2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
SM motor/ lpg?
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43075
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 12 januari 2006 03:59 PM
  [ # 16 ]
paso schreef:
waterman771 schreef:
sans-pareil schreef:

Ik denk dat het best een mooie oplossing kan zijn als je je SM blok van de grond af voor LPG-only opbouwt. LPG heeft een hoger octaan dan benzine, dus je kan de motor inrichten voor hogere compressie, met LPi heb je dan aanverwante betere prestaties dan de standaard benzinevariant (mits je je ontsteking ook nauwkeurig onder controle hebt) Zo’n oplossing is sportiever dan de benzine variant, alle verhalen zoals ‘LPG is voor koken’ ten spijt. Ik neem aan dat een SM blok dan ook geschikt is voor loodvrije benzine, trouwens?

Een SM blok gaat perfect op loodvrij, ik doe dat al 50.000 km.
Alleen de compressie verhogen zal niet eenvoudig zijn, de kleppen raken de zuigers nu al bijna… Crying or Very sad

je kan dan ook de kleppen uitwerken in de zuiger
natuurlijk ben je dan wel serieus aan het experimenteren Confused

dat zal niet gaan, de zuigers zijn al uitgediept en de zuigerbodem is al vrij dun!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 12 januari 2006 04:06 PM
  [ # 17 ]
waterman771 schreef:

dat zal niet gaan, de zuigers zijn al uitgediept en de zuigerbodem is al vrij dun!

Surprisedops:  dat is duidelijk

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 13 januari 2006 05:09 PM
  [ # 18 ]

Hmm, een geweldig idee om op LPG te gaan rijden.
Tis alleen wel goedkoper om te gaan tanken, maar eigenlijk nooit geweten dat een V6 lekker loopt op LPG:S

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43075
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 13 januari 2006 05:34 PM
  [ # 19 ]
CX-power schreef:

Hmm, een geweldig idee om op LPG te gaan rijden.
Tis alleen wel goedkoper om te gaan tanken, maar eigenlijk nooit geweten dat een V6 lekker loopt op LPG:S

Vind je? Confused
eerst 2500 euro kwijt, je koffer ruimte gehalveerd en je mooie SM is niet meer origineel….
En geen enkele garantie dat ie goed loopt… Confused

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 13 januari 2006 05:45 PM
  [ # 20 ]

Grossier Vogels in Son en Breugel raadplegen.
die levert lpg/i systemen voor V 6/8/12/en 16 cilinders.
zowel amerikanen alsook klasiekers.
+ technische ondersteuning en inbouw.

als die het niet weet kan je het eigenlijk wel vergeten.

mvgr wupke: Wink   

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25397
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 januari 2006 06:11 PM
  [ # 21 ]
waterman771 schreef:
CX-power schreef:

Hmm, een geweldig idee om op LPG te gaan rijden.
Tis alleen wel goedkoper om te gaan tanken, maar eigenlijk nooit geweten dat een V6 lekker loopt op LPG:S

Vind je? Confused
eerst 2500 euro kwijt, je koffer ruimte gehalveerd en je mooie SM is niet meer origineel….
En geen enkele garantie dat ie goed loopt… Confused

LPG verbrandt 300 graden heter en de SM was toch al niet beroemd om zn hitte huishouding…..
Surprisedops:

Lekker koude Super erin!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 13 januari 2006 06:19 PM
  [ # 22 ]

Als je x aantal euro’s investeerd om een DS te restaureren en een SM motor erin te lappen om dan, euh, op LPG te gaan rijden ????

Sorry maar daar kan ik ff niet bij, als je geld voor zoon project hebt gooi er dan geen gas in hé

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 13 januari 2006 07:26 PM
  [ # 23 ]
waterman771 schreef:
sans-pareil schreef:

Ik denk dat het best een mooie oplossing kan zijn als je je SM blok van de grond af voor LPG-only opbouwt. LPG heeft een hoger octaan dan benzine, dus je kan de motor inrichten voor hogere compressie, met LPi heb je dan aanverwante betere prestaties dan de standaard benzinevariant (mits je je ontsteking ook nauwkeurig onder controle hebt) Zo’n oplossing is sportiever dan de benzine variant, alle verhalen zoals ‘LPG is voor koken’ ten spijt. Ik neem aan dat een SM blok dan ook geschikt is voor loodvrije benzine, trouwens?

Een SM blok gaat perfect op loodvrij, ik doe dat al 50.000 km.
Alleen de compressie verhogen zal niet eenvoudig zijn, de kleppen raken de zuigers nu al bijna… Crying or Very sad

Dan komt mijn favoriete oplossing weer aan bod…. turbo(‘s)... alleen eventjes wel wat bijzondere aandacht voor de koeling misschien Smile.!

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25397
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 januari 2006 11:20 AM
  [ # 24 ]

Een probleempje: De injectie werkt op het meten van vacuum… Als je druk gaat vullen met een turbo raakt de ecu denk ik de weg kwijt…
Kan een carb versie met een turbo?  Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 16 januari 2006 01:57 PM
  [ # 25 ]
bogaard77 schreef:

Kan een carb versie met een turbo?  Cool

ja, op 2cv.nl is er zelfs iemand een turbo van een daihatsjoe (gesundheid) op een 652cc visablok aan het bouwen:

Turbo is al gemaakt door Daihatus haha, Jeroen weet er ook het nodige van. Mijn systeem wordt op basis van het prehistorische princiepe van suck through. Makkelijker gezegd, je monteerd de carburatuer aan de aanzuigkant, benzine en lucht worden beide gecrompimeerd. Nadeel is dat je een backfire kunt krijgen tot de carb. Voordeel is dat je geen speciale carb nodig hebt of lastige injectiesystemen. Er komt wel een lambda sonde met benzine/luchtverhouding meter tussen om de juiste verhoudingen te kunnen meten en waar nodig aan te passen.

Als ik hier nou foto’s kon plakken had ik je t kunnen laten zien. Beetje dan , want opbouw is nog steeds bezig. Vorig weekend compressie verlaagd naar +/- 1:7

Zie:
Link
en
Link

als het op een eend lukt moet een SM toch ook wel lukken Wink

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 16 januari 2006 02:35 PM
  [ # 26 ]

ik denk niet dat je een visa op LPG met een V6 van een SM kunt vergelijken.

en het turbo verhaal met een SM V6 ombouw op LPG vergelijk is ook vergezocht.

er zijn veel factoren die mee bepalen of een SM wel of niet goed of slecht of helemaal niet op LPG kan rijden.

en als deze jongens het niet weten of kunnen,  dan zou ik niet verder experimenteren .

waar het kennis in huis voor V motoren aangaat op LPG met lange en of korte inlaten is Vogels een autoriteit op LPG/i systemen.
en ze willen ook wel door worstelen met een auto/oldtimer/klassieker, en experimenteren heel wat af.

mvgr wupke:die daar altijd de gasstiften haalde voor GS/A motoren.
Wink

Profiel  
 
hstaart
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 30-12-2005

Gepost: 18 januari 2006 08:29 PM
  [ # 27 ]

ik heb een aantal van deze opmerkingen doorgeven aan mijn vrienden.  Een praatje met vogelsautogas lijkt me ook niet mis. De vraag die me het meest interesant lijkt is hoe de instalatie in werkelijheid eruit ziet en de ervaringen van mensen die in een SM met lpg rijden. Hier in Engeland klaarblijkelijk is er een persoon die dit doet en heeft een enkele verdamper voor al de carburateurs (ik vermoed dat er een grote doos over al de carburateurs zit). Ik hoor dat dit werkt maar dat hij af en toe en probleem heeft met blowback of terugknallen, vandaar dat er op dit forum gezegd word dat je een gas supply moet hebben voor elke carburateur.

Overigens, mijn vriend heeft een 2.5 CX blok met injectie kopvan een DS gebouwd. Hij is van plan deze in zijn eigen DS te doen en op lpg te lopen. Met hogere compressie zou dit best interesant kunnen zijn. Een vraag van een greenhorn: met injectie van lpg, worden de benzine injectoren gewoon vervangen? Ik had gehoord van een garage in Borculo dat de “injectoren” met lpg gewoon “altijd open staan”.

met dank voor al de opmerkingen.

Hans Staartjes

Hans Staartjes

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43075
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 18 januari 2006 08:35 PM
  [ # 28 ]
hstaart schreef:

ik heb een aantal van deze opmerkingen doorgeven aan mijn vrienden.  Een praatje met vogelsautogas lijkt me ook niet mis. De vraag die me het meest interesant lijkt is hoe de instalatie in werkelijheid eruit ziet en de ervaringen van mensen die in een SM met lpg rijden. Hier in Engeland klaarblijkelijk is er een persoon die dit doet en heeft een enkele verdamper voor al de carburateurs (ik vermoed dat er een grote doos over al de carburateurs zit). Ik hoor dat dit werkt maar dat hij af en toe en probleem heeft met blowback of terugknallen, vandaar dat er op dit forum gezegd word dat je een gas supply moet hebben voor elke carburateur.

Overigens, mijn vriend heeft een 2.5 CX blok met injectie kopvan een DS gebouwd. Hij is van plan deze in zijn eigen DS te doen en op lpg te lopen. Met hogere compressie zou dit best interesant kunnen zijn. Een vraag van een greenhorn: met injectie van lpg, worden de benzine injectoren gewoon vervangen? Ik had gehoord van een garage in Borculo dat de “injectoren” met lpg gewoon “altijd open staan”.

met dank voor al de opmerkingen.

Hans Staartjes

De benzine injectoren blijven gewoon in het blok zitten, en worden gewoon niet meer aangestuurd als er op lpg gereden word. De benzine pomp loopt ook niet meer als je op lpg rijd. schakel je over op benzine, gaat alles weer werken!
Mooi systeem en goed werkend, en veel minder kans op back-fire, want da’s de dood voor je blokje!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
hstaart
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 30-12-2005

Gepost: 18 januari 2006 08:54 PM
  [ # 29 ]

dus ook om aan te nemen dat je uit een 21 of 23 injectie het beste resultaat krijgt in een DS op lpg niet?

Hans Staartjes

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25397
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 januari 2006 08:58 PM
  [ # 30 ]

Ja als het je lukt om lpg injectoren in de kop te maken! Dat is bij een DS nog niet zo eenvoudig!

Een DS23 carbu rijdt prima op LPG met een gewoon keelstuk.
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook