2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
airco update
Patzapp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 26-04-2006

Gepost: 13 juni 2006 01:23 AM
  [ # 16 ]

Dat was inderdaad de 110 PK versie.
Ondertussen is voor zover ik het heb kunnen testen het probleem met de stank en de afwatering van de airco eindelijk opgelost.
Een compleet nieuw verwarmingsblok hebben ze er in gestoken.
Alle nodige nieuwe updates gekregen. Of de elektronische sturing van mijn ruitenwissers in orde is heb ik bij dit weer nog niet kunnen testen… Cool
Ik hoop maar dat de miserie nu na meer dan een jaar van de baan is.

C4 1.6 HDI 92PK

Profiel  
 
menno2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 29-06-2006

Gepost: 09 februari 2007 01:26 PM
  [ # 17 ]

Climacontrol regeld niet meer na udate

Ook ik had steeds vocht in de wagen. Naar mijn gevoel werd het condenswater van de aici niet goed afgevoerd maar mijn dealer heeft een software update uitgevoerd.
Na die tijd is het hopeloos met de regeling hij staat op automatisch ingeseld op 19 oC maar hij blijft maar doorblazen zoals een handbediende.

Als hij manuelle bediening staat blaast hij ook in het mdden als je hem alleen op je voeten wil enzo.

Al met al niet erg confotabel meer na de updat.
Wie heeft hier ook last van ??

C4 Coupé

Menno

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 09 februari 2007 03:24 PM
  [ # 18 ]

Menno, ik denk dat je probleem niet in de software update ligt maar in de hardware. Volgens mij is ergens achter je dashboard een plastic onderdeel kapot gegaan die de regelklep(pen) moet bedienen…
Ik had het volgende:
Rechts bleef constant warm lucht uitstromen terwijl de airco op LO stond. Wat bleek, een plastic onderdeel was kapot gegaan en laat nu net juist dit onderdeel zijn die een klep moest bedienen om te schakelen van warm naar koud. Het motortje van de regelaar draaide dus naar de “koude stand” maar in de werkelijkheid kwam er steeds warme lucht uit. Aangezien de sensoren regestreeden dat het warmer werd, werd op een hogere blaasstand geschakeld. Dit hielp niet en er werd weer een tandje bijgezet… En dan van voor af aan… Je begrijpt dus: het werd alleen maar warmer. Bij de dealer had men heel veel tijd nodig om dit te repareren; complete dashboard moest eraf…

Ik hoop deze kennis je helpt, Menno. Veel succes!

Profiel  
 
menno2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 29-06-2006

Gepost: 09 februari 2007 04:44 PM
  [ # 19 ]

Beste Ice,

Bedankt voor je reactie. Ik kan mij er iets bij voorstellen.
Toch denk ik dat het wat anders is want zet ik hem op de “raamblaas"stand stopt de de midden uitstroom.

Het volgende gebeurd:

Stand   -              werkelijke luchtstroom

Raam   -              Raam


Raam/midden   -      Raam / midden

midden       -        midden

voeten/midden     -  voeten/midden

voeten         -      voeten midden (fout)


Automatisch             overal

Zet ik de regeling op “LO”  wordt de luchstroom wel kouder.
De regeling werkt niet meer confortabel. Het is heet of koud.
Voorlopig gaat ie weer voor de zoveelste keer naar de garage.
(Helaas wordt mijn tabelletje niet juist weer gegeven.)

Het valt overigens ook niet mee om de vochtige bekleding droog te krijgen waardoor de auto steeds beslaat

Profiel  
 
wupie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 20-02-2006

- C4 (2004-heden) Berline
- C3 Picasso selextion
Gepost: 09 februari 2007 10:13 PM
  [ # 20 ]

In vergelijking met onze C3 die ook een automatische airco had ,is die van de C4 niks.
De C3 blaasde harder of zachter naargelang de temp nog niet op ingestelde temp was,en draaide rustig door bij de bereikte temepratuur.
Dit doet de C4 gewoon niet.
Hij blaast al niet harder of zachter als hij nog niet op de ingestelde temp is en bij de gewenste temperatuur draait hij zelf zo zacht dat je het amper voelt.

Niet echt comfortabel zo.

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 10 februari 2007 12:15 PM
  [ # 21 ]

Sins de werkzaamheden aan de regelklep, heb ik geen enkel probleem met airco. En in tegenstelling tot wupie, vind ik het juist prettig dat je niet met een orkaan te maken krijgt op het moment dat de wagen denkt de temperatuur zo snel mogelijk op nivo te moeten krijgen. Overigens, ik voel wel dat er iets harder wordt geblazen om op temperatuur te komen. En ondanks het ontbreken van het harde geblaas, is mijn wagen snel op temperatuur. Dit geld zowel voor de winter als voor de zomer.

En Menno, het is altijd moeilijk om vocht uit je auto te krijgen, zeker met het weer zoals we het nu hebben. Ik meen dat ik hierover al een keer heb gepost. Het komt iig erop neer dat je of vochtvreter moet gebruiken als de auto stilstaat (met ramen dicht) in een afgesloten garage of je moet tot de zomer wachten en dan je auto met open ramen in de zon zetten. Dit zijn de low budget oplossingen. Maar je kunt natuurlijk ook bij een gespesialiseerd bedrijf navragen wat ze voor jou kunnen betekenen en wat het gaat kosten.

Profiel  
 
menno2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 29-06-2006

Gepost: 06 augustus 2007 05:50 PM
  [ # 22 ]

De temperatuursensoren in het kachelhuis zijn nu vervangen.
Het lijkt nu in orde. Maar zien wat hij in de winter doet

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 06 augustus 2007 07:28 PM
  [ # 23 ]

Zeg Menno, het heeft wel een hele tijd geduurd voordat je probleem is aangepakt cq. verholpen… Of is dit gewoon een late reactie???  Wink

Profiel  
 
menno2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 29-06-2006

Gepost: 06 augustus 2007 07:49 PM
  [ # 24 ]

Het is een week of zes geleden op gelost maar wou toch niet vezuimen het nog even op het forum te vermelden. De luchtverdeling is nog steeds niet helemaal goed maar dat heb het maar opgegeven.
Nog een jaar en dan gaat ie snel weg! Ben wel erg geschrokken van de ANWB koers op dit moment al.

Profiel  
 
C4yourself
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007

- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Gepost: 07 augustus 2007 02:11 AM
  [ # 25 ]
wupie schreef:

In vergelijking met onze C3 die ook een automatische airco had ,is die van de C4 niks.
De C3 blaasde harder of zachter naargelang de temp nog niet op ingestelde temp was,en draaide rustig door bij de bereikte temepratuur.
Dit doet de C4 gewoon niet.
Hij blaast al niet harder of zachter als hij nog niet op de ingestelde temp is en bij de gewenste temperatuur draait hij zelf zo zacht dat je het amper voelt.

In mijn “oude Peug” was dat ook véél beter geregeld.
Nu begint hij pas echt te blazen als er minimaal een graad of 10 overbrugd moet worden,
anders blijft de ventilator op een zacht pitje draaien.
Ook in de stand “ontdooien-ontwasemen” gaat de ventilator nauwelijks sneller draaien.
(ik ben een windhoos gewend)
De dealer zegt dat dit normaal is, maar ik betwijfel het. argue
Ik ga in ieder geval met angst en beven de herfst/winter in.

Profiel  
 
menno2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 29-06-2006

Gepost: 07 augustus 2007 01:07 PM
  [ # 26 ]

Dat met de Defroster had ik ook na een update.
Als ik nu op de öntwasemknok"druk gaan alle luchtklepjes dicht, gaat de ventilator op volle toeren en komt alles op de voorruit.
Als dit bij jou niet gebeurt is er echt iets mis.

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 07 augustus 2007 10:21 PM
  [ # 27 ]

Yep, bij ontwasemen heb ik ook een windhoos. Plus de airco springt aan, mocht ie toevallig uit hebben gestaan. Dus al met al, precies zoals men zou verwachten.

Ik zou zeggen, C4yourself, je auto moet nog even terug naar de dealer!

PS: Bij de 2de druk op de knop, keert de rust weer terug Wink

Profiel  
 
C4yourself
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007

- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Gepost: 09 augustus 2007 12:38 AM
  [ # 28 ]
menno schreef:

Dat met de Defroster had ik ook na een update.

Wat ik al dacht…..een software kwestie dus.
De monteur had het met een andere auto vergeleken en die deed hetzelfde, dus moest het goed zijn. Surprisedops:
Met een dergelijk kennisniveua kan ik ook garagist worden. Very Happy

In de stand “ontwasemen” gaat de ventilator iets harder lopen en wanneer ik hem op “recirculeren” zet
gaat hij nog een tandje sneller, maar zeker geen maximale snelheid “a la windhoos”
Ik zal hem nog maar een keer aan zijn jasje trekken.

Bedankt voor de info.

Profiel  
 
C4yourself
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007

- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Gepost: 30 september 2007 02:17 PM
  [ # 29 ]

[quote author=“C4yourself
Ik zal hem nog maar een keer aan zijn jasje trekken.

Ik ben inmiddels bij twee andere dealers geweest voor een “second opinion”.
Beide dachten idd aan een update. Maar zoals garages altijd beweren:“niets is zeker” Wink
Dit verhaal bij mijn eigen dealer neergelegd, maar deze blijft hardnekkig ontkennen dat er wat mis is.
Ik denk dat ik voor dit probleem maar eens bij een andere dealer aanklop.

Profiel  
 
C4 2.0 HDI fan
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 29-11-2006

- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
Gepost: 06 oktober 2007 09:31 PM
  [ # 30 ]

airco

Ik heb de HDI 2.0 excl. met automatische airco. Problemen met condens in de auto en een nare geur heb ik nog nooit gehad. Ook niet bij mijn vorige 1.6 VTR+. Ik rij altijd met de automatische airco aan, zomer (nou ja zomer) en winter, korte en lange stukken. Pas aanzetten na 5 minuten en uitzetten 5 minuten voor aankomst doe ik ook niet.

Wel is recent een programma update geinstalleerd om de airco beter te laten functioneren. Via de importeur kan de dealer zo opvragen of de meest recente update is geinstalleerd! De laatst update, eind augustus 2007, is via de importeur, een cd rom bij Koelman in Maastricht binnengekomen en zodoende kunnen ze daar altijd de laatste update correct installeren. Door het panoramisch glazendak wordt de temperatuur in de auto heel snel verhoogd, de update heeft ervoor gezorgd dat de airco harder werkt om de temperatuur snel aangenaam te krijgen.

Veel succes, als je doorvraagt bij de dealer zou het op te lossen moeten zijn.

Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook