koude start ax 1.1 tge 1990 monopoint
thierrydj
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 19-02-2006

Gepost: 19 februari 2006 11:16 PM

Hallo kan iemand mij vertellen welke sensor is van de koudestart van een 1.1 tu blok uit 1990?
Ik vermoed dat deze defect is omdat hij pas start na twee keer de sleutel om te draaien en daarna blijft ie wel lopen. Als ie warm is geen problemen vandaar. Er zitten bij mij op het themostaat huis twee sensoren één rechtop met één stekkertje één groene draad, en één die horizontaal zit met één stekker met twee pinnetjes met twee draadjes groen en bruin.Dan zit er nog één sensor horizontaal met één groene draad in de cillinderkop zelf naast het thermostaathuis,en als ik die eruit draai komt er géén koelvloeistof uit. Wat registreerd deze sensor?? De temperatuur van het motorblok zelf?? Ik hoor het graag van jullie bedankt alvast. Thierry

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 20 februari 2006 04:58 AM
  [ # 1 ]

Re: koude start ax 1.1 tge 1990 monopoint

kakanox schreef:

Zit in je injectiehuis. Makkelijkste is om die ff te verwisselen met eentje van de sloop.

Nee nee, die sensor zit niet in het injectiehuis.

Het is een sensor in of bij het thermostaathuis, helaas kan ik zo effe snel niet vertellen welke dat is.
Het heeft hier een paar keer op het forum gestaan.

Profiel  
 
thierrydj
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 19-02-2006

Gepost: 20 februari 2006 10:41 PM
  [ # 2 ]

Re: koude start ax 1.1 tge 1990 monopoint

ZX1.4i schreef:
kakanox schreef:

Zit in je injectiehuis. Makkelijkste is om die ff te verwisselen met eentje van de sloop.

Nee nee, die sensor zit niet in het injectiehuis

Profiel  
 
thierrydj
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 19-02-2006

Gepost: 20 februari 2006 10:43 PM
  [ # 3 ]
kakanox schreef:

Zit in je injectiehuis. Makkelijkste is om die ff te verwisselen met eentje van de sloop.

Nog makkelijker is complete 1.4 injectie bij mij ophalen, dan issie nog sneller ook Smile

Nee bedankt het gaat mij niet om de snelheid meer maar het verbruik.

Profiel  
 
dennis van der ven
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Gepost: 21 februari 2006 01:34 AM
  [ # 4 ]

het is de horizontale sensor deze geeft de koelwater tempratuur door aan de computer( die past hier zijn inspuiting etc. op aan)

alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Profiel  
 
thierrydj
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 19-02-2006

Gepost: 21 februari 2006 06:53 PM
  [ # 5 ]
dennis van der ven schreef:

het is de horizontale sensor deze geeft de koelwater tempratuur door aan de computer( die past hier zijn inspuiting etc. op aan)

Oke ik ga er mee aan de slag maar er zit er nog één horizontaal in de cillinderkop en als ik die eruit draai komt er geen vloeistof uit. Weet je dan ook wat deze meet of heeft ie er niks mee te maken? En er zit er nog een kleintje rechtop het thermostaat huis die zal dan wel voor het lampje zijn als ie te heet word want ik heb geen temp.meter maar een lampje.

Profiel  
 
dennis van der ven
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Gepost: 21 februari 2006 11:52 PM
  [ # 6 ]

is dat dan een blind gat?? of zit er geen water in???
volgens mij is de blauwe van het injectie systeem(niet 100procent zeker)er zitten twee aansluitingen (draden)op
je hoeft hem er niet uit te halen om te proberen je kan die andere(nieuwe?) er eventueel gewoon los aan hangen. en dan sóchtends starten dan weet je het ook al….

alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Profiel  
 
thierrydj
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 19-02-2006

Gepost: 22 februari 2006 12:19 AM
  [ # 7 ]
dennis van der ven schreef:

is dat dan een blind gat?? of zit er geen water in???
volgens mij is de blauwe van het injectie systeem(niet 100procent zeker)er zitten twee aansluitingen (draden)op
je hoeft hem er niet uit te halen om te proberen je kan die andere(nieuwe?) er eventueel gewoon los aan hangen. en dan sóchtends starten dan weet je het ook al….

Er zit wel vloeistof in het systeem maar die sensor die ik bedoel (die in de zijkant zit van de cillinderkop naast die van het thermostaathuis)heeft van mij maar één draad en sommige die ik op de sloop zag hebben een blauw gekleurde stekkeraansluiting erop met inderdaad twee draden. Ik heb alleen een sensor met twee draden op mijn thermostaat huis en één die rechtop staat met één draad/stekker. Bij de wat nieuwere type’s op de sloop is die rechtop staat afgedopt en zit er dus maar één in het thermostaathuis met twee draden en één in de cillinderkop met een blauwe aansluiting en twee draden boven je versnellingsbak en rechts naast je thermostaat huis Snap je het nog? Maar die tip van een andere sensor ongemonteerd aankoppelen ga ik zeker even proberen dus wederom bedankt>

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook