3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
verbruik - actieradius c4
Toeters en bellen
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 08-01-2007

Gepost: 13 februari 2007 04:04 PM
  [ # 31 ]
aerodeck schreef:

Die verbruiksmeter vertrouw ik niet meer. Heb het nu echt goed kunnen controleren tijdens mijn vakantie naar Frankrijk. Normaal rijd ik op LPG, maar in het buitenland gewoon benzine getankt. Als ik de tank helemaal volgooi, dan wordt aangegeven dat ik 660 km (soms 680 km) kan rijden. Op de terugweg (tempo rond de 130 km/h) heb ik de meter goed in de gaten kunnen houden. Allereerst wil het aantal km nog wel eens oplopen om vervolgens ineens aardig snel te dalen. Maar ik heb tijdens de vakantie meerdere malen gemerkt dat, indien de meter niets meer aangaf (dus geen aantal km’s meer, en geen streepjes van hoeveelheid liter in de tank) en ik toch nog enkele tientallen km’s door bleef rijden, zelfs dan kon er bij de pomp niet meer dan 50 liter in. Dus dat betekent dat er telkens nog zeker 10 liter in de tank zat !!! Ik vertrouw dat ding niet meer.

Herkenbare ervaring. Afgelopen zomer heb ik ruim 2000 km op benzine gereden met mijn normaal op LPG rijdende C4 1.6-16V. Benzinemeter geeft volledig leeg aan wanneer er slechts 50 liter getankt kan worden. En als de auto dan iets scheef staat naar rechts (is vaak zo wanneer je de pomp aan de rechterkant wil hebben) dan krijg je bij een volledig volle vulpijp nog steeds een leeg bovenste balkje op de benzinemeter.

Wanneer ik de tank volgooi met een iets naar links hellende auto, dan is het bovenste balkje van de benzinemeter wel vol. Gaat dan na 20-30 kilometer op basis van berekening (want auto rijdt op LPG) wel snel uit.

We zullen het ermee moeten doen denk ik. En volgens zijn er ergere dingen in de wereld dan een onnauwkeurige benzinemeter van een C4 op LPG.

Verbruik van de 1.6-16V valt mij nogal tegen overigens. Op LPG kom ik bijna nooit zuiniger uit dan 1 op 9. Met wat meer doorrijden gaat het snel richting 1 op 8 en bij echt doortrappen (Autobahn) zakt het zelfs naar rond de 1 op 7.

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 13 februari 2007 09:05 PM
  [ # 32 ]
Toeters en bellen schreef:

Verbruik van de 1.6-16V valt mij nogal tegen overigens. Op LPG kom ik bijna nooit zuiniger uit dan 1 op 9. Met wat meer doorrijden gaat het snel richting 1 op 8 en bij echt doortrappen (Autobahn) zakt het zelfs naar rond de 1 op 7.

Het is toch algemeen bekend dat rijden op LPG minder zuinig is maar daar en tegen heb je wel de lagere prijs aan de “pomp”. Ik moet er gelijk bij zeggen dat ik geen ervaring heb met LPG. Het lijkt me overigens meer voor de hand liggend dat als men zuiniger wil rijden dan kies je voor diesel. Hierbij krijg je gratis en voor niks de enorme koppel Wink  Laughing

Profiel  
 
XerroR
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 258
Geregistreerd: 06-01-2004

Gepost: 18 februari 2007 12:16 AM
  [ # 33 ]

Ik rij zo’n 1:10 boordcomp. geeft dan ongeveer 1:11+ aan…

2.0i 16v 180PK, tank 98 en zo’n af en toe trap ik flink door Wink

Profiel  
 
erkelly
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 29-07-2006

Gepost: 18 februari 2007 04:34 AM
  [ # 34 ]

Nou, even een update. Ik rij nu sinds juli (of aug) met de eerste LGP 2.0l in Nederland (Tja, lekker veel korting op de installatie Wink. Heb de eerste maanden constant gereden met de cruisecontrol op 126km/u. Verbruik volgens boardcomputer 9.3 op 100 (welkelijk ~370km op 40 liter). Sinds een week nu heb ik de cruiscontrol op 124 staan en is verbruikt gezakt naar 8.8 op 100km (werkelijk 1 op 10). Voorheen toen ik alleen op benzine ree (95 octaan) was het 7,4l op 100km.

Verbruik nu dus veel meer maar met een gemiddelde liter prijs van 36cent…. horen jullie me echt niet klagen. Smile

Citroen C4 VTS LPG

Profiel  
 
knight-rider
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gepost: 20 februari 2007 07:18 PM
  [ # 35 ]
PascalS schreef:

C4 coupé 1.6hdi EGMV 6v.

een wagen die voorgeschreven staat op 4.7l

Arrow Mis 4.7 is voor de gewone 1.6hdi, jij hebt de EGMV die verbruikt volgens citroën gemiddeld maar 4.5!!

Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 20 februari 2007 08:02 PM
  [ # 36 ]
PascalS schreef:

... ford mondeo 2003 met een 2.0TDCI 115pk ( 1580kg tegenover 1350kg ofzo voor een C4 ) na een rit van 750km autostrade naar oostenrijk tegen een constante snelheid van 130km/h verbruikte ik 5.8l, In principe zou een C4 coupé 1.6hdi 110pk dan toch minder moeten verbruiken ??? ...

@ Pascal:
1.6hdi moet in principe zeker minder verbruiken aangezien ik met 2.0hdi de door jou genoemde waarde makkelijk haal.
Met verwijzing naar een soort gelijke en de door jou gestarte topic op het einde van januari (  )...  Toen heb ik ook mijn bevindingen opgesomd en ik kan ze nog steeds bevestigen. Het enige waar ik aan zou denken is dat 3500km nog net iets te weinig is en dat je motor zuiniger zou moeten worden. Heb een beetje geduld Wink

Profiel  
 
daaristieweer,wiedurft
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 370
Geregistreerd: 06-12-2005

Gepost: 21 februari 2007 10:31 PM
  [ # 37 ]

Vakantierit naar oostenrijk is echt wel wat anders dan het Nederlandse verkeer met iedere keer wisselende snelheden, invoegers en inhalers.

Ik rijd echt wel leker door, en altijd te hard eigenlijk, en haal gem 1 op 14,9 met HDI 110. Afwisselend stad verkeer(vertegenwoordiger) en snelweg.

Profiel  
 
Toeters en bellen
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 08-01-2007

Gepost: 25 februari 2007 03:08 PM
  [ # 38 ]
ice96 schreef:

Alle auto’s hebben een net iets grotere tank dan wordt opgegeven. Hoeveel meer… dat varieert per merk en model. Dus als je tot het randje vult, met de slang er nog net in, en je hebt de auto (goed) leeg gereden… dan kom je idd boven de aangegeven hoeveelheid in het boekje. Bij VW/Audi had je voeger ook nog een zo genaamde ontluchtingspijp in de diesel versies. Die kon je ook vaak met een paar liter vullen. Ik weet niet hoe dit bij de huidige modellen is.

Maar om terug te komen op de mededeling van prutser:
Het is dus mogelijk om meer dan 60 liter te tanken. Maar dat je op dat moment nog steeds geen “—-” ziet, roept vragen op Shocked Als ik jou was dan zou ik zeker bij de dealer langs gaan en even het sensoortje laten testen. Waarchuwing komt meestal als er 5 tot 7 liter nog in de tank zitten.

Vrijdag 59 liter getankt met naar links en naar voren hellende auto. Toch bovenste balkje van de meter nog niet vol.

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 25 februari 2007 08:04 PM
  [ # 39 ]

@ Toeters en bellen:
Bij mijn C4 Berline krijg ik alle streepjes te zien. Ook als ik stop met tanken gelijk na de 1e keer afslaan van de pomp…
Als het je stoort dat niet allen streepjes aangegeven worden dan moet je je dealer hier na laten kijken. Wellicht is je sensor niet goed afgesteld of doet het streepje zelf het gewoon niet…

Profiel  
 
Toeters en bellen
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 08-01-2007

Gepost: 14 februari 2008 02:08 AM
  [ # 40 ]

Nou, de tankinhoud en benzinemeter van de C4 blijven een verhaal apart. Vandaag 61 liter benzine getankt, moet dus behoorlijk leeg geweest zijn. Bij het starten na het tanken bovenste 2 streepjes van de meter nog steeds niet vol. Naar huis gereden (op LPG) en auto opnieuw in contact gezet. Op geheel vlakke vloer gaf de benzinemeter nu wel ‘vol’ aan.

Profiel  
 
C4 2.0 HDI fan
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 29-11-2006

- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
Gepost: 14 februari 2008 08:39 PM
  [ # 41 ]

verbuik

Mijn C4 2.0 HDI berline verbuikt met constant aan staan van de airco en de xenonverlichting 1op 16. Ik rij wisselende snelheden, ‘s-ochtends in de drukte op de A2 richting Maastricht niet harder dan 100 - 110 km/u en ‘s-avonds 120 - 130 km/u. Ik probeer zo veel mogelijk op de cruise control te rijden wat met een beetje aanpassen heel goed gaat in NL.

Op 80 km wegen rij ik ook veel op de cruisecontrol, uiteraard in de 6e versnelling. Op 50 km wegen rij ik in de 4e versnelling, hierdoor kan ik het verbruik ook binnen de perken houden.

In Duitsland, als de snelheid omhoog kan, rij ik meestal 150 km/u op de cruisecontrol. Dan gaat het verbruik naar 1 op 13. Het verbruik bij snelheden boven de 180 vind ik niet interessant, dan weet je dat het verbruik stijgt. 1 keer gecheckt bij 220 km/u Twisted Evil ; verbruik is dan 1 op 6.

Ik eb de boordcomputer zo ingesteld dat ik het verbruik zie zoals ik het omschrijf, vind ik praktischer dan bijvoorbeeld 6 liter op de 100. Anders bljf ik aan het omrekenen.

Dan de actieradius: de boordcomputer geeft aan dat ik op 1 tank gemiddeld 950 tot 1000 km kan rijden. Kijkend naar het verbruik klopt dit dus aardig.

Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 14 februari 2008 08:52 PM
  [ # 42 ]

Re: verbuik

C4 2.0 HDI fan schreef:

Ik eb de boordcomputer zo ingesteld dat ik het verbruik zie zoals ik het omschrijf, vind ik praktischer dan bijvoorbeeld 6 liter op de 100. Anders bljf ik aan het omrekenen.

Het is net waar je aan gewend bent. Totdat ik mijn C4 had gekocht, had ik ook altijd over 1 liter op XX km. Maar nu blijf ik bij 5,5 liter, 6 liter, etc. Een kwestie van gewenning en als je het met anderen wilt delen, welke wordt het meest begrepen. Zo weet ik bv dat bij 7 liter gemiddeld verbruik ik flink gas heb gegeven. En komt het rond 5.5 liter dan was ik dus braaf en daarmee zuinig.  Cool

Profiel  
 
Nijlpaard
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 15-07-2007

Gepost: 14 februari 2008 09:34 PM
  [ # 43 ]

Nu bijna 1500 km gereden,

Laatste keer tanken de 2de tripmeter op nul gezet.

758 km gereden toen de waarschuwing van het lage niveau kwam met een gemiddelde snelheid van 111 km per uur (2 dagen op en neer Hengelo-Groningen via DL Razz )

Verbruik was 7.1l op de 100 KM gemiddeld

Besteld 21 juli 2007:
Citroen C4 Image Berline EB6V
met bluetooth carkit.
Geleverd 9 februari

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 15 februari 2008 10:24 AM
  [ # 44 ]
Nijlpaard schreef:

Nu bijna 1500 km gereden,

Laatste keer tanken de 2de tripmeter op nul gezet.

758 km gereden toen de waarschuwing van het lage niveau kwam met een gemiddelde snelheid van 111 km per uur (2 dagen op en neer Hengelo-Groningen via DL Razz )

Verbruik was 7.1l op de 100 KM gemiddeld

Ik gok dat je 1.6HDI hebt, of niet?

Profiel  
 
Nijlpaard
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 15-07-2007

Gepost: 15 februari 2008 12:57 PM
  [ # 45 ]

Correct

Besteld 21 juli 2007:
Citroen C4 Image Berline EB6V
met bluetooth carkit.
Geleverd 9 februari

Profiel  
 
 
3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook