hallo,
een maat van me heeft net zijn citroen naar de garage gedaan voor het oud ijzer, maar ik vroeg me af of ik die wagen net ni zou kunnen opknappen want hij heeft zelf geen vlek roest. De koppeling is echt wel door want hij geraakt bijna niet meer vooruit. Is dat moeilijk om bij een bx een koppeling te vervangen.
Ook zijn hydraulische pomp blijft draaien… wil dat zeggen dat er ergens een lek is, en wat kan daaraan gedaan worden en zijn dat grote kosten?
De moeite om eraan te beginnen? Voor minder als 200 euro heb ik hem…
greetz
flo
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
Als ie verder goed is is het misschien de moeite waard ja. Wat voor een type BX is het, dat maakt ook wel uit
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
bx
bx 1.6i wit met vleugel, 94pk, electrische ruiten.
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
tja, die koppelings is te doen,, als je het aandurft,,
de hydrauliek moet eerst ff verversen en filters reinigen.
daarna ff alle 4 de wielen extra onluchten 30 CL ongeveer per wiel 9 dat heet spoelen van het systeem).
en dan zou je eens moeten kijken wat die pomp doet…
waarschijnlijk is het dan al opgelost.
een rondje veerbollen op druk zetten of vervangen zou ik ook incalculeren.
kost 34 euro nieuwe bol, 20 euro (ongeveer) op druk zetten.
mvgr wupke
want hij heeft zelf geen vlek roest
Nou als dat de reden is om ‘m op te knappen…. vind maar eens een BX type 3 met roest, die bestaan bijna niet.
Harm schreef:want hij heeft zelf geen vlek roest
Nou als dat de reden is om ‘m op te knappen…. vind maar eens een BX type 3 met roest, die bestaan bijna niet.
euhhmmm,, uitlaatsteun La?
mvgr wupke
kreazyV8wuppo schreef:Harm schreef:want hij heeft zelf geen vlek roest
Nou als dat de reden is om ‘m op te knappen…. vind maar eens een BX type 3 met roest, die bestaan bijna niet.
euhhmmm,, uitlaatsteun La?
mvgr wupke
Hou op Hou op ops:
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Een type 3 roest idd wel bij de uitlaatsteun, maar ook wel eens linksvoor in de wielkast..
Maar een BX moet je zowiezo redden…
Die koppeling vervangen is toch niet zo veel werk?
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
GoofBlikscha schreef:Een type 3 roest idd wel bij de uitlaatsteun, maar ook wel eens linksvoor in de wielkast..
Maar een BX moet je zowiezo redden…
Die koppeling vervangen is toch niet zo veel werk?
Nou , an mechanic’s worst night mare
Maarja, je hoort het ervoor over te hebben…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
GoofBlikscha schreef:Een type 3 roest idd wel bij de uitlaatsteun, maar ook wel eens linksvoor in de wielkast..
Maar een BX moet je zowiezo redden…
Die koppeling vervangen is toch niet zo veel werk?
6,5 uur voor een ervaren citroën monteur.
2 dagen voor de ervaren hobbyist op de bokken.
1 week voor de knutselaar.
1 maand voor de breekebeen met 2 linkerhanden.
kost ongeveer 200 euro compleet, met wat reut ingecalculeert,,vergeet je bakkeerringen niet + een liter bakolie.
en bij voorkeur vervang oon de kabel,,maar da’s ieder voor zich.
mvgr wupke:die bij een bix in 4 uur of minder de plaat verving,,maar dan was het gooi en smijtwerk,, doen we dus nie meer






















Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
heb het van de zomer ook gedaan, en dat kostte me slechts 3 maanden ofyo maar dat was omdat de auto bij een vriend van me in de garage stond die er ook niet altijd tijd voor had, en omdat we 2x de bak er af moesten plukken, na het vervangen van de koppeling bleek ook de plastik ring die de hefboom van het druklager op zijn gewricht houdt kapot te zijn, CONTROLEER DAT! klote ring kost 2.5 euro! maar levert je wel weer een paar extra uurtjes werk op als alles weer in elkaar zit.
hier vind je het verhaal van mijn koppeling met foto’s, en hier hier vind je de site van Roel tiemersma waar je een fotolog kunt vinden van oa het vervangen van de koppeling.
maar wel zeker doen! suc6
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Simpele Ziel schreef:kreazyV8wuppo schreef:Harm schreef:want hij heeft zelf geen vlek roest
Nou als dat de reden is om ‘m op te knappen…. vind maar eens een BX type 3 met roest, die bestaan bijna niet.
euhhmmm,, uitlaatsteun La?
mvgr wupke
Hou op Hou op
ops:
Gaat dit alles misschien over dit type 1:?:
1.4E 1985
koppeling
wel, ik heb intussen de bx gratis gekregen van de garage, maar hij staat effe niet thuis momenteel. Ik heb ermee gereden tot thuis, hij gaat omhoog, omlaag, rijdt goed, ik hoor soms de motor wat trager draaien als hij stationair draait en dan draait de pomp denk ik. Remmen werken perfect, staan nieuwe schrijven op, alleen de olie lekt een beetje denk ik want soms knipperen alle lampjes op het dashboard. Kmoet nu aleen eens denken hoe ik die wagen door de controle krijg en hoe ik aan een verzekering geraak. Ik woon in belgie, wss dus een ander systeem dan nederland. Kmoet aleen die koppeling kunne vervangen…
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
ik heb dus nog een ondervinding.
in 1ste heb ik echt veel last van een slippende koppeling, ik moet echt heel de pedaal lossen om stillaan vooruit te geraken, maar eens ik 40 rijd en in 2de sta of 3de dan heb ik daar minder last van. In de of 5de mag ik plankgas geven de motor draait niet harder, dus slipt nietveel denk ik dan. Is dat normaal?
de wagen heeft 117000km.
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
dabeatisflo schreef:ik heb dus nog een ondervinding.
in 1ste heb ik echt veel last van een slippende koppeling, ik moet echt heel de pedaal lossen om stillaan vooruit te geraken, maar eens ik 40 rijd en in 2de sta of 3de dan heb ik daar minder last van. In de of 5de mag ik plankgas geven de motor draait niet harder, dus slipt nietveel denk ik dan. Is dat normaal?
de wagen heeft 117000km.
Is het geen olie die vanaf de nokkenaskeerring in het versnellingsbakhuis loopt?
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
DAT KAN,
maar ik deed de motor kap open en ik zag tussen de motor en transmissie luchtspleetjes ter verluchting ofzoiets… jah mss is er via die weg iet binnegedrupt? Ik zie thans nergens oliesporen. Witte vlekken dat wel, overal. En dat heeft ook te maken met de radiator. Dat verluchtingsgat zit recht onder de dynamo, op 50 cm van ofzoiets.
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht