1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
achterruitwisser.
Pasqual
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005

- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Gepost: 07 februari 2006 12:08 AM

ik heb een achterruitwissermotor gemonteerd en helaas zat er geen bekabeling voorbereid. weet iemand hoe ik dit kan aansluiten, vooral waar ik constante spanning op moet zetten, waar de massa en waar de impulsspanning ( comando )
voor de duidelijkheid: twee 2-polige stekkers, een rooie en een gele.

b.v.d. en groeten Pasqual.

Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0

Profiel  
 
Pasqual
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005

- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Gepost: 11 februari 2006 06:07 PM
  [ # 1 ]

dus niemand weet dit???
dan moet ik maar zelf een xantia aanhouden en ff vragen of ik ‘m mag doormeten bij de ruitenwissermotor.

groeten Pasqual.

Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 11 februari 2006 06:24 PM
  [ # 2 ]

zo eenvoudig is het niet.
je hebt bv ook geen rechter armpje aan je stuur met de benodigde schakelaars.
ik zit ook in mn maag met een prima 1,8i kale uitvoering.
en hij is van mn favorite kleurtje wit.
of met veel gefreubel ombouwen, of toch maar ff sparen en gaan voor een een witte break G3…full options.
Wink

Profiel  
 
Pasqual
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005

- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Gepost: 11 februari 2006 10:54 PM
  [ # 3 ]

dat klopt inderdaad wupke, maar een beetje knutselaar zoals wij kan daar best een werkende ruitenwisser van maken. Ik moet alleen weten waar de constante spanning op moet, waar de signaal spanning en waar de massa. als ik dat weet, trek ik een draadje van de kofferbakverlichting voor constante spanning ( is ie meteen afgezekerd ) en de massa kan ik zo’n beetje overal vandaan halen en het moeilijkste zal zijn een draadje naar het dashboard waar ik een pulsschakelaar zal moeten inbouwen.
het relais zit al op de wissermotor. ik ga de ruitensproeier waarschijnlijk niet aansluiten, wordt me toch iets te veel werk. ik heb het hele mechanisme incl. arm en blad voor 10,- euri gekocht, kon ik het niet voor laten liggen, en ik kan je verzekeren, dit gaat werken al moet ik er 10 zekeringen aan besteden.

groeten van Pasqual.

Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0

Profiel  
 
Pasqual
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005

- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Gepost: 17 februari 2006 07:10 PM
  [ # 4 ]

ik zal zelf nog maar een antwoord geven, dan blijft mijn topic tenminste ergens bovenaan de topiclijst zweven met de kans dat ie nog eens gelezen wordt. misschien heeft iemand een idee???

groeten aan mezelf waarschijnlijk. Crying or Very sad

Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 17 februari 2006 07:30 PM
  [ # 5 ]
Pasqual schreef:

ik zal zelf nog maar een antwoord geven, dan blijft mijn topic tenminste ergens bovenaan de topiclijst zweven met de kans dat ie nog eens gelezen wordt. misschien heeft iemand een idee???

groeten aan mezelf waarschijnlijk. Crying or Very sad

Groetjes terug!

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 17 februari 2006 08:09 PM
  [ # 6 ]
Pasqual schreef:

ik zal zelf nog maar een antwoord geven, dan blijft mijn topic tenminste ergens bovenaan de topiclijst zweven met de kans dat ie nog eens gelezen wordt. misschien heeft iemand een idee???

groeten aan mezelf waarschijnlijk. Crying or Very sad

pff hebbie dat ding nou nog nie aan de hobbel?
ik heb een losse liggen en zal van het weekend wel ff snuffelen voor je hoe en wat,, echter zoon is jarig zondag ,en morgen komt er een forumlid met een stijve poot,,ik ben dus ff buzzy,,maar kum’t goe…
mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Pasqual
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005

- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Gepost: 18 februari 2006 08:56 PM
  [ # 7 ]

kijk, ik krijg in elk geval wel respons op deze manier. b.v.b. wupke.
trouwens Wup, ik heb de opbrengstverdeler vervangen van de xantia     ( komt van een xm ) en helaas moet ik bekennen dat er nog steeds geen verandering is. de drukregelaar blijft nog steeds te lang open staan. nu blijft alleen nog de pomp over als kandidaat. of….kan het zo zijn dat mijn platte voorveerbollen hiermee te maken hebben ( plofbollen die al een tijdje zeer stug zijn )

groeten Pasqual.

Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 18 februari 2006 11:01 PM
  [ # 8 ]

hehehe’,,tja die voorbollen zul je zowiso moeten doen.
dus euhm,,doe dat eerst,werkt het dan nog niet zal de pomp eraan moeten geloven.
mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 18 februari 2006 11:04 PM
  [ # 9 ]

Er ligt op iedere zichzelf respecterende sloop toch zeker wel 1 Xant. Je zou eens kunnen vragen of je daar het 1 en ander mag doormeten.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Pasqual
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005

- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Gepost: 19 februari 2006 12:28 AM
  [ # 10 ]

dat klopt Serge, maar dan moet er wel een accu nog inzitten. als ik wist hoe je iets kan doormeten zonder dat er spanning opstaat zou ik dat natuurlijk ook thuis kunnen doen. ik moet gewoon weten waar wat voor dient. er zijn 4 aansluitingen, waarvan ik er 3 nodig heb om het zooitje aan het werken te krijgen. ( const. spanning, puls en massa, en dat schrijven die fransozen er natuurlijk weer niet bij!! )
trouwens, niet iedere sloop is blij met je als je alleen maar komt om iets door te meten, of je moet het al kunnen combineren met kopen.

Groeten Pasqual.

Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 19 februari 2006 01:07 PM
  [ # 11 ]

Heb je al eens gevraagd op http://forum.xantiaclub.net/ ? Daar loopt er misschien wel 1 rond die je kan helpen. Als je trouwens een beetje een vriendelijke sloop hebt, dan is dat echt geen probleem en dan hebben ze ook wel ff een accu voor je te leen om alles door te meten.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
cms-je
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 22-06-2005

Gepost: 19 februari 2006 09:59 PM
  [ # 12 ]

Rode 2-polige stekker: positie 1 gaat via de schakelaar naar +.
draad no. 2 naar + (via zekering na de kontaktschakelaar)

Gele 2-polige stekker: draad no.1 gaat via de schakelaar naar massa; hier zit evt. ook de ruitesproeier aan.
draad no. 2 gaat naar massa.
Succes.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 19 februari 2006 10:34 PM
  [ # 13 ]

leuk hoor, ahum,, had je nie ff wat eerder die info kenne ploppe ....
heb ik hier een mooi schema tekeningetje gemaakt,om een electrieker mee an zn koppie te gaan zeuren (op het werk) en dan schoffel je zo ff eea voor mn voeten weg hahaha…

ach ja,, hoe dan ook de oplossing is daar, al heb het ff geduurd…
greets van wupke:die nu ook het antwoord weet als ie in zn eige xant gaat hobbye’n Wink

Profiel  
 
Pasqual
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005

- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Gepost: 19 februari 2006 11:48 PM
  [ # 14 ]

Kijk, met wat geduld kom je nog eens ergens, bedankt cms-je en Wupke. Ik ga er binnenkort mee aan de gang. Dus ik laat het topic nog even open vanwege de vorderingen en eventuele toevoegingen.

Dan heb ik toch nog een vraag: zou ik draad no.2 ook via een andere bron kunnen schakelen buiten het contactslot om? Ik dacht zelf aan kofferbakverlichting omdat daar constant spanning op staat en dan gooi ik daar een extra zekering tussen. Een andere vraag die bij mij naar boven komt is: zou ik die twee massadraadjes ( gele stekkers ) niet gewoon kunnen combineren? Lijkt mij geen probleem, toch?

Groeten Pasqual.

Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 19 februari 2006 11:51 PM
  [ # 15 ]

nee je kan die massa niet koppelen, want de een regelt je interval en de andere is de massa van het continu draaien. koppel je die 2 dan heb je dus alleen continu en is het relais eigenlijk overbodig.
greets kreazyV8wuppo Wink

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook