1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
geen versleten adals meer bij C6
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7277
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 12 februari 2006 05:05 PM

geen versleten adals meer bij C6 :photo Cool

de constructie is nu immer totaal anders dan bijv. DS,CX,BX

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 14 februari 2006 10:09 PM
  [ # 1 ]

Vraag

Op de laatste en voorlaatste foto:

Is dit zo on-afgeschermd onder de auto?

Indien Ja, toch weer typisch dan hoe die kleine draadjes van de konnektor nu reeds uit hun beschermhoes bengelen.

Wanneer gaat Citroën dat soort zaken nu eens goed voor mekaar krijgen?

Die kunstof beschermmof hoort integraal de draadjes te bedekken. Was al een probleem bij de XM, nog steeds een probleem bij de c5 en lappen ze het weer bij de c6 blijkbaar.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 14 februari 2006 10:12 PM
  [ # 2 ]

Ben ook benieuwd wanneer zich hier de eerste storingen gaan voordoen.

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 14 februari 2006 10:15 PM
  [ # 3 ]
c5breakhdi schreef:

Ben ook benieuwd wanneer zich hier de eerste storingen gaan voordoen.

hee, niet zo negatief!! Wink

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7277
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 15 februari 2006 02:04 AM
  [ # 4 ]

nou maar niet hopen dat de eersten al terug geroepen door een voorrot subframe zoals bij de eerste Bx’n…........... Crying or Very sad

zal me niks verbazen; je ziet het nou ook al bij de mercedes E-klasse
die rotten (alweer) in de wielkasten. Het aanbrengen van een dunnere zinklaag/prefentielaag kost immers ook weer wat minder…....

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 15 februari 2006 02:14 AM
  [ # 5 ]
citroen23 schreef:

nou maar niet hopen dat de eersten al terug geroepen door een voorrot subframe zoals bij de eerste Bx’n…........... Crying or Very sad

zal me niks verbazen; je ziet het nou ook al bij de mercedes E-klasse
die rotten (alweer) in de wielkasten. Het aanbrengen van een dunnere zinklaag/prefentielaag kost immers ook weer wat minder…....

Mercedes en roest zijn goede kameraden van elkaar. Vooral de 210 en 211 types. (laatse 2 E klasses).

Test

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 15 februari 2006 10:30 AM
  [ # 6 ]

afscherming

ik had het eigenlijk over de blote draadjes vlak aan het eindstuk van de connector.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 15 februari 2006 10:45 AM
  [ # 7 ]

Re: afscherming

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:

ik had het eigenlijk over de blote draadjes vlak aan het eindstuk van de connector.

Dat zat op de hydractief xantia’s op exact dezelfde manier, om de hydractiefbol in en uit te schakelen. en ik geloof niet dat dat nou zo’n storingsgevoelig onderdeel is op xantia’s Wink

Dus waarom meer moeite doen dan noodzakelijk.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25389
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 februari 2006 11:35 AM
  [ # 8 ]

Re: geen versleten adals meer bij C6

citroen23 schreef:

geen versleten adals meer bij C6 :photo Cool

de constructie is nu immer totaal anders dan bijv. DS,CX,BX

De DS heeft zelden of nooit adal problemen!  de adals zijn 5 cm in diameter!
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 15 februari 2006 12:51 PM
  [ # 9 ]

Re: afscherming

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:

ik had het eigenlijk over de blote draadjes vlak aan het eindstuk van de connector.

Daar zit op de aanluiting naar de stekker geen buitenmantel omheen, maar de draadjes zijn wel degelijk beschermd door hun eigen mantel! Ze gaan zeer waarschijnlijk door rubber seals de connector in die een waterdichte connector garanderen. De buitenmantel is een extra afscherming en ook wel handig om de meerdere dunne draadjes bij elkaar te houden.

Wel een boeiende consturctie, die c6 achteras. Echt niet meer vergelijkbaar of backwards compatible met oudere modellen. En maar goed ook, gezien de ADAL problematiek.

Profiel  
 
Gepost: 15 februari 2006 07:27 PM
  [ # 10 ]

Ik heb al veel verschillende oplossingen gezien voor kabels en connectors en ik geloof na 35 jaar ervaring met elektronica en auto’s dat de oplossing zoals je hem ziet, zo slecht nog niet is.
Belangrijke elementen zijn de juiste trekontlasting maar ook voorzichting met totale inbedding aangezien dan ook vocht-ophoping kan plaatsvinden door condensatie en vevolgens corrosie.
Ik geloof dat na dertig jaar ervaring de automobiel industrie ( startend met elektronische onstekingen ) eindelijk goede oplossingen gevonden heeft. Ook het vewachtingspatroon is niet voor eenieder gelijk.
Oplossingen die blijkbaar door Mercedes klanten geaccepteerd werden bleken bij het citroen publiek tot klachten te lijden ( denk aan XM oplossingen ).

Profiel  
 
FRUCTIDOR
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 19-09-2005

Gepost: 15 februari 2006 10:42 PM
  [ # 11 ]

Waar hep je die fotos genomen Johan?

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 15 februari 2006 10:50 PM
  [ # 12 ]
FRUCTIDOR schreef:

Waar hep je die fotos genomen Johan?

weet niet welke Johan je bedoeld vriend, maar ok ik zal het voorschot geven, iemand heeft jouw foto’s gebruikt!!!

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
FRUCTIDOR
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 19-09-2005

Gepost: 15 februari 2006 10:51 PM
  [ # 13 ]

nee vriend, die zijn niet van mij….

Ik bedoel die andere Johan met een W

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 15 februari 2006 11:05 PM
  [ # 14 ]

nee dit zijn foto’s van geneve vorig jaar, die zwerven al een tijdje rond op internet

Profiel  
 
FRUCTIDOR
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 19-09-2005

Gepost: 16 februari 2006 12:11 AM
  [ # 15 ]

ik zie nu dat ze in Genève gemaakt zijn maar het zijn niet mijn foto’s….

mijn vraag is dus beantwoord…

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook