Beste mensen,
Ik heb een BX TZD uit 1992 vandaag gekocht.
Zeer lekkere auto..
Maar me electrische ramen voor werken niet (achter wel), de 30A zekering ziet er nog gewoon goed uit..
Ook hoor ik geen relais…
Is er overigens nog iemand geinteresseerd in een AX Diesel Service (grijs kenteken)? in zeer nette staat!!!!
Alvast bedankt
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
er is een site waar de elektr. schema’s opstaan van de bx
heb ‘m al weer een tijdje geleden uit m’n favorieten link gehaald daar ik mijn bx heb verkocht. wellicht dat iemand anders op dit forum de link nog heeft.
ook die schakelaars willen wel eens kapot gaan. heb die schakelaars toendertijd drie keer vervangen
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
ik zou eerst de schakelaars eens bekijken, en ook of de stekkertjes allemaal goed zitten. daar wil wel eens wat mee gebeuren als er iets aan de portieren of de bekleding ervan gerommeld is.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Inderdaad, dikke kans dat het je schakelaartje is..
even die eruit wippen met een schroevendraaier(wees niet bang, gaat niet stuk) en even de draden doorverbinden met een stukje draad…
Dan kun je in ieder geval checken of die het nog doet…
Zeg, dei ax service, dat is toevallig die bordeaux rode die op speurders staat he? erg mooie auto zo…maarre, 340000km en dan toch 1500 euro?
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
citroen23 schreef:er is een site waar de elektr. schema’s opstaan van de bx
heb ‘m al weer een tijdje geleden uit m’n favorieten link gehaald daar ik mijn bx heb verkocht. wellicht dat iemand anders op dit forum de link nog heeft.ook die schakelaars willen wel eens kapot gaan. heb die schakelaars toendertijd drie keer vervangen
Zie http://www.xs4all.nl/~grootpan/bxnl/
Klik op “Schema”
zoeken maar.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:citroen23 schreef:er is een site waar de elektr. schema’s opstaan van de bx
heb ‘m al weer een tijdje geleden uit m’n favorieten link gehaald daar ik mijn bx heb verkocht. wellicht dat iemand anders op dit forum de link nog heeft.ook die schakelaars willen wel eens kapot gaan. heb die schakelaars toendertijd drie keer vervangen
Zie http://www.xs4all.nl/~grootpan/bxnl/
Klik op “Schema”
zoeken maar.
juist die bedoel ik. ga na modellen na 1987 ,schema 8 dan zie naast zekering 470 en relais 762,de schakelaar en motoren dat er verder niks kapot kan gaan; of de bedrading moet ergens gebroken zijn
als de schakelaars niet kapot zijn ga ik voor het relais ;zekering had je al gecontroleerd….....
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
ik heb vandaag even het paneel los gehaald maar ze hadden de stekker los gehaald :s
maar het bleek dat er tanden waren afgebroken, dus even een ander mechanisme gehaald op de sloop.
de andere kant werkt nog niet, die haal ik morgen even los..
overigens die AX is idd van mijn.. ik hoef hem niet kwijt, omdat ik weet wat ik aan mijn AX heb, tenzij er iemand geinteresseerd is
je mag altijd bieden hoor… de AX is echt in zeer goeie staat!!
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.