo aanpakt… Hoe zit dit wat jou betreft?

Dat klopt inderdaad. Begin in dat geval maar met 5000 euro…
Ik was ooit voor het spuiten van mijn DS cabriolet 15.000 gulden kwijt, en die was al helemaal roestvrij en plaatklaar gemaakt. De spuiter moest de rest van de lak nog verwijderen en de auto helemaal strak maken en van 5 lagen lak voorzien. dat koste in 2000 dus 15.000 gulden.. het resultaat was ook wel helemaal perfect!

Confused  Misschien een domme vraag, maar als je hem niet stelt is het helemaal dom Laughing
Vraagje,  Confused:  waarom 5 lagen? Ik begrijp wel dat het dan wel iets is voor jaren plezier.

Gr. Arno Wink

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 16 januari 2006 09:29 PM
  [ # 11 ]

als ik het goed heb grondlaag
2 x laklaag
2 x blanke lak

maar weet dit niet zeker Confused

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 16 januari 2006 09:35 PM
  [ # 12 ]
citroenc2 schreef:

als ik het goed heb grondlaag
2 x laklaag
2 x blanke lak

maar weet dit niet zeker Confused

hangt ervan af.
welk merk verf en welk type.
tegenwoordig is veel zoniet alles op waterbasis.
aangezien de oude lak acryl of syntetisch is word daar dus de combi hechtlaag op aangebracht.
dan de primerlaag, dan de filler(als nodig) dan weer de hechtlaag, dan de lakkleur, en die soms 2 x, en dan de blanke lak, wat ook soms in 2 x gaat.
dus 5 lagen is nog aan de zuinige kant.
maar zoals aangegeven ,merk type en soort ondergrond hebben allemaal invloed.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43064
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 16 januari 2006 09:51 PM
  [ # 13 ]
CXArnomaat schreef:
waterman771 schreef:
Mulder schreef:

@waterman:
Dan heb je het neem ik aan niet over helemaal kaal maken? Ik wil mijn CX namelijk over een aantal jaar (als ik er geld voor heb, bovendien is het -nog- niet nodig) opnieuw laten spuiten (originele kleur). In de lak zitten op sommige plekken hele kleine stervormige barstjes. Op sommige plaatsen heeft het in het midden van zo’n sterretje al eens geroest en is dit provisorisch verholpen. Nu heb ik van een Citroen-specialist hier in de buurt gehoord dat je, als je ook de roest wil aanpakken die mogelijk al via die barstjes onder de lak terecht is gekomen, de auto (of in ieder geval de betreffende delen) he-le-maal moet (laten) kaalmaken. Omdat je anders dus je auto mooi hebt laten spuiten en er na een paar jaar alsnog roest naar boven komt omdat je niet onder de bestaande laklaag bent geweest. Hij had het over circa 5.000 euro als je het zo aanpakt… Hoe zit dit wat jou betreft?

Dat klopt inderdaad. Begin in dat geval maar met 5000 euro…
Ik was ooit voor het spuiten van mijn DS cabriolet 15.000 gulden kwijt, en die was al helemaal roestvrij en plaatklaar gemaakt. De spuiter moest de rest van de lak nog verwijderen en de auto helemaal strak maken en van 5 lagen lak voorzien. dat koste in 2000 dus 15.000 gulden.. het resultaat was ook wel helemaal perfect!

Confused  Misschien een domme vraag, maar als je hem niet stelt is het helemaal dom Laughing
Vraagje,  Confused:  waarom 5 lagen? Ik begrijp wel dat het dan wel iets is voor jaren plezier.

Gr. Arno Wink

In dit geval ging het om een zeldzame DS cabrio, welke ik in 1500 uurtjes had gerestaureerd. Ik wilde dus niet bezuinigen op de lak, want dat is toch het belangrijkste deel van een goed resultaat.
Dus: 2 lagen grondlak
2 lagen kleur, schuren, waar nodig nogmaals strak maken, weer grondlaag, weer 2 lagen kleur, 2 lagen blanke lak, schuren met 1200 nat en dan helemaal polijsten met de machine.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Mallens
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 27-01-2006

Gepost: 27 januari 2006 06:17 PM
  [ # 14 ]

Ik ben ook voornemens om mijn CX te gaan restaureren. Kan iemand me vertekken of er een goed boek is of andere informatie over het voorbewerken van de lak. Ik wil graag al het noeste werk zelf doen en dan het spuiten/plaatwerk etc aan de specialist overlaten. Heb er echter geen ervaring mee. Als ik voor de beste kwaliteit wil gaan moet ik de wagen “kaal zetten” wat betekent dat en hoe doe je dat?

Groeten Rob

CX Prestige Turbo II 1987

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 27 januari 2006 06:45 PM
  [ # 15 ]

`ga eens kijken bij de diverse specialisten ,en dan ook van andere merken die oldtimers enzo hebben gerestaureerd.
ga naar de beurzen enzo, en vraag daar hetzelvde als hier, dan heb je een vakundig antwoord van de vakrestaurateurs.

je kan je auto laten dompelen, maar dan moet je alle lakken gronderingen kitlagen enz zelf weer terug aanbrengen.

je kan afbijten,,, ook dan is een samenwerking met de spuiter die hem uiteindelijk moet spuiten on ontbeerlijk.

afijn, zomaar ff doen is dus niet de weg, een gedege onderzoek an voorbewerking, alvorens je het schuurpapier op je lak zet, is dus onontbeerlijk.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook