2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Kleuren CX Gti 2400 1977
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 29 november 2004 02:51 PM
  [ # 16 ]

Nouja, ik heb besloten dat deze CX voorlopig blijft, en dat de xantia, en de denk ik ook de XM het veld moeten ruimen en dat er dan een CX 25 TRD Turbo 2 bij komt als dagelijkse auto. Is weer een andere insteek, maar het is voor mij allemaal heel logisch Smile. Ik heb een of de andere gek gevonden die 200pk uit een 25 TRD Turbo 2 beweert te kunnen halen, en dat is echt veel en veel makkelijker dan turbo’s op een XM klussen, plus, ja gut… het is een CX… dus ik zie het al helemaal voor me.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 29 november 2004 02:59 PM
  [ # 17 ]
sans-pareil schreef:

Is weer een andere insteek, maar het is voor mij allemaal heel logisch Smile.

Ik kan je volledig volgen hoor, het klink heel logisch in mijn oren.  Very Happy

Profiel  
 
Untitled
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 17-08-2004

- CX 25 Prestige
Gepost: 29 november 2004 03:07 PM
  [ # 18 ]

Dus weer uitgekeken op de XM? Is dat voornamelijk om de vering?

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 29 november 2004 04:54 PM
  [ # 19 ]
Untitled schreef:

Dus weer uitgekeken op de XM? Is dat voornamelijk om de vering?

Enorme hoeveelheid wegenbelasting iedere maand misschien Smile

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 29 november 2004 05:26 PM
  [ # 20 ]

Ach een TRD Turbo 2 zal ook niet goedkoop zijn kwa wegenbelasting, en gas rijden maakt een boel goed. Er zijn een aantal dingetjes die de CX onderscheiden van de XM.

1. Bij elke hobbel is een XM minder prettig dan een CX, dat komt idd door die mcpherson vering voor.
2. Bij hoge snelheid, zeg vanaf ongeveer 130km/h voel je aan een XM dat deze anders aanvoelt dan een CX. Dat komt ook door de mcpherson schijnbaar. Ondanks de gierende rijwinden motorgebrul rijdt mijn 77’er Gti lekkerder 160+ dan m’n XM. De diravi helpt maar kan het niet echt goedmaken. Bij een CX heb je het gevoel dat je harder moet om beter op de weg te liggen, bij de XM heb je een soort zwabber ervaring hoe harder je gaat. Vroeger toen ik nog Gti T’s had hoorde ik wel eens mensen over zwabberende voorkanten van autos bij hoge snelheid, en dat begreep ik altijd al niet want een CX voelt steeds “vaster” naarmate de snelheid klimt… nu weet ik dus hoe dat komt.
3. De TRD Turbo is toch nog wel wat lichter dan een XM op LPG. XM (iets van 1469kg) kost 1264,- per jaar en een TRD Turbo (1391 kg) 1096,-. Is toch leuk meegenomen. Ook geen in de weg liggende gastank, aan de andere kant ook geen neerklapbare achterbank en 5e deur, wat wel lastig is.
4. Verbruik zal niet veel schelen. Of ik nou 1 op 6 fors doorrijd op gas a +/- 0,50 liter of 1 op 12 met beklooide dieselpompen/wastegates op diesel zal niet veel schelen. Op lange stukken zal de diesel vermoedelijk wel efficienter zijn. Wel minder vaak tanken, wat soms wel handig is.
5. KOPPEL. Ik heb gemerkt dat ik een veel grotere fan ben van koppel dan vermogen. De TRD Turbo 2 heeft 258Nm… da’s een boel meer dan de 235Nm van een V6, en dat is nog zonder een beklooide wastegate/dieselpomp, waar het verwachte koppel boven de 300Nm uit zal komen.
6. Het is een stuk makkelijker om een turbo motor een klein aan te passen op te voeren dan een normaal geaspireerde… al mijn onderzoek heeft dat inmiddels wel duidelijk gemaakt. De turbo’s op de V6 zijn dusdanig ingrijpend dat ik dan eigenlijk die stap liever oversla en het gelijk nog wat gekker maak en een RX-7 motor in een CX ga klussen… een project voor als ik me rijk voel Smile.
7. Ik ben verliefd op turbo technologie… het is zo ontzettend gaaf hoe zo’n ding deels onafhankelijk van het toerental werkt en alle “normale” verhoudingen zoals we gewend zijn van conventioneel geaspireerde motoren volstrekt irrelevant worden…

Dit is de reden waarom de CX 25 TRD Turbo 2 er momenteel erg aantrekkelijk uitziet als keuze. Na 10,000km in de XM moet ik zeggen dat het een fantastische wagen is… alleen zelfs de V6 en diravi kan er geen CX van maken. Het was een spannende wedstrijd CX-4 cylinder vs. XM-6 cylinder, maar de CX heeft het dan toch gewonnen. Nu nog voor een schappelijke prijs een TRD T2 vinden met airco, leer (vindt mevrouw sans leuk) en abs. Km’s geen bezwaar. En ook nog een koper vinden voor de V6 en alle onderdelen natuurlijk. Maar goed, de V6 rijdt ook prima, dus het hoeft niet a la minuut.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 29 november 2004 05:40 PM
  [ # 21 ]

En dan te bedenken dat wij de Bix weg hebben gedaan omdat deze op LPG G1 iets van 800,- per jaar deed. XM V6 is mooie auto maar op LPG beetje te duur in de maand om er niet mee te rijden Sad

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 29 november 2004 05:51 PM
  [ # 22 ]

Ja da’s waar LPG moet je wel mee rijden en liefst vrij veel anders is het geen leuke grap… stilstaan is niet handig met een LPG auto… je stapt er aan de aandere kant wel heel gemakkelijk in om een end te rijden en dat is wel weer fijn.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 29 november 2004 07:50 PM
  [ # 23 ]

Nuja mocht de XM V6 nog te koop komen zien we em vanzelf verschijnen. Jammer maar keuze tussen die of CX is voor mij snel gemaakt Smile

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook