het kiebelt weer….
xm_addict
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 195
Geregistreerd: 19-01-2006

Gepost: 13 februari 2006 09:01 PM

In 1991 ben ik zonder enige voorkennis aan de restauratie van een Super 5 begonnen. Met veel hulp is dat 3 jaar later netjes afgelopen en ik heb er daarna zo’n 100.000 km. mee rondgezweeft en vervolgens verkocht toen het plaatwerk weer om aandacht schreeuwde. Ik ga eind van de week kijken naar een DS 19 halfautomaat van 66. Zou compleet en in behoorlijke staat zijn, maar staat reeds 18 jaar in stalling. Uiteraard kijken of de blok niet vastzit enz, enz. Maar een rood systeem en halfautomaat is mij onbekend. Iemand tips waarop ik in het bijzonder moet letten op mechanisch/hydraulisch gebied van dergelijk type ? Was 1966 een goed DS jaar ?

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7280
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 13 februari 2006 10:20 PM
  [ # 1 ]

Re: het kiebelt weer….

xm_addict schreef:

Was 1966 een goed DS jaar ?

qua plaatwerk in ieder geval wel Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 14 februari 2006 10:38 AM
  [ # 2 ]

Bij groen systeem wil je nog wel eens mazzel hebben dat er iets los blijft zitten, bij rood systeem zit het na een paar jaar gewoon vast.  Een halfautomaat volledig aanpakken lijkt mij geen pretje, (da’s een kwestie van alles nieuw en afstellen, er zal een wereld voor je open gaan na die DSuper ...) qua remmen heeft je auto waarschijnlijk al de nieuwe remklauwen, bak en aandrijfassen en dat is weer fijn. Reken dus ook op een nieuw stuurhuis, het wordt al gauw een heel dure grap hoor.
Misschien een donor DS erbij kopen, er staat op marktplaats een halfautomaat sloper met gereviseerde 2100, technisch perfect, voor 1000 euro. Heb je meteen groen systeem, past goed bij een 66-er.
De motor zal gewoon het nieuwe type van 1985 cc zijn, is ook heel courant.
Het plaatwerk is natuurlijk volledig afhankelijk van de historie, maar 66 was niet het slechtste jaar denk ik. Ik heb zelf een hele nette in elk geval. De oude bekleding van die kleine stoeltjes is heel erg degelijk en vaak nog goed.

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
xm_addict
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 195
Geregistreerd: 19-01-2006

Gepost: 19 februari 2006 11:56 PM
  [ # 3 ]

Helaas, de wagen was in te slechte staat om aan te beginnen.  Sad

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook