Ik heb sinds kort ook een C4 en via het pack o.a. de automatische verlichting erbij. Werkt erg makkelijk, zeker ‘s ochtends en ‘s avonds.
Echter, ik wil eigenlijk dat de verlichting altijd aan staat als ik rijd. Weet iemand of dit ergens is in te stellen? Zonder natuurlijk de sensor operatief uit te leggen dat ik dat wil.
—-People who say it can’t be done, should not interrupt those who are doing it. (George Bernard Shaw)—-

Totaal aantal Berichten: 651
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
altijd licht
dat kunnen ze bij de dealer zo voor je veranderen .
het is een instelling in de bsi die je niet zelf kan veranderen
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Thanks, dan laat ik dat even wijzigen als ik terugkom voor de 3000 controle. Ik had al van een van de mensen bij de dealer begrepen dat het mogelijk was, maar ik begreep dat het een instelling was die ik als berijder zelf kon uitvoeren.
—-People who say it can’t be done, should not interrupt those who are doing it. (George Bernard Shaw)—-
je kunt natuurlijk ook zelf je lichten dan aanzetten (niet op auto maar op bvb 1 zetten)
Duh
En… is het gelukt?
C YA
Hessel Roskam

Totaal aantal Berichten: 229
- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
Altijd verlichting aan
Hoi, bij de dealer vragen of ze de APPELVERLICHTING kunnen inschakelen. Werkt prefect, motor starten en het dimlicht gaat automatisch aan.
Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5

Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Re: Altijd verlichting aan
C4 2.0 HDI fan schreef:Hoi, bij de dealer vragen of ze de APPELVERLICHTING kunnen inschakelen. Werkt prefect, motor starten en het dimlicht gaat automatisch aan.
APPELVERLICHTING ... Is dit een echte term??? Waar komt de naam dan vandaan?
Hoe dan ook, dit automatisch inschakelen van dimlicht is niks nieuws. Zo heb ik bv in auto’s gereden waarbij het stadslicht al aangaat als je de sleutel erin steekt. En na het starten gaat vervolgens het dimlicht gelijk aan.

Totaal aantal Berichten: 229
- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
Altijd verlichting aan
De term Appèlverlichting staat in de computer bij de dealer. De monteur geeft aan dat de Appèlverlichting geactiveerd moet worden en klaar is kees.
Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5
Re: Altijd verlichting aan
C4 2.0 HDI fan schreef:De term Appèlverlichting staat in de computer bij de dealer. De monteur geeft aan dat de Appèlverlichting geactiveerd moet worden en klaar is kees.
term stond ook in het instructieboekje zag ik
Het is bij mij verandert nu in de Appel Verlichting. Werkt super.
C YA
Hessel Roskam

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Hoe bedoel je, werkt super? het werkt of het werkt niet, toch?
Of gaan je koplampen nu heel mooi, (zeg maar super) geleidelijk aan met een opstartdeuntje en belletjes?
tilanus schreef:Hoe bedoel je, werkt super? het werkt of het werkt niet, toch?
![]()
Of gaan je koplampen nu heel mooi, (zeg maar super) geleidelijk aan met een opstartdeuntje en belletjes?
Nee, eerst gaat er een zoomer om je te waarschuwen, daarna uit het niets gaan je knipperlichte 10x knipperen en als je geluk hebt gaat de verlichting ook nog aan..
Volgens jullie boekje wel….
C YA
Hessel Roskam
hessel schreef:Volgens jullie boekje wel….
:
:
:
Er word een serieuze vraag gesteld door ‘localhost’ over automatische verlichting. De vraag was of deze ook altijd automatisch bij het starten aan konn gaan… werd uitgezocht en het kon.
Hier werd verder niet op gereageerd of het gelukt was dus ik vroeg of het gelukt was, toen kwam het antwoord dat het de Appel verlichting was die aangepast moest worden. Ik heb dus mijn dealer gevraagd en dit ook laten veranderen. Toen kwam er een post van mijn kant:
“Het is bij mij verandert nu in de Appel Verlichting. Werkt super.”
Daarna komen er 2 nietszeggende posts van ‘tilanus’ en ‘Ijs’ wat totaal nergens op slaat. Die wisten niet eens waar het over ging…. Als je niet weet waar je over praat ga dan ff lekker mekaar lastig vallen en niet mensen die over een serieus onderwerp aan het discussieren zijn.
Dat wou ik even kwijt…...
C YA
Hessel Roskam