7 van de 28
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
De avonturen van de C6 Rouge profond in Citroënland
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 15 mei 2006 01:46 AM
  [ # 91 ]

Re: Enkele weken rij-ervaring met de C6

eviltwin schreef:

@‘kist

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:

- De ingebouwde sfeerverlichting in de deuren (onder het raam) komt niet echt tot haar recht bij zwart lederen binnenbekleding (te zwak).

heb je al met de licht intensiteits-instellingen gespeeld?

WAT ZOU IK ANDERS DOEN (MOCHT IK HET VOOR HET ZEGGEN HEBBEN.
- Electrisch instelbare armsteunen
- Automatisch rolgordijn
- een betere manier om de achterruit te wissen

Arrow bedoel je zoals in de Xm? een elektrisch instelbare middenarmsten, dit heb ik altijd een van de meest onzinnige, overbodige opties gevonden, maar goed… Rolling Eyes
Arrow eens Exclamation
Arrow een hogedrukspuit (zoals voor de Xenon projectors) lijkt me wel aardig, ik vond de holle ruit op de Cx, met veel regen, wel altijd goed werken, wervelingen spoelden de ruit schoon, met in het midden een kabbelend beekje Laughing Toen ik met de C6 reed, regende het niet hard genoeg en was het stuifmeelseizoen nog niet begonnen.
Er zijn veel mensen met een C5 berline zonder achterruitenwisser (iedereen in de UK bijvoorbeeld) ik heb er gelukkig wel een, de ervaringen zijn gemengd. Op een 911 is het weer een bijzonder ongewenste optie. Confused

Ik wist niet dat de C6 zulke interieurverlichting had, ik moet binnenkort nog proefrijden. Heeft de C6 nog meer van dat soort interieurverlichting op andere plekken? Dit doet me trouwens denken aan de interieurverlichting van de C-Airdream.

By the way, een elektrisch verstelbare armsteun mis ik ook in een C6. Ik ben zelf 1.70m dus niet groot en moet iets schuin zitten wil ik genieten van die (iets verhoogde) armsteun. Laat staan als je groter bent.

Verder mag een C6 ook wel een (automatisch) elektrisch verstelbaar stuur hebben zoals de Peugeot 407 en een elektrisch bedienbare kofferklep met de afstandsbediening zoals bij de Peugeot 607.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 15 mei 2006 04:29 PM
  [ # 92 ]

Re: Enkele weken rij-ervaring met de C6

Citrophile schreef:
eviltwin schreef:

@‘kist

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:

- De ingebouwde sfeerverlichting in de deuren (onder het raam) komt niet echt tot haar recht bij zwart lederen binnenbekleding (te zwak).

heb je al met de licht intensiteits-instellingen gespeeld?

WAT ZOU IK ANDERS DOEN (MOCHT IK HET VOOR HET ZEGGEN HEBBEN.
- Electrisch instelbare armsteunen
- Automatisch rolgordijn
- een betere manier om de achterruit te wissen

Arrow bedoel je zoals in de Xm? een elektrisch instelbare middenarmsten, dit heb ik altijd een van de meest onzinnige, overbodige opties gevonden, maar goed… Rolling Eyes
Arrow eens Exclamation
Arrow een hogedrukspuit (zoals voor de Xenon projectors) lijkt me wel aardig, ik vond de holle ruit op de Cx, met veel regen, wel altijd goed werken, wervelingen spoelden de ruit schoon, met in het midden een kabbelend beekje Laughing Toen ik met de C6 reed, regende het niet hard genoeg en was het stuifmeelseizoen nog niet begonnen.
Er zijn veel mensen met een C5 berline zonder achterruitenwisser (iedereen in de UK bijvoorbeeld) ik heb er gelukkig wel een, de ervaringen zijn gemengd. Op een 911 is het weer een bijzonder ongewenste optie. Confused

Ik wist niet dat de C6 zulke interieurverlichting had, ik moet binnenkort nog proefrijden. Heeft de C6 nog meer van dat soort interieurverlichting op andere plekken? Dit doet me trouwens denken aan de interieurverlichting van de C-Airdream.

By the way, een elektrisch verstelbare armsteun mis ik ook in een C6. Ik ben zelf 1.70m dus niet groot en moet iets schuin zitten wil ik genieten van die (iets verhoogde) armsteun. Laat staan als je groter bent.

Verder mag een C6 ook wel een (automatisch) elektrisch verstelbaar stuur hebben zoals de Peugeot 407 en een elektrisch bedienbare kofferklep met de afstandsbediening zoals bij de Peugeot 607.

@eviltwin: yep, ik heb er mee gespeeld en ik vindt de lichtsterkte te zacht. Maar goed het gaat natuurlijk om sfeerverlichting en geen keuken TL’s. Het ziet er inderdaad zo uit als op de foto, maar op die manier zie je het alleen als je op je knieën zit (als Citroënisten doen we dat natuurlijk dagelijks voor onze heilige Citroën koe Smile ) Maar vanuit een normale rijpositie vlakt het zwart te sfeer te veel af. Ik denk dat het beter tot zijn recht komt bij wit leder.

Vwb de electrische kofferklep: die had het zaakje nog vollediger gemaakt uiteraard.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 15 mei 2006 04:31 PM
  [ # 93 ]

sfeer verlichting

je hebt ook nog voetenverlichting en onderkant deuren etc zoals bij de exclusive uitvoeringen van de meeste Citroën modellen.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
Richard Kruizinga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 15 mei 2006 07:01 PM
  [ # 94 ]

Re: TRANSPONDER

c5breakhdi schreef:
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:

Als iemand er met je sleutels vandoor gaat is hij er met je wagen vandoor.

Een combinatie transponder / start-code voorkomt dit soort onheil.

Dus ik blijf een code een goede extra beveiliging vinden.

Maar je hebt wel gelijk dat je er een interval zou moeten kunnen inzetten (bvb pas na 15 minuten of zo), dit om te vermijden dat je na een kort bezoek aan de bakker alweer die code moet intikken.

Een startcode-systeem is geen oplossing. Als ze echt je wagen willen hebben, drukken ze je een vuurwapen onder de neus. Een kennis van mij is op die manier onlangs zijn peperdure BMW kwijtgespeeld.
In plaats van een startcode-systeem, kies je beter voor een anti-carjacking-systeem, waarbij de wagen na enkele kilometers zo goed als stilvalt.

Hoe zet je zo’n systeem aan? De auto weet niet wie er achter het stuur zit. Heb ik me altijd al afgevraagd…

Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 16 mei 2006 01:35 AM
  [ # 95 ]

Je moet binnen een bepaalde tijd nadat je ingestapt bent, een code ingeven op een goed verborgen klavier, zoniet gaat de auto na een aantal kilometers nog slechts heel traag rijden (30 km/h) en gaat de sirene loeien. Misschien onhandig, maar sommige verzekeringsmaatschappijen verplichten voor diefstalgevoelige auto’s uit de “hogere prijsklasse” de installatie van zo’n systeem als je een diefstalverzekering wil.

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 17 mei 2006 09:39 AM
  [ # 96 ]

Tracking

maeseelek schreef:
c5breakhdi schreef:

Je moet binnen een bepaalde tijd nadat je ingestapt bent, een code ingeven op een goed verborgen klavier, zoniet gaat de auto na een aantal kilometers nog slechts heel traag rijden (30 km/h) en gaat de sirene loeien. Misschien onhandig, maar sommige verzekeringsmaatschappijen verplichten voor diefstalgevoelige auto’s uit de “hogere prijsklasse” de installatie van zo’n systeem als je een diefstalverzekering wil.

het systeem zou zo moeten zijn dat ze de deuren vergrendelen en de politie opbelt (of ernaartoe rijdt Idea ), vandeneerstekeer ingerekend (en vrijgelaten), hoewel ik dan denk dat uw auto er een beetje vernield zal uitkomen en die gangster natuurlijk geen geld zullen hebben om dat te vergoeden…

Daarom is de meta tracking optie zo belangrijk. De gestolen auto wordt via satteliet gevolgd en kan vervolgens op het geschikte moment tot stilstand worden gebracht.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 17 mei 2006 01:01 PM
  [ # 97 ]

Citroenist, ga je zo`n meta-tracking systeem toepassen in je C6? Wat kost dat eigenlijk?

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 22 mei 2006 04:02 AM
  [ # 98 ]

Meta en C6

Is een optie bij Citroën België

Installatie etc 2 000 € + jaarlijkse abonnementskosten + activatiekosten.

Kost best veel geld.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 25 mei 2006 12:33 AM
  [ # 99 ]

Verbruik van mijn c6 V6 2.7 HDI RP

Na + 1 maand rijden en +/- 2500 km hierij de tussenstand ivm verbruik (nu, U moet weten dat ik +/- 80% op autosnelwegen zit).: 8.7 l/100km

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 25 mei 2006 06:20 PM
  [ # 100 ]

Re: Verbruik van mijn c6 V6 2.7 HDI RP

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:

Na + 1 maand rijden en +/- 2500 km hierij de tussenstand ivm verbruik (nu, U moet weten dat ik +/- 80% op autosnelwegen zit).: 8.7 l/100km


Via Franse zusterwebsite lees ik een verbruik van gemiddeld 10.5 l / 100km. Nog iemand ervaringen met de C6 HDI verbruikscijfers?

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
Texter
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 28-02-2006

Gepost: 27 mei 2006 02:52 PM
  [ # 101 ]

8,7 liter is wel precies wat Citroen ervoor opgeeft, wat op zich positief is. De Auto, Motor und Sport Verbrauchs-runde liep hij 7,8 liter per 100 km, en die ronde wordt altijd gruwelijk braaf -lees:normaal- verreden met veel B-weg erbij in de mix. Mijn als minst zuinig bestempelde XM Turbo CT automaat verbruikt gemiddeld 9,7 liter benzine met wat B en veel snelweg.

Maandag krijg ik zelf de kans om eens wat aan de C6 te ruiken bij de dealer, dus ik ben benieuwd.

Profiel  
 
Texter
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 28-02-2006

Gepost: 27 mei 2006 04:42 PM
  [ # 102 ]

In stadsverkeer haalt de mijne natuurlijk ook makkelijk 12 liter, en ook voor de C6HDi wordt dat opgegeven. Ik heb ook 1 op 12 gereden…al cruisend over de Autobahn. Stop&Go; verkeer speelt een zware auto al gauw parten. En ‘s ochtends in de stad gaat zelfs (hard)lopen sneller.

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 28 mei 2006 01:55 AM
  [ # 103 ]

Verbruik

Toch nog even herhalen dat ik waarschijnlijk een a-typische chauffeur ben. Ik rij weliswaar behoorlijk snel, maar ik zit bijna steeds (en dan bedoel ik echt bijna steeds) op autosnelwegen.

Kom haast nooit in het centrum van de stad. Daarvoor hebben we onze C8-busje-komt-zo. Very Happy

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 29 mei 2006 05:54 PM
  [ # 104 ]

Tijdens mijn 2 urige proefrit met de C6 HDI reden we op de snelweg 9 liter per 100km, 1 op 11 dus. Maar deze C6 had pas 850km op de teller.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
www.jvdb.tk
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 10-03-2005

Gepost: 29 mei 2006 09:26 PM
  [ # 105 ]
Profiel  
 
 
7 van de 28
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook