halfautomaat
xm_addict
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 195
Geregistreerd: 19-01-2006

Gepost: 04 april 2006 01:59 AM

De eerste proefkilometers met de DS20 verliepen bevredigend. Enkel bij de remmentest bleek een remcilinder voor vast te zetten. Deze wordt momenteel vervangen en dan kan ze op keuring. Bij het schakelen bij warme motor hoor je af en toe een ‘fwiepend’ geluid. Een vriend van me heeft al jaren hetzelfde. Enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn ?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25420
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 april 2006 12:18 PM
  [ # 1 ]

Rondje ontluchten? Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 04 april 2006 02:59 PM
  [ # 2 ]

Is dat niet een standaard feature van die halfautomaten? Wat ik hoor bij mijn auto is volgens mij gewoon snel stromen van de LHM.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25420
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 april 2006 03:16 PM
  [ # 3 ]
Alcyone schreef:

Is dat niet een standaard feature van die halfautomaten? .

Nee.
Hij hoort helemaal stil te zijn. Rolling Eyes

Onder druk blijft de lucht en of stikstof opgelost in de LHM. als er door de klepjes in je block hydraulique druk afneemt kan je dat fwieeep geluid horen.
Zou met ontluchten weg moeten zijn!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 09 april 2006 04:19 PM
  [ # 4 ]

Ik heb ook last van het fwiep geluid. Altijd al gehad. Ik dacht ook dat het gewoon zo hoorde…

De centrifugaalregelaar heb ik nog nooit (goed) ontlucht. Daar is een procedure voor (met toerentallen e.d.), maar nu weet ik niet meer hoe die is.  Confused

Wegrijden in de eerste versnelling gaat prima. Echter de koppeling grijpt te langzaam aan als er naar/tussen 2, 3 en 4 geschakeld wordt. Ik weet dat 2, 3 en 4 niets met de cfr te maken hebben, maar zou dit probleem ook opgelost zijn na ontluchten? Of is hier iets anders aan de hand.

Groet, Rob

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7286
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 09 april 2006 05:02 PM
  [ # 5 ]

de juiste oplossing is om de basis afstelling fff te doorlopen….
kan wel zeggen dat je de koppelingsregelaar of cfr moet afstellen maar dan blijf je aan het afstellen…....... Crying or Very sad

staat in de werkplaats handboeken ook duidelijk beschreven. Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 09 april 2006 11:46 PM
  [ # 6 ]

Hé, een verhaal dat me bekend begint voor te komen…
Wel wegrijden in 1, maar van 1 naar 2, 2 naar 3 geeft problemen…
Ik hoop er komende week van af te komen, als ik de dame eens onder handen ga nemen….
En inderdad, ontluchten staat bijna met hoofdeltters geschreven, maar voordat het zover is, eerst aanzuigslang vervangen, lhm vervangen en filter schoonmaken….

MVG Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
xm_addict
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 195
Geregistreerd: 19-01-2006

Gepost: 10 april 2006 02:20 AM
  [ # 7 ]

Nu alweer een nieuw probleem Crying or Very sad
Als je met pook wil starten : geen kik meer. Het is niet de startmotor, want met de schakelaar aan de batterij lukt het gewoon. Waar moet ik zoeken ?

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 10 april 2006 02:33 AM
  [ # 8 ]

schakelaartje aan stuurkolom even inspecteren, willen weleens sneuvelen/verbuigen.

Zit onder de afdekking bovenop de stuurkolom, even bekijken hoe en wat er gebeurt tijdens de startbeweging van de pook en dan zie je zo waar t schakelaartje zit.

evt. even met een schroevendraaier de lipjes doorverbinden om te kijken of ze t dan wel doet.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 10 april 2006 08:33 PM
  [ # 9 ]

Hoi,

Dat probleem heb ik bij een ander forum lid ook al eens gezien.
In zijn geval was de draad naar het startrelais zelf gewoon gebroken.
Dat was ook wel te zien, maar je moet het maar weten…....
Controle van draden wil nog wel eens helpen om het probleem te vinden, en ik hoop dat het hierbij blijft. Een draadej vast solderen is vast eenvoudiger dan de hele startschakelaar bij de pook zelf…..

Suc6

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
xm_addict
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 195
Geregistreerd: 19-01-2006

Gepost: 12 april 2006 03:08 AM
  [ # 10 ]

Startrelais op zich bleek slecht te werken. Na vervanging met een tweedehands ook dit probleem verholpen.  Laughing

[edit bogaard]Heel mooi!  slotje![/edit]

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook