2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
hakkelend starten 1.9 D 1999
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 08 maart 2006 10:31 PM
  [ # 16 ]

1999 is inderdaad al DW8

@spruijt, voortaan voor het onderhoud maar naar Citroën de Jong Hoofddorp Wink

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 09 maart 2006 08:37 PM
  [ # 17 ]
Martijn de Ruijter schreef:

....hoef je niet aan de wasthermostaat te twijfelen, die zit er dan namelijk niet op…...


Gr Martijn
Citroën de Jong Hoofddorp

Een mens kan zich vergissen… Er zijn wél DW8 motoren met een wasthermostaat! Maaaaaaaar, erg kwetsbaar zijn deze niet.

Gr Martijn de Ruijter
Citroën de Jong Hoofddorp

Profiel  
 
spruijt
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 10-02-2006

Gepost: 13 maart 2006 07:45 PM
  [ # 18 ]

Jongens, ben ik even een weekendje niet op het forum geweest, staat het alweer vol met reacties. Fijn om te zien! Met al jullie suggesties en de aangeboden hulp van Wubke en de Jong uit hoofddorp Wink moet ik er uit kunnen komen. Meer suggesties zijn natuurlijk altijd welkom- ik leer er veel van -  en ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop. Eén les heb ik in elk geval geleerd: op dit forum bestaat meer bereidwilligheid en kennis om een probleem op te lossen dan bij menig garage..
Joska

en oh ja: wat is, en hoe zie ik, het verschil tussen een XUD en een DW8 motor?

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 13 maart 2006 07:56 PM
  [ # 19 ]

Als je een mooie zwarte afdekkap op de motor hebt liggen die o.a. de brandstofpomp afdekt, dan heb je een DW8 motor. Als je ha het openen van de motorkap direct de verstuivers en de brandstofleidingen kunt zien, is het een XUD.

Gr Martijn
Citroën de Jong Hoofddorp

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 13 maart 2006 10:10 PM
  [ # 20 ]

Ik heb precies hetzelfde. (Peugeot Partner met DW8) De gloeibougies een tijdje geleden vervangen. Dat hielp een beetje…

De auto start eigenlijk best vlot, maar loopt daarna heel beroerd. Als de motor een klein beetje warmer is, is er niets aan de hand.  Cool
21 Maart gaat ie voor de apk. Dan laat ik van tevoren even de kleppen stellen.
Ik houd jullie op de hoogte.

Groet, Rob

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
spruijt
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 10-02-2006

Gepost: 14 maart 2006 01:38 AM
  [ # 21 ]

Als je een mooie zwarte afdekkap op de motor hebt liggen die o.a. de brandstofpomp afdekt, dan heb je een DW8 motor. Als je ha het openen van de motorkap direct de verstuivers en de brandstofleidingen kunt zien, is het een XUD.

Gr Martijn

Dat mysterie is dus ook weer opgelost:  ik heb een DW8 (althans, de auto)
Joska

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 21 maart 2006 09:11 PM
  [ # 22 ]

Mijn auto is goed gekeurd!  Cool

Aan de telefoon hebben die apk-man en ik er uitgebreid over gesproken dat ze de kleppen gingen stellen, voordat ie gekeurd ging worden.

Maar ze hadden vandaag geen tijd om te klepspeling te controleren.  Rolling Eyes

Spreek dan niets af!

Dus… Nog even wachten. Ik ga het binnenkort zelf eens doen denk ik.

Tips iemand? Wuppo?

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
spruijt
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 10-02-2006

Gepost: 16 april 2006 04:32 PM
  [ # 23 ]

Gisteren bij Wub langsgeweest. Hij heeft alle tijd genomen om me in te wijden in de geheimen van een Berlingo. Fijn! Dat versterkt mijn band met de auto. Of het euvel is opgelost is nog even te vraag. Voorlopig even als eerste stap de klep uitgeschakeld die de verbrandingsgassen opnieuw de motor inleidt. Wub had namelijk het idee dat hakkelend starten wel eens te maken kon hebben met condensatie van vocht in de cilinders. We zullen zien wat dit oplevert. Is dit het niet dan gaan we verder zoeken. Fijn om zo gedegen en sytematisch aan het werk te zijn. Pluim voor Wub dus!
Joska

Nog even een vraag: heeft deze motor zelfstellende kleppen?

Profiel  
 
spruijt
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 10-02-2006

Gepost: 08 februari 2007 06:07 PM
  [ # 24 ]

Om dit topic maar eens af te ronden: de zat ‘m uiteindelijk in het stellen van de kleppen. daarna reed ‘ie weer als een zonnetje.

Joska

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook