zuchtende motor
dimmar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 18-12-2005

Gepost: 12 maart 2006 10:12 PM

van mijn prestige gti turbo gaat de motor bij het warmlopen na enige tijd in toeren omhoog, dan weer omlaag. waar zou dat aan kunnen liggen?

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 13 maart 2006 04:34 AM
  [ # 1 ]

bij stationair draaien?
heb je het over een verschil van max. 200rpm?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
dimmar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 18-12-2005

Gepost: 13 maart 2006 08:57 PM
  [ # 2 ]

ja, inderdaad

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 13 maart 2006 10:59 PM
  [ # 3 ]
dimmar schreef:

ja, inderdaad

dan staat hij perfect afgesteld, werkt alles zoals het moet

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 14 maart 2006 12:02 AM
  [ # 4 ]

Cool

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 17-08-2005

Gepost: 14 maart 2006 09:34 AM
  [ # 5 ]

bij de mijne heb ik het alleen als ik naar verhouding meer euro 95 in de tank heb als 98.
Wellicht is de verhouding wijzigen nog een tip om de motor beter te laten lopen.

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  
 
dimmar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 18-12-2005

Gepost: 14 maart 2006 11:26 PM
  [ # 6 ]

ik heb de injectoren - computer- ontstekingsmodule en luchtweger vervangen -motor loopt de eerste 10 minuten heerlijk stationair maar begint daarna te zuchten na drie keer opnieuw starten geeft hij de geest . Uiteindelijk zou het aan de dynamo kunnen liggen? Kapotte dynamo - accu wordt niet bijgeladen - motor gaat steeds moeilijker lopen?

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 15 maart 2006 12:06 AM
  [ # 7 ]

Als het de dynamo is dan kun je dat meten tijdens het lopen,als die laad zit ie tussen de 13 en de 14 volt.

Ik zou om te beginnen de beide vliegwielsensoren vervangen.

In de laatste rubrigue technique van de cx club staat trouwens nog een interessant artikel,electronische brandstofinjectie werking en storingen.

Hierin staan allerlei tips.


Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 15 maart 2006 12:29 AM
  [ # 8 ]

Wanneer zijn de bougiekabels vervangen? Dat zou een oorzaak kunnen zijn.

dimmar schreef:

ik heb de injectoren - computer- ontstekingsmodule en luchtweger vervangen -motor loopt de eerste 10 minuten heerlijk stationair maar begint daarna te zuchten na drie keer opnieuw starten geeft hij de geest . Uiteindelijk zou het aan de dynamo kunnen liggen? Kapotte dynamo - accu wordt niet bijgeladen - motor gaat steeds moeilijker lopen?

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
dimmar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 18-12-2005

Gepost: 15 maart 2006 01:41 AM
  [ # 9 ]

Nee, die zijn ook vervangen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook