Incidentele startproblemen Pluriel Sensodrive
lanina
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 28-12-2005

Gepost: 26 maart 2006 12:21 PM

De laatste dagen wil mijn Pluriel af en toe niet starten. Ik kan er geen patroon in herkennen (warm / koud weer, kort/lang stilgestaan maken geen verschil).

Als ik de contactsleutel omdraai gebeurt er helemaal niets. Na enkele keren proberen doet de startmotor het gewoon weer geheel goed zonder haperen en start de motor weer.
Ik denk dat het dus niet aan de accu ligt maar waarschijnlijk een electrisch/ computer probleem is.

Wie herkent dit probleem of weet in welke richting ik de oplossing kan zoeken als leek ? Alvast dank.

(Waarschijnlijk zal het weer een ritje langs de garage worden…. Confused) Zucht, Ik ben net terug omdat de verkeerde ruitenwissers waren gemonteerd (van de gewone C3) waardoor ze dubbelsloegen en verbogen raakten.

Profiel  
 
Blade_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 563
Geregistreerd: 10-02-2005

Gepost: 27 maart 2006 12:59 AM
  [ # 1 ]

Wat is de accuspanning op het moment dat de auto dus niks doet? Ik neem aan dat de startmotor op dat moment niet ronddraait?

Profiel  
 
lanina
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 28-12-2005

Gepost: 30 maart 2006 11:33 AM
  [ # 2 ]

Vanwege cursus ben ik er even een aantal dagen tussen uit geweest dus hier een wat late reactie.

Als ik de sleutel ronddraai hoor ik helemaal niets (dus ook geen startmotor). De dashboard verlichting doet het wel maar ik zie geen verontrustend acculampje flikkeren.

Maar bedoel je dat ik met een voltmeter de accuspanning bij de accu zelf moet opmeten o.i.d. ? Eerlijk gezegd gaat bij mij alleen de motorkap open om de ruitenwisservloeistof aan te vullen. Voor de rest gaat ie naar de garage…...

Profiel  
 
lanina
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 28-12-2005

Gepost: 06 april 2006 09:28 PM
  [ # 3 ]

Van de week had ik op een gegeven moment dat ik in de tweede versnelling opeens geen trekkracht meer had en wilde de auto niet meer harder. Het sneeuwvlokje verscheen knipperend in het dashboard; de sensodrive stond op dat moment in de automaat.

Ik heb de automaatknop uit en nogmaals ingedrukt; vervolgens verdween het sneeuwvlokje en kon ik gewoon weer gasgeven.

Het lijkt alsof hiermee ook mijn startproblemen zijn opgelost want inmiddels heb ik hier de afgelopen drie dagen geen last meer van gehad.
De sensodrive techniek heeft misschien nog wat kinderziektes en net als bij gewone computers kunnen er plotseling vreemde dingen plaatsvinden zonder dat de oorzaak duidelijk is.

Ik hoop dat ik (voorlopig) weer even verlost ben van deze perikelen; het cabrio-seizoen is tenslotte weer in volle gang (met sjaal om en muts op soms).

Dank voor het meedenken door de forumleden.

Profiel  
 
furio
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 03-04-2006

Gepost: 08 april 2006 11:52 PM
  [ # 4 ]

Om te kunnen starten moet je de rempedaal intrappen, toch? Is de schakelaar van dit pedaal niet verdacht? Heb zelf met mijn Peugeot 307SW (is natuurlijk ook PSA) laatst ook problemen gehad met de cruise controle omdat de schakelaar niet goed functioneerde (dan wel dan weer niet). Mogelijk is dit een verklaring van je probleem..

Succes!

Arjan

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 13 april 2006 12:02 AM
  [ # 5 ]

Raadpleeg je garage maar zou ik zeggen.Heb dit ook voorgehad met men C3 14HDI dat de wagen de ene keer wel wou starten en de andere keer niet!Bleek een probleem te zijn met de software bijmij.Ze gaven me ook de raad mocht ik het nog voorhebben,door gewoon de boordcomputer even te resten door de + van de batterij af te koppelen en dan terug aan te koppelen.Nadat ik een softwareupdate gehad heb,heb ik dus geen problemen meer gehad.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook