1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
LS in hoedeplank?
---Special-T---
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 02-01-2006

Gepost: 10 januari 2006 08:42 PM

Is het mogelijk om LS in de hoedeplank van de C2 te steken? Mss domme vraag maar mij lijkt dat niet zo gemakkelijk omdat die hoedeplank zo hoog omhoog gaat samen met de kofferklep.

greetz.

Profiel  
 
Homeboy
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 04-12-2005

Gepost: 10 januari 2006 09:13 PM
  [ # 1 ]

Alles is mogelijk, maar als je iet of wat realistisch blijft… vergeet het maar. Als je dit wil realiseren ga je je kabels los moeten laten hangen in je koffer, zodat je speling hebt als de kofferklep opengaat.

In principe ga je al een mooie klank in je wagen hebben als je vooraan een composet steekt en achteraan speakers. Wil je toch meer, dan bestaat er altijd een mogelijkheid om (ovalen) speakers of woofers in je koffer in te werken. Dat is gewoon een kwestie van smaak en goesting.

Profiel  
 
---Special-T---
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 02-01-2006

Gepost: 11 januari 2006 01:28 PM
  [ # 2 ]

Dat probleem had ik ook in gedachten, maar geeft niet. is idd niet handig al die kabels en zeker niet als je al zo’n klein koffertje hebt Wink
De verkoper van Citroen had me beloofd mijn autoradio bij levering in te bouwen en er 2 LS bij te doen. nu die LS zullen we niet veel soeps zijn. Nu is mijn volgende vraag: Met welke LS heb je mooie resultaten en waar plaats je ze.

greetz.

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 11 januari 2006 02:39 PM
  [ # 3 ]

als je een ovale speakers van caliber 120 watt inbouwd heb je zonder extra versterker een schitterend geluid, plaats voor in een compo set met tweeters op het dashboard en je hebt een rijende concert zaal voor weinig geld.
En over loshangende draden die kan je mbv tyraps goed vastmaken en gebruik connectors zodat je de hoedeplank er gemakelijk uit te halen is.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
---Special-T---
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 02-01-2006

Gepost: 11 januari 2006 03:13 PM
  [ # 4 ]

En als ik het zonder inbouwen in hoedeplank wil doen. hoe zou je het dan aanpakken? (welk merk, eventuele prijs).

Mvg.
Greetz.

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 11 januari 2006 03:55 PM
  [ # 5 ]

Ik heb met inbouw in de orginele plaatsen niet zo’n ervaring .
M’n vorige auto Peugeot 106 had ook een kleine koffer ruimte en daar had ik die caliber speakers ingebouwd zonder mdf plaat gewoon in de orginele plank die speakers koste me 40 euro en die klonken echt super als je speakers in de orginele gaten zou willen hebben ben je beduidend meer kwijt denk ik.
ga eens informatie halen bij een goede autoshop Bij mij inde buurt is dat bv autoshop brabant maar ik weet zeker dat er bij jouw in de buurt ook wel iets zit.
mocht je er niet uit komen breng dan eens een bezoekje aan carsounds in etten-leur die doen niets anders danaudio in auto’s

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 11 januari 2006 04:05 PM
  [ # 6 ]

Ik lees net dat je voorin 17cm uitsparingen hebt en tweeter plaatsen in je dashboard hier kun je een ongeloofelijke mmoie set voor eenschaffen bv het composetje van pioneer model TS-C1700 of TS-E176C waarbij je de tweeters in de daarvoor gereserveerde ruimtes te monteren zijn ook zijn deze speakers goed op vermogen 200/220w max die zullen klinken als een klokje op je alpine radio.
Daarna zou je kunnen kijken of er nog meer speakers nodig zijn maar als je geen rijdende disco wil hebben denk ik dat je hiermee al een mooie sound in je bolide hebt.

kijk ook maar eens op deze site 

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
EvelienBX
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 759
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 11 januari 2006 04:09 PM
  [ # 7 ]

Re: LS in hoedeplank?

---Special-T--- schreef:

Is het mogelijk om LS in de hoedeplank van de C2 te steken? Mss domme vraag maar mij lijkt dat niet zo gemakkelijk omdat die hoedeplank zo hoog omhoog gaat samen met de kofferklep.

greetz.

hey,

ik heb ze ook in de hoedeplank, nu heb ik een BX, maar ik heb ook dat ik veel speling op de bedrading heb. Die hangen dus eigeijk ook los in de kofferbak, maar als je niet veel achter in je auto zet, heb je daar natuurlijk gene last van.
Die van mij zijn zo aangesloten, dat als het moet, dat je ze eenvoudig even kunt loshalen, (ben ff naam kwijt van de schuifjes waarmee ze vast zitten). Maar dat zou je ook kunnen doen, dat als het moet dat je ze eenvoudig de draad ff weg kan werken… het is maar een ideetje

Profiel  
 
Homeboy
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 04-12-2005

Gepost: 11 januari 2006 04:23 PM
  [ # 8 ]

Wat zijn de voorzieningen:
- dashboard: 2 tweeters
- deuren: 2 speakers van 16cm
- achteraan: 2 speakers van 13cm

Best is dat je vooraan een composet steekt om een zuivere klank te krijgen, ondersteunt door speakers achteraan (liefst van hetzelfde merk om dezelfde beeldklank te hebben).

Binnen dit en 2 weken ga ik een Helix composet en Helix speakers steken. Voor mij is dat meer dan voldoende, voor een zuivere klank in de wagen.

En ik raad het echt niet aan om speakers in de hoedeplank te steken. Ik denk dat er veel niet weten dat de hoedeplank in omgekeerde richting verticaal naar boven plooit, evenwijdig met de kofferklep, op een paar centimeter van de achterruit. Totaal anders dan bij de meeste wagens.

Profiel  
 
Nasty Student
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 11 januari 2006 04:39 PM
  [ # 9 ]

Ik had een heel simpele install in mijn C2 zitten, gaande van een composetje, 4kanaalsversterker en 2 25cm subkes…

Awel de meeste wisten niet wat ze hoorde als ze in mijn wagen hadden geluisterd!

Audio System RX pro compo setje
2 x X-ION 10 subkes in geslotgen kist
F4-600 versterker die 2x150rms aan het compo setje gaf en 1x600rms aan de 2 subkes

Dit in een C2 en je weet niet wat je meemaakt!!!

<=Proud Black C2 16V owner =>

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 11 januari 2006 05:50 PM
  [ # 10 ]

Geplaatst: 11 Jan 2006 15:39   Onderwerp: 

————————————————————————————————————————

Ik had een heel simpele install in mijn C2 zitten, gaande van een composetje, 4kanaalsversterker en 2 25cm subkes…

 

we gaan nu wel ff een stapke verder met subkus en losse versterkers.Er is natuurlijk geen een speakerset die los op de autoradio word aangesloten die je kan gaan vergelijken met een installatie waarbij subwoofers en amp’s gebruikt word

de vraag is hoe klinkt jouw speakers zonder subkus???

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
---Special-T---
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 02-01-2006

Gepost: 11 januari 2006 06:57 PM
  [ # 11 ]

idd die versterkerbazaar endat heb ik allemaal niet nodig. het enige wat ik wel had gewild is dat ik het beste geluid uit mijn Alpine CDE-9845RB kan halen Wink

Ik heb elders gelezen dat het een heel gedoe is om speakers vanachter te plaatsen?

greetz.

Profiel  
 
---Special-T---
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 02-01-2006

Gepost: 11 januari 2006 07:12 PM
  [ # 12 ]
M&M schreef:

Je kunt het ook groots aanpakken Shocked

->  http://www.dg-ce.nl/contents/nl/d71.html

Wink

Shocked nee merci, dan hou ik het liever wat eenvoudiger en ben ik zeker dat ik mijne auto nog helemaal terug in mekaar krijg Wink

Profiel  
 
Wouter-1
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 221
Geregistreerd: 23-01-2005

Gepost: 11 januari 2006 09:04 PM
  [ # 13 ]

Ik heb speakers in de hoedenplank van m’n ZX (extra hoedenplank van marktplaats gehaald, zodat de originele onbeschadigd blijft).
Voordeel: makkelijker in te bouwen dan in de originele uitsparingen (draden weggewerkt achter rubbers en vloerbedekking) en meer keus. Nadeel is dat de hoedenplank naar beneden zakt bij het openen van de achterklep en dat de touwtjes slap worden.

Profiel  
 
Homeboy
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 04-12-2005

Gepost: 11 januari 2006 09:12 PM
  [ # 14 ]
---Special-T--- schreef:

Ik heb elders gelezen dat het een heel gedoe is om speakers vanachter te plaatsen?

Je moet inderdaad zowel vooraan als achteraan speakers steken, maar voor vooraan wordt een composet aangeraden, omdat je 2 tweeters in het dashboard kan steken die voor een puurdere klank zorgen. Met nog eens 2 speakers extra achteraan krijg je een ‘surround’ effect, m.a.w. je kan volop genieten van de muziek die je afspeelt in je wagen.

Profiel  
 
Nasty Student
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 11 januari 2006 11:24 PM
  [ # 15 ]
stan schreef:

Geplaatst: 11 Jan 2006 15:39   Onderwerp: 

————————————————————————————————————————

Ik had een heel simpele install in mijn C2 zitten, gaande van een composetje, 4kanaalsversterker en 2 25cm subkes…

 

we gaan nu wel ff een stapke verder met subkus en losse versterkers.Er is natuurlijk geen een speakerset die los op de autoradio word aangesloten die je kan gaan vergelijken met een installatie waarbij subwoofers en amp’s gebruikt word

de vraag is hoe klinkt jouw speakers zonder subkus???

Als het er nog inzat mocht je gerust eens komen luisteren, naar mijn compo setje, wel op de versterker anders komt er bijna geen geluid uit Laughing  ze hebben toch een 100rms minstens nodig om goed te spelen. Maar mijn deur van de C2 was na de installatie zomaar eventjes een 30kg zwaarder aan dempingsmateriaal Laughing dan lijkt het als de kick van die compo subs zijn met het vermogen van 150rms/kick ...

<=Proud Black C2 16V owner =>

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook