Slecht werkende koppeling
ger
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 18-06-2005

Gepost: 09 maart 2006 01:50 PM

Mijn koppeling wil slecht ontkoppelen sinds kort . Dus slipt niet maar kan soms dus niet schakelen na stilstand . Enig idee van de evt oorzaak ?

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 09 maart 2006 02:46 PM
  [ # 1 ]

Re: Slecht werkende koppeling

ger schreef:

Mijn koppeling wil slecht ontkoppelen sinds kort . Dus slipt niet maar kan soms dus niet schakelen na stilstand . Enig idee van de evt oorzaak ?

Blijft je pedaal hangen of komt ie mooi mee tot zijn aanslag als je ontkoppelt?

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 09 maart 2006 03:20 PM
  [ # 2 ]

Re: Slecht werkende koppeling

Klinkt een beetje lullig, maar zit er geen mat onder het pedaal? Komt weleens voor. Verder weet ik niet of het bij de CX ook voorkomt, maar bij de BX breekt de hevel soms en krijg je hetzelfde effect. Verder kan de kabel nog slecht zijn, waardoor alles stroef en slecht werkt.

En ten slotte: Als de koppeling normaal al zeeeer zwaar gaat om andere redenen, kan het zijn dat de buitenkabel opgestuikt wordt en de slag kleiner wordt met alweer hetzelfde effect; Dit heb ik bij een Peus 205 meegemaakt.

Dit waren de goedkope oplossingen. De andere betreffen helaas vervangen van de koppeling. Ik hoop voor je dat het iets anders is.

Suc6!

ger schreef:

Mijn koppeling wil slecht ontkoppelen sinds kort . Dus slipt niet maar kan soms dus niet schakelen na stilstand . Enig idee van de evt oorzaak ?

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
ger
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 18-06-2005

Gepost: 09 maart 2006 04:46 PM
  [ # 3 ]

Bedankt voor de tips . Zit een nieuwe kabel op en pedaal gaat gewoon omlaag en heeft zijn vrije slag normaal. Dus wordt of niet bediend op de juiste manier in koppelingshuis of misschien iets in de drukgroep ?

Profiel  
 
robbie25cx
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 23-09-2004

Gepost: 09 maart 2006 08:27 PM
  [ # 4 ]

weet niet of dit geldt voor citroen, maar bij sommige bakken kan je de geleidebus van de koppelingshevel van buitenaf vervangen. Geeft de zelfde problemen, zwaar koppelen etc…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook