2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Even een lampje vervangen bij de C4
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 30 juli 2006 05:40 PM
  [ # 16 ]

bij de Bora van m’n ouders moet geloof ik de accu en de luchtfilteraansluigslang eraf…

een collega met een Alfa 156 had ooit de gelukkige omstandigheid dat beide koplampen ineens de geest gaven, natuurlijk op een koude, donkere winteravond…

de verwondingen op z’n 10 vingerkootjes waren na 14 dagen weer bijna genezen…


bij een defecte lamp ga ik tegenwoorden linea recta naar de dealer…

en als ik ooit door de politie wordt aangehouden, denk ik dat ik ter plekke Citroen Assistence bel   Wink

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
localhost
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 04-01-2006

Gepost: 03 augustus 2006 04:12 PM
  [ # 17 ]

Lees ik dit bericht gisteren, stopt een van me koplampen vandaag met werken. Gelukkig de linker (rijrichting). Daar kun je nog eenvoudig een kap weghalen. Daarna het stuk rubber eraf. En toen de stekker….

Ik heb gebeld om vanmiddag even langs de dealer te komen.

—-People who say it can’t be done, should not interrupt those who are doing it. (George Bernard Shaw)—-

Profiel  
 
GerbenZX
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 17-05-2006

- C4 (2004-heden) 2.0 hdi 16v Exclusive H6 berline, 2009
Gepost: 10 augustus 2006 12:49 AM
  [ # 18 ]

........ dan de ZX: moet binnen de minuut kunnen Smile  Smile
De Lupo van mijn vriendin was ook een ramp (niet alleen qua lampje overigens…..: zo’n VW voelt solide aan, maar er gaat regelmatig iets stuk). Gelukkig een jonge leerling-monteur met vrouwenhandjes: de accu hoefde er net niet niet uit…. (instructieboekje zegt: ga naar uw dealer Mad

Ex: 3x ZX D, 1x Xsara TD, 1x Xantia V6
Ook in bezit: Volvo 240 sedan, Daf 55

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 10 augustus 2006 01:08 AM
  [ # 19 ]
GerbenZX schreef:

........ dan de ZX: moet binnen de minuut kunnen Smile  Smile
De Lupo van mijn vriendin was ook een ramp (niet alleen qua lampje overigens…..: zo’n VW voelt solide aan, maar er gaat regelmatig iets stuk). Gelukkig een jonge leerling-monteur met vrouwenhandjes: de accu hoefde er net niet niet uit…. (instructieboekje zegt: ga naar uw dealer Mad

gat in de markt, een uitzendburo voor leerlingmonteurs met kleine handjes   Wink

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
localhost
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 04-01-2006

Gepost: 10 augustus 2006 11:39 AM
  [ # 20 ]

Zeker een goed idee.

Wat betreft de C4, als ik deze met andere nieuwe modellen vergelijk vind ik het behoorlijk meevallen. Ja, je moet er links en rechts een stuk plastic weghalen, maar dat is niet veel werk. Ik liep er ‘slechts’ tegenaan dat de lamp niet loskwam van de stekker. Da’s meer het niet even een beetje smurrie tussen de de lamp en stekker smeren. Maar dat moet dan in de fabriek gebeuren.

Of is dat tegenwoordig ‘not done’?

—-People who say it can’t be done, should not interrupt those who are doing it. (George Bernard Shaw)—-

Profiel  
 
Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 17-08-2005

Gepost: 06 maart 2007 09:56 PM
  [ # 21 ]
Simpele Ziel schreef:

Gelukkig hoef je bij een xantia alleen de grille eraf te halen en de koplampen te verwijderen. Rolling Eyes

...

Das nie helemaal waar. Bij de 1.6 die ik had was het pielenmaarhet ging gewoon vanonder de kap. De grille kon ik gewoon laten zitten ...

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  
 
Lbarré
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 15 november 2010 09:20 PM
  [ # 22 ]

Confused: Wel vandaag ook een H7 lamp van de C4, aan de bestuurderskant, willen vervangen.  Zwarte afdekdop had ik wel snel gevonden. Dan bekeken hoe de lamp eruit te halen. Zag spiraaltje hangen maar deze kwam maar aan één kant los, maar lampje komt er niet uit. Kan spiraaltje nu wel niet meer vast zetten. cry
Lampen weer eens opgezet en klaarblijkelijk werkt nu zowel links als rechts niet meer.  Kan er niet aan uit hoe dit te verwerken.  Sad  Iemand soms enig idee hoe dit op te lossen?  think
Als ik dan in m’n Xantia een H1-lampje vervang, ben ik er ook wel voor een tijdje mee bezig, maar verloopt alles wel probleemloos.

Profiel  
 
Taco
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 11-10-2006

- C3 Pluriel 1.6 hdi Dolce Vita
- (Grand) C4 Picasso 1.6 eHDI, 5zits exclusive
Gepost: 17 november 2010 12:15 AM
  [ # 23 ]

Zit het bij de C4 net zo als bij de C4P? daar gaat het mij nogal makkelijk af… daar bestaat dat rare dubbele veertje niet meer maar draai je de lamp+voetje er met een soort bajonet uit en weer in. Maar daartegenover mijn Pluriel: wat een ramp zeg. bloedende handen…

C4P 1.6 HDIF EB6V ambiance gris fer
C3 pluriel 1.6 HDI Dolce Vita (!)

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1253
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 19 november 2010 02:58 PM
  [ # 24 ]

Het hangt in lucht geloof ik, vandaag ook lampje kapot gehad van mijn c4.
5 min en het klusje was geklaard, zo moeilijk was het nu ook weer niet Smile

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
RogerH
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 14-05-2005

Gepost: 19 november 2010 10:02 PM
  [ # 25 ]

Mijn C4 vreet lampen (met name dimlicht [H7] en remlicht [P21/5]). Ik beschouw mezelf dan ook inmiddels als een routinier smirk Het vervangen van een dimlicht vergt enige handigheid als je grote handen hebt (het lampgat is nogal klein). Tip: gebruik zo nodig een spiegeltje (bv. een tandartsspiegeltje) zodat je e.e.a. enigszins kunt zien, anders moet je helemaal op de tast werken.

Het verwisselen van een dimlicht gaat als volgt:
1. Maak de lampunit vrij (plastic kap verwijderen) en verwijder de rubberen dop.
2. Trek de stekker los. Dit moet je beslist doen voordat je de houderveer losmaakt.
3. Druk de houderveer naar achteren en dan zijwaarts zodat de veer loskomt vanachter de haakjes; de lamp komt nu los.
4. Verwijder de lamp.
5. Plaats de nieuwe lamp met de platte zijde boven, breng de houderveer terug op zijn plaats, etc.

De eerste keer heb ik zeker een half uur staan prutsen. Nu gaat het in 2-3 minuten. Oefening baart kunst.

Profiel  
 
fjr1300
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 06-12-2009

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 VTi by Loeb
- C2 1.4 VTR
Gepost: 21 november 2010 08:59 PM
  [ # 26 ]

Als je toch aan het vervangen bent, probeer eens Motovision “Extra Duty” lampen van Philips. Deze heb ik in mijn vorige C4 gehad (nu heb ik Xenon cheese ) Mijn vorige C4 vrat ook lampen. Ik heb eens op proef de Motovisions geprobeerd. Ze hebben het een heel jaar uitgehouden. Onderstaande tekst komt van de Philipssite.
  * De lampen hebben een versterkte gloeidraad die uitermate bestand is tegen trillingen tot een zwaartekracht van 20g*, waardoor ze langer meegaan.

ExtraDuty lampen zijn verkrijgbaar in:
20g: H4, H7
10g: HS1, S2 en P21/5W

Auto’s van tegenwoordig hebben zoveel electronica aan board, dat er zwaardere dynamo’s en accu’s nodig zijn. Dit brengt piek spanningen met zich mee. De huidige lampen kunnen de piek spanningen niet aan. Xenon en Led zijn hier wel tegen bestand.
Motovision lampen kan je kopen bij een Motorzaak. Ze zijn ongeveer € 13,- per stuk.

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 21 november 2010 09:53 PM
  [ # 27 ]

Ik zal er eens naar op zoek. Bij mij is de regelunit voor de gasinstallatie strak achter de linkerkoplamp gebouwd. Die moet ik dus elke keer demonteren als er weer eens een lampje stuk is. Ik had er net een maand of twee mooie gele lampjes in, ook alweer een stuk. Zo blijf je bezig, dus iets sterkers lijkt me wel handig.

C1 Seduction LPG 2009, C4 Cactus 110 pk 2015

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
ottoman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 25-02-2011

Gepost: 25 februari 2011 04:51 PM
  [ # 28 ]

Lampie vervangen

Net hetzelfde probleem gehad, 1 licht vooraan en achteraan was lampje kapot. Gans de lampenblok vooraan er moeten afhalen om in dat klein gaatje te geraken. (2 vijzen waren zichtbaar, 1 vijs zit onderaan het blok, enige handigheid vereist om dit ook los te schroeven. (onderkant van de wagen niet losgemaakt, beschermende plastic plaat verwijderen zou het veel makkelijker maken om aan die onderste vijs te kunnen, maar dat is beetje overdreven vee lwerk om een lampje te veranderen) De plastic platen bovenaan in de motorruimte bedekken 1 vijs van het blok. met schroevendraaier middenste deel van de plastic bevestigingsnagels omhoogtillen, hiermee komt de splitpen los en kan je achteraf de plastic nagel terugduwen) Achteraan was iets simpeler, plastic nagels omhoogtillen zodat de fluwelen beschermstof geplooid kan worden zodat het achterlicht vrijkomt. 2 vijzen losdraaien, blok licht achteraan komt dan los. waarna je het lichtblok vrij kan maken om de lampjes eruit te halen. Nadien enige handigheid terug vereist bij inschuiven van het blok. Totale tijd: 1 uur. Kostprijs: 2 lampjes in doe het zelf: 3,60 euro In e garage had het een schoon rekening geweest me dunkt!

Profiel  
 
sennah
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 17-08-2008

Gepost: 07 mei 2011 05:49 PM
  [ # 29 ]

de linkerkoplamp daar heb ik zelf vorig jaar het lampje van vervangen, en idd wat een klerewerk, ook dik een half uur mee bezig geweest met de nodige vloeken.
toen een paar maanden later die van de rechterkoplamp ( accuzijde) stuk ging naar de vakgarage in het dorp gereden en voor 12 euro nieuw lampje incl monteren.
had ik er graaaaaaaaaaaag voor over.

Profiel  
 
C4yourself
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007

- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Gepost: 11 februari 2012 03:37 PM
  [ # 30 ]

Vandaag ook 2 lampjes vervangen en het was koud ....... X-mas
Op de eerste plaats wilde de stekker niet van het lampje af. Met je grote handen kom je niet lekker in de unit om kracht te zetten. Eerst het klemmetje losmaken is ook geen optie, het lampje kan er dan niet uit. Het kreng losmaken is sowiewso al een crime.

idea
Op de volgende manier te werk gegaan.
Het klemmetje heeft 2 “beentjes” met “voetjes” die in “schoentjes” steken.
1. Wip met een tangetje een voetje uit zijn schoentje en neem daarna het gehele klemmetje uit.
2. Trek het stekkertje met lampje uit de unit en demonteer het stekkertje.
3. Monteer eerts het klemmetje, daarna het lampje en het stekkertje.

Een fluitje van een cent, maar de volgende keer maak ik eerst een extra draadje aan het klemmetje (hij zal er maar in vallen)
Grrrr

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook