1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Kleuren CX Gti 2400 1977
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 05 september 2004 07:15 PM

Hoi, ik ben (zie foto’s onder) in het bezit van een van de eerste CX Gti’s, productiedatum december 1977, zelfs met het prachtige twee kleuren leren interieur.

Nu is deze auto bruin van kleur, en hoewel dat (zeker bij een bepaalde) lichtinval best een gave kleur is en zeker niet lelijk, vind ik het niet de mooiste kleur voor een CX. Nu vraag ik mij dus af of er iemand is die weet ik welke originale kleuren de CX Gti modeljaar ‘78 (is het geloof ik, want is na zomer ‘77) geleverd is, zodat ik vast een andere kleur kan kiezen voor als ik hem ga laten spuiten.

Als iemand dus foto’s of folders heeft van serie 1 CX Gti’s van 77-78, dan zie ik ze graag, zodat ik een beetje kan inventariseren wat voor kleuren er origineel waren (ik wil hem wel in een van de originele kleuren spuiten namelijk). Alvast bedankt als iemand wat info heeft.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
MSL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 25-09-2004

Gepost: 27 september 2004 11:14 AM
  [ # 1 ]

Volgens mij is de kleur die jou auto heeft ‘sable doré’

Voor meer info, kijk ff op http://www.citroen-cxclub.nl, daar staan alle kleuren en jaren waarin deze geleverd werden vermeld. Suc6.  Wink

La CX, elle est plus qu’une voiture.

Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 27 september 2004 12:14 PM
  [ # 2 ]

Ja heb ik gezien. Ik denk dat het Brun Scarabee is, maar ik weet het niet zeker, omdat de kleuren zelf natuurlijk een beetje lastig weer te geven zijn.

Toch bedankt.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 27 september 2004 03:41 PM
  [ # 3 ]

Tja, ik vind de kleur er wel mooi, echt een seventies-kleurtje, past wel bij een mooie CX op leeftijd…. Op de foto staat ze er in elk geval nog heel mooi bij.  Cool

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 27 september 2004 04:22 PM
  [ # 4 ]

Ja, ik vind het op zich ook wel een mooie kleur, ik vind het alleen niet de mooiste kleur voor een CX, vandaar dat als ik d’r ga laten overspuiten, het een ander kleurtje wordt. Misschien een van die die alleen in 1977 geleverd is - de kleur van de auto’s van de rallye du senegal ofzo.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
MSL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 25-09-2004

Gepost: 27 september 2004 07:30 PM
  [ # 5 ]

Op de site van de CX-club staat vast wel het e-mailadres van Theo Kerger. Die zal het vast wel weten. Hij is immers hét CX-orakel.  Wink

La CX, elle est plus qu’une voiture.

Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français

Profiel  
 
MSL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 25-09-2004

Gepost: 27 september 2004 08:05 PM
  [ # 6 ]

Zo beter?  Wink

La CX, elle est plus qu’une voiture.

Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français

Profiel  
 
jeroenvt
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 02-11-2004

Gepost: 25 november 2004 01:00 AM
  [ # 7 ]

In het Frans:
Alle 57 kleuren van de CX, met jaartallen.

http://www.chez.com/generationcx/  kies “CX un large choix” en vervolgens 4) La CX c’est 57 couleurs
of direct het frame:
http://www.chez.com/generationcx/htm/nuancier.html

Jeroen van Tol
http://www.beesnstuff.nl

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 25 november 2004 01:27 AM
  [ # 8 ]

Ja gut, dan moet het bijna wel Brun Scarabee zijn… ik heb even de foto gekeken van Brun Scarabee… en het lijkt er wel op… de mijne is alleen wat valer…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 25 november 2004 01:32 AM
  [ # 9 ]

Nog iets… ik wil wat meningen van medecitrofielen horen. Ik heb dus deze prachtige CX Gti 2400 met 2 kleuren leer uit ‘77… nou komt het… ik rijd er nooit in, omdat ie op snelheid teveel herrie maakt, en de brandstof vergeleken met m’n LPG XM zo stervens duur is. Verder heb ik er nog steeds geen nette binnen stalling voor kunnen vinden, en dat blijft niet eeuqig goed gaan…. ik overweeg dus om het beestje maar te verkopen…. het is een prachtige wagen, maar hij hoort binnen te staan, en er behoort mee gereden te worden…. wat zouden jullie doen?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 25 november 2004 03:33 AM
  [ # 10 ]

Ik zou er een LPG pot ik gooien, ga ik ook doen met mijn toekomstige GS. Voor enkele puristen is het uit den boze, maar persoonlijk heb ik er geen problemen mee.
Ik zie het zo; als een LPG pot DE mogelijkheid beid om de wagen lekker te gaan gebruiken dan is dat gewoon de uitkomst.
En een CX zet je al voor zo’n €1100,- op LPG, die heb je er zo uit. Ook heb je tegenwoordig installaties die zelfs loodvervanger bij je gas mengen, hoe het precies werkt weet ik niet. Maar interresant vind ik het zeker.

Gr. Patrick

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 25 november 2004 12:58 PM
  [ # 11 ]

Dit heb ik ook overwogen. Loodvervanger hoeft er overigens niet bij hij heeft een koprevisie gehad en alles wat lood moest hebben is aangepast. Enige is, echt veel praktischer wordt de auto er niet van, want het herrie probleem blijft. Daarbij komt dat het een produktie versie is van de geweldige wagens die de Rallye du Senegal hebben gereden, en dan heb ik toch wel een beetje het gevoel alsof z’n vleugels wiek. Bij de meeste wagens heb ik geen problemen met LPG, mijn V6 rijdt er immers ook op, maar de 77’ Gti vind ik er gewoon te bijzonder voor…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 25 november 2004 03:22 PM
  [ # 12 ]

Valt zo’n CX dan niet te isloleren tegen de herrie ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 25 november 2004 05:54 PM
  [ # 13 ]

Kijk we hebben het hier over een 100% originele CX Gti 2400i uit 1977 met de beroemde 2 kleuren leer he… dan ga je er toch niet gaten in boren voor LPG tanks en allemaal obscure gewichtsverhogende modificaties in aanbrengen? Ik niet in elk geval. Deze auto is te origineel, en te bijzonder om te versleutelen. Ik zou bijna zeggen helaas, maar ik kan het in elk geval niet over mijn hart verkrijgen…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 25 november 2004 06:30 PM
  [ # 14 ]

Ik kan mij dat wel voorstellen maar…..als dat een (financiele) mogelijkheid verschaft om de wagen echt te gaan gebruiken/te houden, dan vind ik het een redelijk compromis.
Denk daarbij ook vooral aan de mogelijkheid om de gas-nippel achter een neerklapbare nummerplaat te verstoppen. En wat betreft de gewichtsverhoudingen, het lijkt mij dat juist een Citroën hier wel mee overweg kan. Het effect van een LPG tank is kleiner dan 2 personen op de achterbank van gem. postuur.

Maar ja, nogmaals, ik kan het me voorstellen dat je niet in je CX wil gaan zagen/boren. Maar ik kan mij ook niet voorstellen dat je hem daarom weg wil doen.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 25 november 2004 06:39 PM
  [ # 15 ]

Ja, het zijn lastige beslissingen… daarbij komt dat ie eigenlijk ook gewoon binnen moet staan… de combinatie van LPG inbouwen, stalling vinden en isoleren is mij wat teveel. Als ik ook een 2e serie TRD Turbo 2 zou kunnen kopen en die gewoon dagelijks zou kunnen rijden zonder een 77’er Gti te moeten verbouwen waar ik misschien wel een veel beter thuis voor kan vinden dan doet mij dat overwegen deze prachtige wagen te verkopen. Maar goed, ik twijfel nog steeds.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook