2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Luchtmassameter + LPG + GTi =
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 31 maart 2006 04:07 PM
  [ # 16 ]

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Het is idd niet de ideale motor op gas vanwege de dubbele ontsteking en het lange inlaattraject = ophoping brandbaar LPG. De techniek staat echter niet stil en sinds een tijd is er een ’ nieuwe’  inbouwmethode. Hiebij worden er gasinjectoren in het inlaatspruitstuk vlakbij de cilinder geplaatst en wordt LPG in gasvorm electronisch wordt geïnjecteerd. Dit systeem werkt nu, naar volle tevredenheid in 2 CXen bij de CXClub. Er is niet/nauwelijks vermogenafname en hoger verbruik geconstateerd. Dit systeem zou overal kunnen worden ingebouwd. Er is al een draadje te vinden hierover in de CX sectie. Tipje van de sluier op  

andre.smulders schreef:

CUT Zodoende zal er altijd backfire optreden met alle risico van dien. Ik heb in de zeventiger / tachtiger jaren honderden duizenden kilometers op gas gereden met GS’en en CX’en behalve in de CX 25 GTI. Is me altijd afgeraden door de garages.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 31 maart 2006 04:25 PM
  [ # 17 ]
CX-power schreef:

Moet je dan niet gaan boren in die LMM? L-Jetronic en K-Jetronic zijn niet echt gelijk aan elkaar, geloof ik.

Het gaat om het principe, op gas stuwschijf weg: geen schade meer door backfire.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 31 maart 2006 05:53 PM
  [ # 18 ]
ernst23 schreef:

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Het is idd niet de ideale motor op gas vanwege de dubbele ontsteking en het lange inlaattraject = ophoping brandbaar LPG. De techniek staat echter niet stil en sinds een tijd is er een ’ nieuwe’  inbouwmethode. Hiebij worden er gasinjectoren in het inlaatspruitstuk vlakbij de cilinder geplaatst en wordt LPG in gasvorm electronisch wordt geïnjecteerd. Dit systeem werkt nu, naar volle tevredenheid in 2 CXen bij de CXClub. Er is niet/nauwelijks vermogenafname en hoger verbruik geconstateerd. Dit systeem zou overal kunnen worden ingebouwd. Er is al een draadje te vinden hierover in de CX sectie. Tipje van de sluier op  

andre.smulders schreef:

CUT Zodoende zal er altijd backfire optreden met alle risico van dien. Ik heb in de zeventiger / tachtiger jaren honderden duizenden kilometers op gas gereden met GS’en en CX’en behalve in de CX 25 GTI. Is me altijd afgeraden door de garages.

Heb van dit systeem gehoord. Dit wordt ook wel LPi genoemd (Het schijnt dat G3 ook zoiets heeft, maar is veel goedkoper.) Er zit nu een LPG-systeem in, zonder die injectoren in de inlaat dus. Hiermee sta ik in twijfel om het ding eraf te schoppen en eerst gewoon door te rijden op benzine, want gezien het geld, kan ik dit eerst uitgeven aan belangrijkere zaken van de auto. Maar de andere kant erop laten zitten en gewoon een nieuwe luchtmassameter aan te schaffen en proberen er nog iets van te maken. (tweede optie lijkt me zelf het beste, gezien LPG niet zo duur is)

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 31 maart 2006 06:24 PM
  [ # 19 ]

Je moet het niet verwarren met LPi van Vialle. Dit is inspuiten in vloeibare vorm. Het systeem dat ik bedoel injecteert LPG in gasvorm en heeft dus wel een verdamper nodig in plaats van een pomp met regelblok.

CX-power schreef:
ernst23 schreef:

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Het is idd niet de ideale motor op gas vanwege de dubbele ontsteking en het lange inlaattraject = ophoping brandbaar LPG. De techniek staat echter niet stil en sinds een tijd is er een ’ nieuwe’  inbouwmethode. Hiebij worden er gasinjectoren in het inlaatspruitstuk vlakbij de cilinder geplaatst en wordt LPG in gasvorm electronisch wordt geïnjecteerd. Dit systeem werkt nu, naar volle tevredenheid in 2 CXen bij de CXClub. Er is niet/nauwelijks vermogenafname en hoger verbruik geconstateerd. Dit systeem zou overal kunnen worden ingebouwd. Er is al een draadje te vinden hierover in de CX sectie. Tipje van de sluier op  

andre.smulders schreef:

CUT Zodoende zal er altijd backfire optreden met alle risico van dien. Ik heb in de zeventiger / tachtiger jaren honderden duizenden kilometers op gas gereden met GS’en en CX’en behalve in de CX 25 GTI. Is me altijd afgeraden door de garages.

Heb van dit systeem gehoord. Dit wordt ook wel LPi genoemd (Het schijnt dat G3 ook zoiets heeft, maar is veel goedkoper.) Er zit nu een LPG-systeem in, zonder die injectoren in de inlaat dus. Hiermee sta ik in twijfel om het ding eraf te schoppen en eerst gewoon door te rijden op benzine, want gezien het geld, kan ik dit eerst uitgeven aan belangrijkere zaken van de auto. Maar de andere kant erop laten zitten en gewoon een nieuwe luchtmassameter aan te schaffen en proberen er nog iets van te maken. (tweede optie lijkt me zelf het beste, gezien LPG niet zo duur is)

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 03 april 2006 01:14 PM
  [ # 20 ]

Hmm, dus dan bedoel je G3. G3 is zonder prestatievermindering, maar heeft wel een verdampertje nodig. Correct me if I’m wrong.

De CX heeft een LPG systeem mét prestatievermindering. Op basis van dit systeem kan ik zeker niet een G3-systeem maken?

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 04 april 2006 12:48 AM
  [ # 21 ]

Uhh, nee…
G3 is alleen een typekeuring voor zeer schone systemen waarbij je nauwelijks of geen wegenbelasting meer betaald. Zo’n typekeuring is er niet voor de ‘oude’ CX.

Ik weet er het fijne niet van, maar de manier van injecteren levert de voordelen geen/nauwelijks prestatieverlies en verbruik op versus het oude systeem met ring.

CX-power schreef:

Hmm, dus dan bedoel je G3. G3 is zonder prestatievermindering, maar heeft wel een verdampertje nodig. Correct me if I’m wrong.

De CX heeft een LPG systeem mét prestatievermindering. Op basis van dit systeem kan ik zeker niet een G3-systeem maken?

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 04 april 2006 03:46 PM
  [ # 22 ]

Hmm, dan weet ik het ook niet, hoor. Maar lijkt me wel handig zo’n systeem. Maar ik heb het toch in mijn hoofd gehouden om het LPG systeem eerst maar gewoon te laten zitten. Over tien jaar, ofzo, zie ik wel weer.

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
Mr DS
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 396
Geregistreerd: 17-03-2006

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 04 april 2006 08:24 PM
  [ # 23 ]

Mijn pas aangeschafte CX gaat 18 april naar het gasinbouwstation. Er komt gasinjectie in wat volgens zeggen geen verlies kent en ook het probleem van backfire met een GTI zou totaal tot het verleden moeten behoren.

Ik houd jullie op de hoogte met mijn ervaringen zodra het systeem operationeel is.

Gert.

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 04 april 2006 10:05 PM
  [ # 24 ]

Zag net het verhaal over de rode GTi, prachtig en gefeliciteerd met de aanschaf Very Happy Very Happy

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 05 april 2006 12:37 AM
  [ # 25 ]

Shocked
Euh, dit bedoelde ik dus Laughing
Ben benieuwd naar de ervaringen! Welk merk spul komt erin, NL of Italiaans?

Mr DS schreef:

Mijn pas aangeschafte CX gaat 18 april naar het gasinbouwstation. Er komt gasinjectie in wat volgens zeggen geen verlies kent en ook het probleem van backfire met een GTI zou totaal tot het verleden moeten behoren.

Ik houd jullie op de hoogte met mijn ervaringen zodra het systeem operationeel is.

Gert.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
Mr DS
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 396
Geregistreerd: 17-03-2006

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 05 april 2006 01:32 AM
  [ # 26 ]

  BerichtGeplaatst: 04 Apr 2006 22:37   Onderwerp:
Reageer met quote
Shocked
Euh, dit bedoelde ik dus Laughing
Ben benieuwd naar de ervaringen! Welk merk spul komt erin, NL of Italiaans?

Ik weet nog niet precies wat er in komt, heb de spullen nog niet gezien maar ik hou je op de hoogte, eind volgende week weet ik meer. Alleen de grootte van de tank is nu bekend en die wordt 110 liter dat is dus 88 liter effectief.

Gert.

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 05 april 2006 01:46 AM
  [ # 27 ]

Grootte van de tank laten ze bepalen door de belastingschaal Wink
Zo voorkomen ze dat je (nog) een schaal hoger komt.

Mr DS schreef:

  BerichtGeplaatst: 04 Apr 2006 22:37   Onderwerp:
Reageer met quote
Shocked
Euh, dit bedoelde ik dus Laughing
Ben benieuwd naar de ervaringen! Welk merk spul komt erin, NL of Italiaans?

Ik weet nog niet precies wat er in komt, heb de spullen nog niet gezien maar ik hou je op de hoogte, eind volgende week weet ik meer. Alleen de grootte van de tank is nu bekend en die wordt 110 liter dat is dus 88 liter effectief.

Gert.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook