1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Welke leerkleuren voor de XM?
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 04 september 2004 10:00 PM

Klopt het dat de XM in Nederland alleen leverbaar was in zwart of grijs?

In welke kleuren (in de rest van Europa) nog meer?

Kan ik vast gaan dromen…
Smile

Profiel  
 
BobD12Break
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 05 september 2004 12:43 AM
  [ # 1 ]

ieksEmmu,

ik vind het een beetje vervelend worden dat ik op deze en op de XMNL site dezelfde topics tegen kom.
Ben je er nou nog niet achter waar je de meeste respons krijgt??

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 05 september 2004 05:13 AM
  [ # 2 ]

Ja, gek genoeg is dat inderdaad op de XMNL lijst.

Daar zit duidelijk de meeste kennis, maar het is volstrekt niet toegankelijk.  Je kan totaal niet nagaan of iets al een keer behandeld is of niet zonder daar een dag voor uit te trekken. Nu moet ik zeggen dat ik de kennis op de XM lijst respecteer, maar het vasthouden aan dat nogal beperkte en zeer onhandige medium begrijp ik toch echt niet. Maar goed, de recente poll heeft gesproken de meerderheid wil met de lijst blijven aanmodderen. Maar, dat betekent niet dat iemand daarom zijn vragen niet hier moet blijven posten. Op een gegeven moment zullen de dinosauriers op de XMNL lijst toch ook wel beseffen dat 30,000 berichten via een extreem matige yahoo groups zoekmachine doorploegen niet heel erg slim of handig is.

Hier kan het wel, in een forum is informatie veel gemakkelijker terug te vinden, en ook nog aanzienlijk toegankelijker, en je kan in een respons een linkverwijzing naar een andere topic stoppen. Ik ben dus heel sterk voor dubbelle posts, zodat op z’n minst een deel van de informatie terug te vinden is via dit forum.

Ik heb meestal geen zin. tijd en/og energie om het op twee plekken te posten als ik een vraag heb of iets heb wat ik graag wil delen met de andere citrofreaks. Dat ieksEmmo dat wel doet vind ik alleen maar lovenswaardig. Als hij de antwoorden op zijn vragen die uit de XMNL lijst komen ook nog hier post, dan bouwen we een mooie DB met informatie op hierzo.

Wat mij betreft, ga zo door Ieks. Liever informatie twee keer dan een keer als dat het toegankelijker maakt.

Wellicht ten overvloede BobD12Break, maar je hoeft een topic niet te lezen hoor. Je kan hem gewoon markeren als gelezen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 05 september 2004 01:14 PM
  [ # 3 ]

Tot nu toe gespotte kleuren in een XM:
zwart, grijs, beige, spierwit Shocked , bordeaux-rood (custom) 
(Hierbij wil ik meteen de XMNL-yahoomailinglist bedanken voor hun reactie’s)

Nou nog de foto’s… Cool

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 05 september 2004 02:06 PM
  [ # 4 ]

Wat is er mis met de diravi in de eerste foto?

En ik ben toch weg blij dat ik die lelijke notenhouten onzin niet heb. Is dat alleen op de V6-24v (1e serie) geleverd, of is was dat er gewoon pas vanaf modeljaar 91? Aan de lichtschakelaar en stuur te zien is het wel een vroege serie 1.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 05 september 2004 08:47 PM
  [ # 5 ]

Waarschijnlijk staat de motor uit bij de eerste foto.

Het 3e plaatje dat menno postte zat in de XM MultiMedia, dat is Savane leer alcantara, en voorzover ik weet nooit geleverd op ‘gewone’ XM’s.
Savanne leer daarintegen wel.

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 05 september 2004 08:56 PM
  [ # 6 ]

Ook met de motor uit moet je erg je best doen om hem in die stand te krijgen met diravi. Je moet hem, als je de motor net uit zet, in die stand houden totdat de druk afneemt. Als er geen druk meer is, dan kom er een boel geweld bij kijken om hem zo ver te krijgen.

Ik nam eigenlijk aan dat het een V6 was, maar het kan natuurlijk gewoon een andere zijn met alle toeters en bellen. Zal wel gewoon geen Diravi zijn, een 2.0 met leer en notenhout.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Richard Kruizinga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 06 september 2004 12:34 AM
  [ # 7 ]
sans-pareil schreef:

En ik ben toch weg blij dat ik die lelijke notenhouten onzin niet heb. Is dat alleen op de V6-24v (1e serie) geleverd, of is was dat er gewoon pas vanaf modeljaar 91? Aan de lichtschakelaar en stuur te zien is het wel een vroege serie 1.

Ik vind het juist prachtig. Het zat ook op de Exclusive modellen. In sommige landen had je ook Pallas-modellen, die hadden dat ook.

Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 06 september 2004 09:36 PM
  [ # 8 ]
sans-pareil schreef:

Ook met de motor uit moet je erg je best doen om hem in die stand te krijgen met diravi. Je moet hem, als je de motor net uit zet, in die stand houden totdat de druk afneemt. Als er geen druk meer is, dan kom er een boel geweld bij kijken om hem zo ver te krijgen.

Ik nam eigenlijk aan dat het een V6 was, maar het kan natuurlijk gewoon een andere zijn met alle toeters en bellen. Zal wel gewoon geen Diravi zijn, een 2.0 met leer en notenhout.

Ik begin toch erg aan je kennis te twijfen, ik ken diegene die de auto heeft gehad, ik rij nu in m’n 2e V6 met diravi en ik kan je met 1000% zekerheid zeggen dat dat helemaal normaal is.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 06 september 2004 11:03 PM
  [ # 9 ]

Wat is er nou precies normaal volgens jouw?De 2e dat in je laatste zin verwijst nergens naar. Is niet heel duidelijk, en ik begrijp niet wat je nou wilt zeggen. Dat het normaal is dat je die auto kent? Dat diravi de wielen niet weer recht zet als je stilstaat normaal is?

Als het dat tweede is dan is er denk ik in beide van je XM’s iets extreem stuk… maar dat lijkt me onwaarscijnlijk alhoewel ik een tijdje heb mogen meemaken hoe het is om met een kapotte tegendruk bekrachtiger te rijden - maar die ging wel gewoon naar het midden terug dacht ik me te herinneren,  durf ik niet met zekerheid te zeggen. Maar goed, diravi gaat terug naar het midden, tenzij je wielen klem staan tegen een stoep ofzo, of je hem in een andere stand houdt totdat de druk weg is. Heel some blijft ie ook een ietsje pietsje scheef staan als je het stuur draait met je bovenbenen tijdens het uitstappen, maar dan moet het wel een stroeve ondergrond zijn. Als je stuur heel gemakkelijk niet genoeg hydraulische druk heeft om de wielen recht te zetten als de auto stilstaat denk ik aan een probleem met de hydraulische pomp of vieze LHM ofzo.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 06 september 2004 11:52 PM
  [ # 10 ]

Surprisedfftopic

Zeg, gaan jullie nog naar die XMNL meeting?  :19   Mr. Green Wink

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 06 september 2004 11:55 PM
  [ # 11 ]

Ik was het niet van plan nee. Zou overigens eerst lid moeten worden van de XM club geloof ik.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 07 september 2004 12:02 AM
  [ # 12 ]
ieksEmmu schreef:

Surprisedfftopic

Zeg, gaan jullie nog naar die XMNL meeting?  :19   Mr. Green Wink

Ikke wel :fijnsturen (onder voorbehoud)

ik moet nog steeds eens een flink stuk met dat ding gaan sturen

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 07 september 2004 12:09 AM
  [ # 13 ]

Ik moet nog steeds kiezen, of een klassieke Ducati meeting in Hoenderlo of een elitaire XM meeting in Borculo(?)...

Is natuurlijk wel kans om eens XM leder van dichtbij te zien… Razz

Profiel  
 
Richard Kruizinga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 07 september 2004 01:11 AM
  [ # 14 ]
ieksEmmu schreef:

Surprisedfftopic

Zeg, gaan jullie nog naar die XMNL meeting?  :19   Mr. Green Wink

Ik ben wel lid, maar de gegevens zijn wel erg summier. Tijd van aanvang bijvoorbeeld. Mijn schoonouders wonen in Holten, dat scheelt.

Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 09 september 2004 01:39 AM
  [ # 15 ]

Een V6 24V van ‘98:

Beige leer leek me niks, maar als ik dit zie is dat toch niet verkeerd…  Razz

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook