1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Keuze voor een berlingo..
KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 31 januari 2006 01:57 PM

Hoi,

Nu ik m’n BX verkocht heb en wellicht een lease auto mag gaan uitzoeken was mijn oog ook gevallen (zit nog net vast in m’n oogkas) op de berlingo multispace met de modutop optie.
Lijkt me echt mooi. Kijk maar eens op de site.
Nu heb ik natuurlijk een paar andere auto’s ook op het oog waaronder bv Ford fusion,Opel Merriva, Agila enz.
Wat mij nou zo makkelijk lijkt aan de berlingo zijn die schuifdeuren.
Wat is jullie ervaring met de berlingo als familie auto??

Ondanks dat hij er naar mijn mening toch bestellerig en oubollig uit blijft zien (niet schieten) wint toch de multifunctie van design.

Rien

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 31 januari 2006 02:18 PM
  [ # 1 ]

mijn ouders (en ikzelf) rijden met een berlingo multispace uit 2000 (1,8i motor).

Auto is echt rete handig, achterin vele been en hoofdruimte. De Ford Mondeo station van de pa van een vriend van me is stukken minder ruim.

Ook de bagareruimte is behoorlijk groot, vooral als je de bank afklapt. Boven het hoofd van de voorpassagiers is nog een opbergvak en boven de schuifdeuren.
Ook voor de achterbank in de vloer kun je nog wat meesmokkelen.

Zijn er een paar keer mee op vakantie gegaan, met 4 personen. Hadden voor 2 weken kleren ed bij ons. Paste er allemaal in.

Verder, euhm, sja, ruimte.. Daar heb je echt te veel van.

Minpuntje vind ik, nu ik zelf BX GTi stoelen in de eend heb, dat die van de berlingo wat minder fijn zitten. Maar ze zijn niet zo slecht dat je na een lange rit gebroken uitstapt. Wel weer fijn is de hoge instap, scheelt je je rug Wink

Maar volgens mij is de berlingo nog een van de weinige auto’s waarbij je voor niet al te veel geld heel veel ruimte krijgt! (C2 is nauwelijks duurder, en daar krijg je amper een doos bonbons achterin Wink )

Profiel  
 
KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 31 januari 2006 02:23 PM
  [ # 2 ]

De enorme ruimte met neergeklapte bank was mij ook opgevallen. 2800 liter daar kun je echt veel in kwijt.
Hoe zijn jou ervaringen met mensen die achterin zitten?
Bij de Opel Astra bv. is het voor mensen achterin niet echt een pretje hoewel de auto toch ruim oogt.

Rien

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 31 januari 2006 02:33 PM
  [ # 3 ]

zit tegenwoordig minder vaak achterin, maar het is daar goed uit te houden. Echt veel beenruimte. Mn broer, die toch aardig groot is, kan er zonder problemen zn stelten kwijt.
Ikzelf ben met mn 170cm niet een der grootste, dus als ik rij heb je ook aardig ruimte achterin. Maar de kans dat je met je knieen de rug van de voorste passagieers masseert is er nauwelijks.
Zoals ik al zei, een ford mondeo station van 2 keer zo duur is minder ruim Wink

Hoofdruimte is natuurlijk altijd genoeg aanwezig.

Wat betreft de schuifdeuren, das echt relaxt. Zelf hebben we er maar 1 in zitten, maar hij is er niet minder handig.
Voorstoelen zijn beide opklapbaar, dus links instappen kan ook bij ons.
Bij de versie met 2 schuifdeuren weet ik niet of dat nog kan.

Profiel  
 
jean
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 29-12-2005

Gepost: 01 februari 2006 03:13 PM
  [ # 4 ]

Na de vorige auto, een peugeot partner combispace, al dik tevreden met de ruimte en het gebruiksgemak. Nu een Berlingo Multispace attraction uit 2001. Een fijne auto met diverse electronische snufjes. De ruimte is iets minder dan in de Peugeot maar toch riant te noemen. De 2 schuifdeuren zijn een genot bij het vervoeren van een (half) korfbalteam. Wel heb ik de zittingen van de achterbank meer achterover gemonteerd zodat de bovenbenen nu ondersteund worden. De voorstoelen heb ik wat hoger en steviger gemaakt zodat ik nu (weer) meer op de bok zit. Het een en ander is natuurlijk persoonlijk. Over de aflegplank boven de voorruit kan ik zeggen dat ik hem nauwelijks gebruik. Er liggen wat kaarten en het stratenboek heen en weer te glijden maar verder niet. Er is ook zo veel andere opbergruimte.

Gr.
Jean

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 02 februari 2006 02:19 AM
  [ # 5 ]

ik heb mijn berlingo na 1.5 jaar ingeruild. (het nieuwe type)
niet omdat ik hem niet fijn vond, alleen die 1.9 diesel was niet vooruit te branden.
qua ruimte en snufjes etc perfecte familieauto (kan geen break tegenop)
alleen zorg dat je minimaal de 1.6 benzine of de hdi erin hebt.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 02 februari 2006 02:29 AM
  [ # 6 ]

M’n ouders hebben ook een berlingo en persoonlijk vind ik dat het ding bagger rijdt.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Tentation
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 19-01-2006

Gepost: 03 februari 2006 03:04 PM
  [ # 7 ]
Lelijke Eend schreef:

M’n ouders hebben ook een berlingo en persoonlijk vind ik dat het ding bagger rijdt.

Crying or Very sad  Crying or Very sad  Crying or Very sad

Heb net een nieuwe Berlingo gekocht (wel 10 dagen en 700 km geleden) en moet nu al merken dat zelfs de moderator(s) op dit forum er niet van houden.

ronama schreef:

ik heb mijn berlingo na 1.5 jaar ingeruild. (het nieuwe type)
niet omdat ik hem niet fijn vond, alleen die 1.9 diesel was niet vooruit te branden. ......

Crying or Very sad  Crying or Very sad  Crying or Very sad

En zelfs de andere forumleden zijn het niet met me eens

Ik denk echter (voorlopig) HEEL anders, ik denk dat mijn berlingootje het heel goed doet, is leuk om mee te rijden (ja zelfs met die 1.9d die niet vooruit te branden is volgens anderen) en bied een massa aan ruimte en plezier, en de wegligging en comfort zijn voor dit type wagen zeker bij de betere in hun soort.  Very Happy Very Happy Very Happy

dus als je het me nu vraagt zeg ik : zeker doen!

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 03 februari 2006 03:07 PM
  [ # 8 ]

alhoewel die mod vind dat ie bagger rijdt, vind de admin dat zijn berlingo prima voldoet hoor Smile

maar ik heb dan wel een 2.0 hdi

Profiel  
 
Tentation
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 19-01-2006

Gepost: 03 februari 2006 03:17 PM
  [ # 9 ]
erik wijngaarden schreef:

alhoewel die mod vind dat ie bagger rijdt, vind de admin dat zijn berlingo prima voldoet hoor Smile

maar ik heb dan wel een 2.0 hdi

Dank je, maar de motor is enkel belangrijk indien je werkelijk prestaties verwacht, (moet het voorlopig nog wat kalm aan doen) maar hij voldoet nu reeds al mijn verwachtingen (en is VEEL beter dan wat ik dacht na het lezen van al de reacties hier op de 1.9d). :hunk   :hunk :hunk

Kan natuurlijk ook zijn dat met wat ouder te worden ik het minder belangrijk vind om de eerste weg te zijn en zo Very Happy Very Happy Very Happy .

Eerste maal getankt en verbruik gemeten 1 op 15.5 ook al niet slecht dacht ik.

Profiel  
 
BIG charlie
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 797
Geregistreerd: 24-07-2005

Gepost: 03 februari 2006 06:37 PM
  [ # 10 ]
Tentation schreef:
erik wijngaarden schreef:

alhoewel die mod vind dat ie bagger rijdt, vind de admin dat zijn berlingo prima voldoet hoor Smile

maar ik heb dan wel een 2.0 hdi

Dank je, maar de motor is enkel belangrijk indien je werkelijk prestaties verwacht, (moet het voorlopig nog wat kalm aan doen) maar hij voldoet nu reeds al mijn verwachtingen (en is VEEL beter dan wat ik dacht na het lezen van al de reacties hier op de 1.9d). :hunk   :hunk :hunk

Kan natuurlijk ook zijn dat met wat ouder te worden ik het minder belangrijk vind om de eerste weg te zijn en zo Very Happy Very Happy Very Happy .

Eerste maal getankt en verbruik gemeten 1 op 15.5 ook al niet slecht dacht ik.

Wij hebben al 6.5 jaar een Peugeot Partner Quicksilver (is de “full” option versie) 1.9D die op een paar details na identiek is aan de Citroen Berlingo.
Nu, als je erin berust valt het heus wel mee met de 1.9 D vind ik…
We hebben er al 5 keer mee in zuidfrankrijk op vakantie geweest.
Buiten de steile hellingen in de bergen geen probleem, terwijl ik op vakantie al in oncomfortabelere auto´s gereden heb.
Ruimte tot en met en altijd met 130 Km/u kruissnelheid.
Geen moeheid en geen stijfheid….het is toch 1200 km. 
Het is een auto die we volledig zelf gaan verslijten en ik hoop er nog ettelijke jaartjes van te kunnen genieten. Wink
Dat zegt toch al genoeg denk ik.
Wij kwamen indertijd uit een Bmw 525 I-24V die kwestie prestaties een paar trapjes hoger lag, maar toch viel het na een aanpassingsperiode reuze mee.
Een jonge kerel die van het ene frituur naar het andere wil racen koopt mi tenslotte geen berlingo Laughing
Vanaf nu ga ik wel naar het zuiden in mijn Picasso maar heb altijd graag met de Partner gereden….(de eega rijdt er nu mee rond) 

Greetz Cool

BIG charlie

Picasso was niet alleen een schilder…......

Profiel  
 
jantje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 27-12-2005

Gepost: 03 februari 2006 06:46 PM
  [ # 11 ]

vanaf vandaag ben ik ook overtuigd om de berlingo te pakken.

in de loop van volgende week alles gaan regelen en hopelijk nog een redelijke prijs voor de xantia te regelen

niemand wat foto’s van zen berlingo om de kleur te kiezen Confused:
:rens

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 03 februari 2006 08:34 PM
  [ # 12 ]

ik heb 4 jaar en tussen de 160000km en de 200000 (juist weet ik het niet meer Surprisedops: ) met een 1.9D gereden, vaak met een aanhangwagen van 400kg erachter, ik vond hem reuze Laughing

toen ik na de Berlingo in de Vito 108CDI ging heeft het meer dan een half jaar gekost om die een beetje goed te vinden, ik was reuze conten met de Berlingo Exclamation

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 04 februari 2006 02:20 AM
  [ # 13 ]
Tentation schreef:
Lelijke Eend schreef:

M’n ouders hebben ook een berlingo en persoonlijk vind ik dat het ding bagger rijdt.

Crying or Very sad  Crying or Very sad  Crying or Very sad

(...)

Sorry Surprisedops:

Maar echt, als ik eerlijk ben is het enige pluspunt aan de Berlingo de zee van ruimte ! Meer dan eens heeft m’n skoeter me laten staan en dat ding past er (met spiegels en al!) zonder speciale voorzorgsmaatregelen in. Klep open, bank naar vorren, skoeter er in, touwtje er om, klep dicht, rijden !

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 04 februari 2006 09:57 AM
  [ # 14 ]

Heb nu 11 maanden een Multispace 2.0 HDI Attraction met Modutop. Ik heb heel wat Citroëns gereden. Aantal BX’en 2 CX’en een ZX break 3 x Xantia waarvan 1 break. Toch vind ik de Berlingo de fijnste die ik gehad heb. Natuurlijk, t.ov. de Xantia Activa is de wegligging iets minder en ten opzichte van de CX is het veercomfort ook iets minder . Het is aan de andere kant ook maar net hoe je dat alles definiëert. Comfort is voor mij ook de ongekende mogelijkheden van de Berlingo, de fijne HDI motor, de cruisecontrol, de airco, de ruimte en natuurlijk de schuifdeuren. Het rijgedrag is eigenlijk uitstekend te noemen. Al met al kan ik na 32.000 km echt wel zeggen dat ik nog geen moment spijt heb gehad vand deze aankoop. En natuurlijk de kinderen, ze zijn er nog steeds gek op. Mijn jongste zei deze week nog tijdens een rit; “Pap, deze auto mag je nooit verkopen hoor!!”

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 05 februari 2006 03:13 PM
  [ # 15 ]

Tsja ook vanwege de gezinssituatie richt je je keuzes op andere eigenschappen. Het wellicht niet zo flitsend uiterlijk (is smaak kwestie) neem ik voor lief ten opzichte van de ruimte.
Menig station wagen is voor mensen achterin gewoon niet prettig om te zitten als de bestuurder langer dan 1.85 is. Ik lever dan liever daar een rappe motor voor in. Die keuze maak ik natuurlijk ook gewoon vanwege het feit dat er kinderen zijn.
Op vakanties na zijn er toch niet echt lange stukken die je in dit land rijdt. Er is bijna altijd wel drukte en file of er is weer eens wat gebeurd ofzoow..dan maar liever beter zitten met meer ruimte.
Ieder zijn meug wat dat betreft.
Mijn keuze kon best wel eens op de berlingo vallen..

Rien

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook