Plaatwerk in Carbon Kevlar/Carbon Fibre?
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 18 april 2006 03:43 PM

Ik heb ooit weleens op een ICCCR wat plaatwerk voor een DS in glasvezel gezien, maar ik had zojuist weer eens een gedachtenspinsel waarin ik mij afvroeg of iemand misschien deze producent kent en weet of ie ook plaatwerk in koolstofvezel/koolstofkevlar maakt.

Het is eigenlijk naar aanleiding van een gesprek met Eviltwin op de meeting op 8 april waarin we filosofeerde over een koolstof subframe voor een CX. Inmiddels was ik ook al bij het idee aanbeland dat koolstof deuren, motorkap en achterklep (en voorschermen?) beide niet roesten, de helft wegen, erg cool zijn, en een wegenbelasting categorie kunnen schelen met de metale oplossing. Als je verderdenkt naar bumpers, plastic delen en brandstoftanks misschien zelfs meer. Maar goed, ik zoek dus iemand die er wat meer vanaf weet om even van gedachten te wissellen…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 26 april 2006 02:25 AM
  [ # 1 ]

op zich geen mis idee, maar bedank wel dat je een nieuwe(uch Rolling Eyes) CX kan kopen voor het bedrag dat je daaraan uitgeeft.
Ik denk dat gewoon polyester dan een betere oplossing is. Weegt minder dan ijzer maar natuurlijk meer dan carbon of wat dan ook.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
boonbeest
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 395
Geregistreerd: 09-02-2006

Gepost: 26 april 2006 02:42 AM
  [ # 2 ]

ik werk dagelijks met polyester
en hier op de belgische wegen is carbon verboden

nu ja ik maak alles in polyester
van bumpers tot muziekinstals

GRTZ

Profiel  
 
Gepost: 26 april 2006 04:52 PM
  [ # 3 ]
boonbeest schreef:

ik werk dagelijks met polyester
en hier op de belgische wegen is carbon verboden

nu ja ik maak alles in polyester
van bumpers tot muziekinstals

GRTZ

Ik moet zeggen dat dat goed klinkt Wink  Heb nog wel een SPORT bumpertje of 2 met wat barstjes, herstel je die ook?

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 26 april 2006 09:35 PM
  [ # 4 ]
boonbeest schreef:

ik werk dagelijks met polyester
en hier op de belgische wegen is carbon verboden

nu ja ik maak alles in polyester
van bumpers tot muziekinstals

GRTZ

Dat is wel heel interessant. Maar als ik het proces goed begrijp… we hebben plaatwerk, bumpers, e.d., dus dat is de mal. En als je een mal hebt en een grote autoclaaf (ok dat laatste is lastig), dan is carbon toch ook makkelijk te maken?

Maar zelfs in polyester vind ik het zeker interessant. Wat voor een prijzen e.d. moet ik aan denken?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
boonbeest
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 395
Geregistreerd: 09-02-2006

Gepost: 27 april 2006 01:35 AM
  [ # 5 ]
sans-pareil schreef:
boonbeest schreef:

ik werk dagelijks met polyester
en hier op de belgische wegen is carbon verboden

nu ja ik maak alles in polyester
van bumpers tot muziekinstals

GRTZ

Dat is wel heel interessant. Maar als ik het proces goed begrijp… we hebben plaatwerk, bumpers, e.d., dus dat is de mal. En als je een mal hebt en een grote autoclaaf (ok dat laatste is lastig), dan is carbon toch ook makkelijk te maken?

Maar zelfs in polyester vind ik het zeker interessant. Wat voor een prijzen e.d. moet ik aan denken?

carbon is zeker en vast niet hetzelfde als polyester om mee te werken
carbon moet vacuum getrokken worden en speciaal gevernist worden enzo
moet ook recht gelegd worden in 1 beweging

polyesterbumper bvb
van een originele plastieken mal maken en kopieren
zit ge iets van een
350a400€
als ge er iets speciaal van wilt maken gaat de prijs per moeilijkheidsgraad omhoog

de hoge prijs ligt voornamelijk aan het materiaal die ge veel nodig hebt
in een mal met bumper en al kruipt al snel een 15liter polyesterhars in
en een 10m² vezels
5kilo gellcoat
schuurpapier en plamuur en dergelijke

om u maar een idee te geven

want sommigen slikken van die prijs natuurlijk wel

stel je koopt een polyesteren bumper voor je wagen
(uit het tuninggamma bvb)
deze aanpassen is snel goedkoper

maar ja het is allemaal te zien wat je wilt en welk budget je hebt hé

moest je interesse hebben kan je me altijd toevoegen
op msn ofzo

vrijblijvend uiteraard

GRTZ

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook