1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
gegalvaniseerd chassis
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 28 januari 2006 03:03 PM

Heeft iemand ervaring met gegalvaniseerde chassis?
Ik heb weer een eend gekocht met totallos chassis, maar verder erg netjes. Dus ga ik het chassis vervangen, heb ik al een paar keer eerder gedaan. Alleen toen kocht ik van die imitatie chassis. Dat ging prima, maar die roetsen wel weer heel snel, is bijna niet goed te houden. Nu hebben ze deze dus gegalvaniseerd. Maar ik ben benieuwd hoe dat zich houd. Want die fels naden blijft natuurlijk lastig.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 942
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 28 januari 2006 04:45 PM
  [ # 1 ]

Mijn broer heeft een wheels chassis onder zijn eend, al een aantal jaar. Het bevalt super goed en blijft heel mooi, terwijl hij er absoluut niet zuinig mee is Rolling Eyes Altijd buiten staan, twente raid en al dat soort geintjes.

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 29 januari 2006 04:37 PM
  [ # 2 ]

ik bedacht me geen moment en zette er inderdaad een wheels of gelijkwaardig chassis onder.

Alles rot weg behalve dit chassis echt super betrouwbaar en nooit mee wisselen van chassis.

paar dagen sluitelen en je hebt weer top eend

VEEL succes en rijplezier in uw eend voorzien van gegalvanisserd chassis!!

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 29 januari 2006 05:14 PM
  [ # 3 ]

Oke, zal er eens over denken. In hnet verleden ook heel wat jaren 70 chassis er onder gezet, blijft ook goed.
Ik ken iemand met een wheel chassis, en die eend rijdt voelbaar anders.\
Kan toeval zijn. Maar is zon wheel chassis zwaarder? Volgens mij wel.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 29 januari 2006 05:19 PM
  [ # 4 ]

wheels chassis is opzich niet zwaarder maar is mede door zijn constructie wat stijver dan de gebruikeleijke imitatie en andere gebruikelijke chassis.


Jah 70er jaren chassis is een optie maar wat haal je je op je hals als later blijkt dat het er weer onderweg moet.

veel succes en de keuze zal hier vast wel op komen te staan.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 29 januari 2006 07:46 PM
  [ # 5 ]

Hallo Verkuilm.
Bij het wisselen van een chassis is de plaatsing van de veerpotten erg belangrijk ivm. de wieldrukken.Hier worden nogal eens fouten mee gemaakt met als gevolg dat het effect waar de eend nu juist om bekend staat weg is,

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 29 januari 2006 08:12 PM
  [ # 6 ]

oke, ik weet dat er een voor en achtrkant aan zit. Ik kijk altijd naar het AV teken.
Maar verder is maar bepekrt wat te stellen. alleen de ruimte tussen de bussen is instelbaar. Of kun je er nog meer aan afstellen?

Want het klopt wel dat de ene eend met nieuw chassis flink beter rijdt dan de ander. In het verleden heb er heel wat omgebouwd maar dat verschil hebben we altijd gehad.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 29 januari 2006 10:01 PM
  [ # 7 ]
Bull Frog Bleu schreef:

wheels chassis is opzich niet zwaarder maar is mede door zijn constructie wat stijver dan de gebruikeleijke imitatie en andere gebruikelijke chassis.

Ik heb hier een ongemonteerd Wheels chassis staan, en geloof mij, hij is absoluut zwaarder dan een origineel.
De kokers aan bijde zijden zijn bij een Wheels chassis U-balken. Het staal is (Patje is even de schuifmaat kwijt, dan maar even met een blokhaak…) ongeveer 3mm.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 30 januari 2006 12:48 AM
  [ # 8 ]

Oke, zal eens uitzoeken wat het verschil is.
Want ik vind die eend met wheels chassis echt heel anders rijden.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 30 januari 2006 10:21 AM
  [ # 9 ]

Ja,dat je de veerpot met AV naar voor plaats is logisch,maar dat het draadeind ervoor aan de veerpotzijde nog 5mm schroefdraad moet uitsteken om de pot op de juiste plaats te krijgen en achter 0-2mm schijnt
iedereen maar gemakshalve te vergeten en dit is nu juist zo belangrijk

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 30 januari 2006 10:04 PM
  [ # 10 ]

Hou je er ff rekening mee dat zoals het nu staat je bij de RDW niet hoeft aan te kloppen voor een her-inslag van het oude chassisnummer in een gegalvaniseerd chassis ? Dus of wachten tot het legaal is, of zelf er in meppen.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 942
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 30 januari 2006 10:08 PM
  [ # 11 ]
Lelijke Eend schreef:

Hou je er ff rekening mee dat zoals het nu staat je bij de RDW niet hoeft aan te kloppen voor een her-inslag van het oude chassisnummer in een gegalvaniseerd chassis ? Dus of wachten tot het legaal is, of zelf er in meppen.

of eentje kopen met kenteken Wink

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 30 januari 2006 10:16 PM
  [ # 12 ]

... dat er -strikt gezien- illegaal is ingeramd Wink

Het zal mij een rotzorg wezen wat voor chassis iedereen onder z’n auto schuift, maar ik wil gewoon ewven waarschuwen dat de RDW (nog) geen chassisnummers in gegalvaniseerde chassis’ slaat.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 30 januari 2006 10:36 PM
  [ # 13 ]

nou mep het er zelf zoiezo in.
Ben er zeker van dat van de 10 eenden er 9 met zelf geslagen nummers rond rijden. Het is het eerste wat roest.
Heb er zoieoz nog nooit problemen mee gehad

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 30 januari 2006 10:38 PM
  [ # 14 ]

En als je dan wilt besparten op het er in meppen vna een nummer dan koop je je chassis bij Carolien Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 31 januari 2006 10:08 PM
  [ # 15 ]

carolien??

is me niet bekend. gelukkig zijn er RDW keurmeesters die alleang weten dat het gegalvaniseerde chassis beter is dan het orgineel en mocht het er van komen zo een chassisnummer voor je ingraveren.

Bij de keuring doen ze er niet moeilijk over. Ook al zit er een ladder onder zolang ermaar een chassisnummer instaat

veel suc6 and keeps on roling…met wat voor chassis dan ook Smile

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook