1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
geklooi met achterlicht
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 08 maart 2006 09:34 PM

Gisteren aan het klussen geweest en de aanhanger van de gamma achter de auto gehad en gelijk toen ik die gore #*#-(^&#*! stekker van de aanhanger in de auto in de auto prik springt mijn achterlichie stuk Rolling Eyes
ik dacht niet zo erg want ik druk er thuis zo weer een nieuwe in… niet dus, heb er nu een nieuwe inzitten en het doet nog steeds niks. Evil or Very Mad
heb nu dus links achter geen rem en geen gewoon licht.
wie kan me vertellen waar ik dit moet gaan zoeken? neem aan dat het geen zekering is want dan zou er meer niet moeten doen ...toch?

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 495
Geregistreerd: 23-06-2005

Gepost: 08 maart 2006 09:36 PM
  [ # 1 ]

Lijkt toch op sluiting op het moment dat je de stekker aansloot. Toch eerst maar even de zekeringen controleren, (als je dat tenminste nog niet gedaan hebt).

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 08 maart 2006 09:37 PM
  [ # 2 ]

Re: geklooi met achterlicht

xm'metje schreef:

Gisteren aan het klussen geweest en de aanhanger van de gamma achter de auto gehad en gelijk toen ik die gore #*#-(^&#*! stekker van de aanhanger in de auto in de auto prik springt mijn achterlichie stuk Rolling Eyes
ik dacht niet zo erg want ik druk er thuis zo weer een nieuwe in… niet dus, heb er nu een nieuwe inzitten en het doet nog steeds niks. Evil or Very Mad
heb nu dus links achter geen rem en geen gewoon licht.
wie kan me vertellen waar ik dit moet gaan zoeken? neem aan dat het geen zekering is want dan zou er meer niet moeten doen ...toch?

zou toch maar even de zekeringen nakijken

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 08 maart 2006 09:38 PM
  [ # 3 ]

onder het dashbord is geen kapotte zekering te vinden in ieder geval, rechts doet het wel kan het zijn dat beide lichten via aparte zekeringen gaan dan?

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 08 maart 2006 10:23 PM
  [ # 4 ]

met welke cx heb je gereden

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 08 maart 2006 10:32 PM
  [ # 5 ]
citroenc2 schreef:

met welke cx heb je gereden

diesel, pallas hang ik geen kar achter en zit ook geen trekhaak onder Laughing

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 08 maart 2006 10:36 PM
  [ # 6 ]

kijk anders eens naar de stekker van de auto of er iets verbogen is

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 08 maart 2006 10:53 PM
  [ # 7 ]
citroenc2 schreef:

kijk anders eens naar de stekker van de auto of er iets verbogen is

zal ik doen, zou er daar iets tegen elkaar aanzitten? en sluiting veroorzaken Rolling Eyes

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 08 maart 2006 10:57 PM
  [ # 8 ]
xm'metje schreef:
citroenc2 schreef:

kijk anders eens naar de stekker van de auto of er iets verbogen is

zal ik doen, zou er daar iets tegen elkaar aanzitten? en sluiting veroorzaken Rolling Eyes

Links en rechts zitten meestal apart geschakeld van de verlichting.

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 08 maart 2006 11:59 PM
  [ # 9 ]

Yep, vanwege de veiligheid hè. Heb je altijd nog 1 lamp als er een circuit uitvalt. Is bij de aanhanger ook zo.

citro-power schreef:
xm'metje schreef:
citroenc2 schreef:

kijk anders eens naar de stekker van de auto of er iets verbogen is

zal ik doen, zou er daar iets tegen elkaar aanzitten? en sluiting veroorzaken Rolling Eyes

Links en rechts zitten meestal apart geschakeld van de verlichting.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 09 maart 2006 01:04 AM
  [ # 10 ]

zal morgen als het droog is wel nog es kijken…tis hier snertweer Confused

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 09 maart 2006 08:15 PM
  [ # 11 ]

was inderdaad een zekering Surprisedops:  maar nu blijft mijn rechter remlicht branden Rolling Eyes  iemand nog iedeen?

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
robbie25cx
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 23-09-2004

Gepost: 09 maart 2006 08:23 PM
  [ # 12 ]

heb ik ook wel eens gehad na het trekken van een aanhanger. Bleek de storing toch echt in de aansluiting van de stekkerdoos te zitten..

Oplossing: stekkerdoos en bedrading ernaartoe er volledig uithalen en nieuwe leggen en over! Kosten: ik dacht toch zeker onder een tientje voor een kabelset.  In de loop der jaren heeft vocht zijn werk gedaan, en alles zat vast aan elkaar gecorrodeerd, diverse kabels half doorgesleten bij de doorgang van de carrosserie.

enne, de bijgeleverde scotch-blokjes (kabelverbinders) direct weggooien en solderen!

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 09 maart 2006 08:33 PM
  [ # 13 ]
robbie25cx schreef:

heb ik ook wel eens gehad na het trekken van een aanhanger. Bleek de storing toch echt in de aansluiting van de stekkerdoos te zitten..

Oplossing: stekkerdoos en bedrading ernaartoe er volledig uithalen en nieuwe leggen en over! Kosten: ik dacht toch zeker onder een tientje voor een kabelset.  In de loop der jaren heeft vocht zijn werk gedaan, en alles zat vast aan elkaar gecorrodeerd, diverse kabels half doorgesleten bij de doorgang van de carrosserie.

enne, de bijgeleverde scotch-blokjes (kabelverbinders) direct weggooien en solderen!

dus als ik de trekhaak verwijder is het ook opgelost Laughing  vond het toch al een lellijk ding, past niet onder zo’n auto
en het remlicht blijft door de stekkerdoos branden?

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 09 maart 2006 08:53 PM
  [ # 14 ]
xm'metje schreef:
robbie25cx schreef:

heb ik ook wel eens gehad na het trekken van een aanhanger. Bleek de storing toch echt in de aansluiting van de stekkerdoos te zitten..

Oplossing: stekkerdoos en bedrading ernaartoe er volledig uithalen en nieuwe leggen en over! Kosten: ik dacht toch zeker onder een tientje voor een kabelset.  In de loop der jaren heeft vocht zijn werk gedaan, en alles zat vast aan elkaar gecorrodeerd, diverse kabels half doorgesleten bij de doorgang van de carrosserie.

enne, de bijgeleverde scotch-blokjes (kabelverbinders) direct weggooien en solderen!

dus als ik de trekhaak verwijder is het ook opgelost Laughing  vond het toch al een lellijk ding, past niet onder zo’n auto.
en het remlicht blijft door de stekkerdoos branden?

Lijkt me serk dat het remlicht blijft branden door je stekkerdoos maar doet ie dat altijd of alleen als je de verlichting aan hebt. In dat geval komt je pool of draadje van je remlicht in je stekkerdoos tegen die van je verlichting aan . Die zitten volgens mij naast elkaar.
Anders kan het zo zijn dat je remlicht schakelaar blijft hangen.
Trekhaak demonteren lijkt me geen optie , kan superhandig wezen.
Je kunt ook de CX vekopen en weer XM kopen…...

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 09 maart 2006 09:48 PM
  [ # 15 ]

Je kunt ook de CX vekopen en weer XM kopen…...

Laughing  Laughing


remlicht brand alle waneer de lampen aan zijn

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook