Terugroepactie Airbag
Citrolover
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 02-11-2005

Gepost: 18 april 2006 02:58 PM

Zojuist ben ik door mijn dealer gebeld i.v.m. een terugroepactie van mijn C4.

De software van de boordcomputer wordt ge-update, zodat de airbag tijdens een aanrijding beter reageert. Met de huidige software kan het zijn dat de airbag in bepaalde situatie’s niet goed reageert.

C4 Coupé VTS, 1.6 16v, Noir Obsidien, Panorama dak, LPG

Profiel  
 
Japio
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 09-11-2005

Gepost: 19 april 2006 05:23 PM
  [ # 1 ]

Kom net terug van de dealer. Heb de update (XYD) voor de airbag laten uitvoeren. Tevens is er een tweede terugroepaktie (XXM) ingelezen. Dat geeft de bijbehorende bon tenminste aan. Het is mij niet geheel duidelijk wat deze update inhoud. Ik heb een aantal kleine verschillen ontdekt. Ben wel benieuwd of dit bekende aanpassingen zijn
De cruiscontrole schakelt nu ook bij 50 km/uur in. Voorheen lukte dit niet, alleen bij snelheden boven de 60.
De toerenteller wordt niet meer rood bij maximale toeren, maar het lijkt alsof er een begrenzer in werking komt. De motor gaat stoten.
Bij het openen van de bestuurdersdeur na een rit gingen voorheen de alarmlichten knipperen, nu niet meer.
Zijn er C4-rijders, die meer verschillen ontdekt hebben????

Profiel  
 
localhost
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 04-01-2006

Gepost: 19 april 2006 06:02 PM
  [ # 2 ]

Werd de update uitgevoerd puur vanwege de terugroepactie? Of ging het in combinatie met andere (reguliere) werkzaamheden?

Dat van de airbag lijkt me toch wel belangrijk, dat van de cruisecontrol was me al als nadeel opgevallen. Je hebt nou eenmaal van die wegen waar je lange tijd 50 moet rijden…

Ik zal binnenkort wel een belletje naar de dealer doen. Ze moeten toch nog wat zaken herstellen die ze vorige keer niet zo netjes hebben gedaan.

—-People who say it can’t be done, should not interrupt those who are doing it. (George Bernard Shaw)—-

Profiel  
 
Japio
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 09-11-2005

Gepost: 20 april 2006 11:28 AM
  [ # 3 ]

Ik heb een brief ontvangen van de dealer met daarin vermeld, dat er een update voor de airbags noodzakelijk was. Bij het bezoek aan de garage bleek er een 2e terugroepaktie te zijn, waarin de overige aanpassingen zijn gemaakt. Kennelijk is dat een update, die minder belangrijk is en waarschijnlijk alleen wordt uitgevoerd bij onderhoud.
Problemen met de alarmlichten had ik niet bij het sluiten van de wagen, maar als ik alleen uitstapte (als bestuurder) en de deuren waren automatisch vergrendeld tijdens het rijden, gingen de alarmlichten knipperen.

Profiel  
 
localhost
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 04-01-2006

Gepost: 20 april 2006 12:21 PM
  [ # 4 ]

De wijzigingen klinken goed wat mij betreft. Even afwachten nog of ik binnenkort wat hoor van de dealer.

—-People who say it can’t be done, should not interrupt those who are doing it. (George Bernard Shaw)—-

Profiel  
 
boonbeest
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 395
Geregistreerd: 09-02-2006

Gepost: 20 april 2006 05:36 PM
  [ # 5 ]

vandaag ook mijn brief gehad
en zeggen dak nog moet gaan voor de remmen   Laughing

Profiel  
 
localhost
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 04-01-2006

Gepost: 21 april 2006 02:08 AM
  [ # 6 ]

Ik zou verwachten dat het knipperen er alleen af gaat als het ontgrendelen gebeurt nadat de auto automatisch, tijdens het rijden met meer dan 10km/h, op slot is gegaan. In dat geval hoeft dat knipperen van mij ook niet. Maar heel erg kan ik het niet vinden.

Wat betreft de cruise controll, ik geloof niet dat me dat lukt bij die snelheid en versnelling. Zal het morgen even testen. Maar ik zou morgen een bericht krijgen van de dealer of ik ook moet binnenkomen.

—-People who say it can’t be done, should not interrupt those who are doing it. (George Bernard Shaw)—-

Profiel  
 
daaristieweer,wiedurft
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 370
Geregistreerd: 06-12-2005

Gepost: 27 april 2006 04:03 AM
  [ # 7 ]

Zijn een aantal opties die in te stellen zijn met de computer bij citroen. Dit vragen ze ook vaak, wat je wel en niet wil. Terugroepactie momenteel is er een die gaat over eventueel niet starten of haperen bij het omdraaien van de contactsleutel.
Groeten

Profiel  
 
localhost
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 04-01-2006

Gepost: 27 april 2006 11:41 AM
  [ # 8 ]

Van haperen heb ik in elk geval geen last. En ik heb even geprobeerd en het blijkt dat ik idd in mijn 4 wel de cruise-control op 40km/u aan de praat krijg. Daaronder niet, maar dat wil de 4de versnelling ook niet echt graag.

—-People who say it can’t be done, should not interrupt those who are doing it. (George Bernard Shaw)—-

Profiel  
 
BIG charlie
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 797
Geregistreerd: 24-07-2005

Gepost: 27 april 2006 12:28 PM
  [ # 9 ]
henkwim schreef:

Mijn cruisecontrol doet het nu al vanaf 40 km/u, mits de versnelling 4 of 5 is.

Als jouw wagen 150.000 km heeft wil ik je overbrenging (cardans & versnellingsbak wel es bekijken… Rolling Eyes
In 4de of 5de versnelling 40 km/h rijden is echt niet goed hoor. Mad

Greetz Cool

BIG charlie

Picasso was niet alleen een schilder…......

Profiel  
 
localhost
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 04-01-2006

Gepost: 27 april 2006 12:32 PM
  [ # 10 ]

Ben ik met je eens. Maar het was meer een test. Ik wil namelijk wel graag de mogelijkheid om 50 te rijden op de cruise-control. En zoals Citroen het nu heeft gebouwd, ben ik dus wel genoodzaakt om dat in mijn 4de versnelling te doen. Iets waar die auto volgens mij niet eens zoveel moeite mee heeft (diesel).

—-People who say it can’t be done, should not interrupt those who are doing it. (George Bernard Shaw)—-

Profiel  
 
Citrolover
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 02-11-2005

Gepost: 17 mei 2006 01:02 AM
  [ # 11 ]

Vorige week heb ik de update gekregen en ik merk geen verschil met andere functies. Alles doet het nog als voorheen en het toerental schermpje wordt nog steeds rood bij te hoge toeren.

C4 Coupé VTS, 1.6 16v, Noir Obsidien, Panorama dak, LPG

Profiel  
 
localhost
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 04-01-2006

Gepost: 17 mei 2006 11:43 AM
  [ # 12 ]

Ik merk ook geen verschil. Dat van de toerenteller heb ik niet uitgeprobeerd. Het ding wordt in mijn ogen niet voor niets rood, dus zomaar testen vind ik wat overdreven.

—-People who say it can’t be done, should not interrupt those who are doing it. (George Bernard Shaw)—-

Profiel  
 
pm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 23-02-2005

Gepost: 17 mei 2006 04:22 PM
  [ # 13 ]

Ik heb vandaag ook mijn software updates (airbag+motormanagement) gehad. Nog geen verschil gemerkt… zal straks op weg naar huis eens proberen. Zou wel jammer zijn als de toerenteller niet meer rood wordt, vond dat juist een mooie feature. Ik dacht wel dat de motor iets (een heeeel klein beetje) feller is geworden misschien… maar kan ook maar zo lijken. Het is een 110pk hdi. Heeft iemand anders ook dat gevoel?

C4 Coupé HDI 110 Pack1

Profiel  
 
localhost
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 04-01-2006

Gepost: 17 mei 2006 06:18 PM
  [ # 14 ]

Zelfde moter, maar het is me niet bewust opgevallen. Het ding blijft onderin traag.

—-People who say it can’t be done, should not interrupt those who are doing it. (George Bernard Shaw)—-

Profiel  
 
RogerH
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 14-05-2005

Gepost: 20 september 2006 07:52 PM
  [ # 15 ]

Ik kreeg afgelopen maandag (18/9) pas een telefoontje van de dealer dat bij mijn C4 die software update voor de airbag moest worden geinstalleerd. Een beetje laat voor een terugroepactie die al vanaf april loopt, lijkt me.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook