Doorzakken bij overgewicht
xm_V6
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 15-12-2005

Gepost: 31 januari 2006 06:39 PM

Hoi, ik heb een probleem met mijn xm 3.0 v6. Hij is van 91 en een 12v. Auto is in perfecte staat en motor ook maar alleen dat ik een probleem heb met mijn hydrauliek. Mijn xm zakt namelijk door op het moment dat er gelaaien word. Veren doet ie prima maar alleen dat als er 5 volwassenen in zitten en je bagage vol is verdraagt ie het nbiet en gaat ie doorzakken. Wat ik had opgemerkt was dat nadat ik de auto stil legde, zij niet lang stand hield. Na een dik kwartier lag zij al plat op de grond. Ik heb de remservo vervangen en nu doet ie er langer over vooraleer zij op de grond ligt. Maar mijn probleem van doorzakken is nog steeds niet opgelost. De veerbollen heb ik laten testen, die zijn nog goed en de veercilinders zijn ook nog goed. De hoogteregelaars en de hogedrukpomp zijn ook nog goed. Nu heb ik een vermoeden van dat het aan de veiligheidsverdeelklep kan liggen. Of aan de hogedrukregelaar, maar die had ik op druk laten brengen maar heb schrik dat ie misschien inwendig lekt. Dat kon je niet weten volgens citroen. Dus ik vraag of nog iemand dit aan de hand heeft gehad en als iemand misschien een oplossing weet.

Profiel  
 
dennis van der ven
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Gepost: 01 februari 2006 01:13 AM
  [ # 1 ]

wij hebben ook eens zoiets bijdehand gehad,
na veel zoeken hebben we er veercylinders van een break onder gezet, dat werkte prima.

alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook