stuur uit het lood
thisius
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 10-03-2006

Gepost: 15 maart 2006 09:41 PM

Heeft iemand wel eens het stuur losgehaald?
Mijn stuur staat uit het lood, diravi is wel goed afgesteld, rijdt mooi rechtuit maar ik wil eigenlijk dat het stuur ook recht staat in de neutraal stand. Heb gisteren al even geprobeerd om het stuur los te halen maar het zit verschrikkelijk vast en durf niet te hard te werk te gaan.
Iemand raad?
Groetjes,
Thijs.

P.s. weet iemand wat dat kleine korfje is aan het plafond tussen de zonnekleppen?

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 15 maart 2006 09:50 PM
  [ # 1 ]

Gewoon de moer los draaien, maar er niet helemaal af! En dan rukken en als die losschiet krijg je hem niet in je giegel door die moer, scheelt een paar kronen!

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 15 maart 2006 10:13 PM
  [ # 2 ]

Korfje?
Je bedoelt niet die dubbele haak waar de zonnekleppen achter gehaakt moeten worden neem ik aan. Heb je geen foto, ben welbenieuwd welke gave accessoire ik mis…  Wink
Serie 1 of Serie 2 CX?

Mijn stuur staat ook uit het lood, ik stoor me er niet zo aan moet ik zeggen. Vind het wel handig eigenlijk, nu kan ik tijdens het rechtuit rijden het stuur tenminste precies onderaan vastpakken (de spaak zit immers iets naar links, in mijn geval).

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 15 maart 2006 10:17 PM
  [ # 3 ]

Het stuur van mijn DS staat ook uit het lood, dat is ideaal inderdaad, je kunt het stuur nu middenonder pakken.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 15 maart 2006 10:24 PM
  [ # 4 ]

euhmm een ds stuur staat altijd uit het lood.
zodat je op de armsteun leunende linker arm in 1 lijn staat met het spaak uit het stuurwiel.

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 15 maart 2006 10:30 PM
  [ # 5 ]

een cx-stuur staat altijd in het lood Smile

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 15 maart 2006 10:56 PM
  [ # 6 ]
Jaspuspor schreef:

P.s. weet iemand wat dat kleine korfje is aan het plafond tussen de zonnekleppen?


dat korfje is dus je kachelthermostaat. regelt de verwarming in je cx.


Arrow

Correctie: daar zit de temp. sensor van je verwarming.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Gepost: 16 maart 2006 02:44 PM
  [ # 7 ]

Als na het afregelen van de diravi (ik neem aan dat je daarmee het uitlijnen bedoelt) het stuur uit het lood staat, dan is er toch iets verkeerd gegaan. Is je stuuruitslag naar links even groot als naar rechts? Zoniet dan is er aan je spoorstangen gedraait zonder de diravi in de middenstand te zetten (als ik het me allemaal goed herinner hoor, ik weet nog dat ik mijn CX ook eens heb laten uitlijnen bij een bandenboer en dat er nogal wat gepraat moest worden voor ze wilden snappen hoe dat nu eigenlijk moest.)

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 16 maart 2006 02:57 PM
  [ # 8 ]
Ds23man schreef:

Gewoon de moer los draaien, maar er niet helemaal af! En dan rukken en als die losschiet krijg je hem niet in je giegel door die moer, scheelt een paar kronen!

GRG

Kan dit zo bij een CX?? Bij een BX type 1 of een DS in ieder geval niet..

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 16 maart 2006 02:57 PM
  [ # 9 ]

Er is zelfs een methode met een paspin die in het servoblok achter het stuur gestoken kan worden zodat de middenstand van de diravi geblokeerd wordt.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Gepost: 20 maart 2006 04:03 PM
  [ # 10 ]

precies, een beetje geklooi met een boortje van ik meen 6 mm en je bent de man

Profiel  
 
Jules Unlimited
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 16-01-2006

Gepost: 20 maart 2006 04:29 PM
  [ # 11 ]

Gewoon de moer los draaien, maar er niet helemaal af! En dan rukken en als die losschiet krijg je hem niet in je giegel door die moer, scheelt een paar kronen!

GRG


Kan dit zo bij een CX?? Bij een BX type 1 of een DS in ieder geval niet..

Heb dat bij mijn cx(serie2) ook zo gedaan. Eerst uitlijnen en als de auto mooi rechtuit gaat ook bij hard remmen en het stuur staat nog een beetje scheef! Gewoon de moer losgooien en het stuur een paar tandjes verder zetten.

Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)

Profiel  
 
thisius
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 10-03-2006

Gepost: 02 april 2006 02:42 PM
  [ # 12 ]

Okee,
bedankt voor de tips. Mijn cx staat nu bij cxtreme in Zeist voor een grote beurt en eventuele voorbereidingen voor de APK keuring.
Zodra die terug is ga ik het stuur loshalen en recht zetten.
Groeten,
Thijs.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook