1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
niet tevreden over de dealer
jantje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 27-12-2005

Gepost: 22 april 2006 08:47 PM

ik heb het volgende aan de hand:
mijn berlingo is nu 3 weken oud.het is een bijzonder fijne auto om mee te rijden maar…....

punt 1:bij aankoop bleek dat de radio verkeerd was aangesloten.de posten bleven niet vastliggen.geen probleem zou je zeggen.naar citroen gaan en draadjes omgooien en ju weer de baan op.


punt 2:na een week rijden komt de onderkant van de zetel wat los te zitten+ een heel irritant gekraak erbij,een halve week later de rugleuning.ook geen probleem….binnen doen bij citroen omdat samen met de radio te laten herstellen.
ik dus donderdag met men “klachtjes” naar men dealer.auto een nachtje daar gelaten en vrijdag weer vertrokken.


zaterdag (vandaag) kom ik tot de vaststelling dat de leuning nog steeds los is.het zitvlak zit vast.maar nu komt mijn probleem…..ik kijk rond men radio en wat zie ik…......die is niet losgemaakt met de 2 pinnen die daar voor dienen maar wel met een schroevendraaier.resultaat:4 serieuze kretsen op het gedeelte waar men radio opzit.

ik heb men dealer niet meer kunnen bereiken vandaag en dat al dus ten vroegste maandag na de middag kunnen.

ik dacht met een nieuwe auto voor enkele jaren zorgeloos verder te kunnen rijden.ik heb hem 3 weken nu en ben alweer volop naar men dealer op en af aan het rijden.

graag enkele reacties of tips hierover.


jan

Profiel  
 
FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 22 april 2006 09:25 PM
  [ # 1 ]

Er is niets meer ellendigs dan steeds naar de garage moeten, zeker omdat je een nieuwe auto hebt gekocht en je van het gezeik af wilt zijn. In het begin kun je altijd wat kleine details verwachten, op den duur moet het gewoon betrouwbaar zijn.
De radio is natuurlijk geklungel. Toen ik onlangs bij de dealer hier in Enschede was viel me ook op wat voor broekies er eigenlijk bij de dealer werken, als dat bij jouw dealer ook zo is, is het gewoon onervarenheid en stom van de chef werkplaats dat hij dat niet in de gaten houdt. Gewoon naar de dealer gaan en erover klagen, is eeuwig zonde zoiets!

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  
 
jantje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 27-12-2005

Gepost: 22 april 2006 09:35 PM
  [ # 2 ]

ben echt benieuwd wat hij hierop tevertellen heeft als ik hem dit maandag voor zen neus leg.
dit kost me bij een eventuele verkoop toch al enkele honderden euros omdat deze wagen na 3 weken al niet meer in nieuwstaat is.

als je inderdaad met broekies van mekaniekers te maken hebt kan je denken van tja ze moeten het toch leren he maar deze mensen waren absoluut geen broekies maar serieuze volwassen mensen die toch het verstand moeten hebben dat je een radio verwijderd met de daartoe behorende pinnen en niet met een turnevies he.

ben er echt niet goed van en hoop dat de dealer niet te moeilijk gaat doen anders ga ik me bij de hoofdzetel van citroen moeten aanmelden want dit kan ik niet zomaar aan me voorbij laten gaan.


jan

Profiel  
 
BIG charlie
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 797
Geregistreerd: 24-07-2005

Gepost: 22 april 2006 09:45 PM
  [ # 3 ]

Als de radio voorzien is om met pinnen te demonteren en ze zitten dan met een schroevendraaier te Kl***n dat zegt toch weer genoeg vind ik.
Nu ga ik weer reacties uitlokken denk ik maar toch moet het me van het hart….
Ik doe nooit ofte nimmer mijn auto met een minder belangrijk mankementje binnen op een vrijdag… Evil or Very Mad
Waarom niet ??? heel eenvoudig…
De noodzakelijke opdrachten worden van s´morgens uitgevoerd en de minder belangrijke opdrachten worden daarna uitgevoerd.
Probleem op vrijdag is dat bij de grote dealers de mecaniciens dikwijls om 15.00 of 15.30 uur naar huis gaan.
Dus krijg je van die onafgewerkte of half afgewerkte toestanden.
Nu plaats ik zeker niet ALLE dealers en/of garagisten in hetzelfde vakje hoor want ik ken er zeker waar dit niet gebeurd.
Maar ik weet ook wel zeker dat het niet allemaal de Johans Oldenhagens zijn… Wink  om het op zen citroen forums te zeggen.
In elk geval Jantje, maandag direct terug naar de dealer en niet loslaten tot alles ok is….(zo zou ik het doen).
Niet eerst effe bellen maar persoonlijk aanpakken.
Succes en laat eens weten hoe het afloopt.

Picasso was niet alleen een schilder…......

Profiel  
 
jantje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 27-12-2005

Gepost: 22 april 2006 09:58 PM
  [ # 4 ]
BIG charlie schreef:

Ik doe nooit ofte nimmer mijn auto met een minder belangrijk mankementje binnen op een vrijdag… Evil or Very Mad

dit is voor mij een gouden tip die ik vanaf nu ook zal hanteren.
Exclamation

Profiel  
 
jantje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 27-12-2005

Gepost: 23 april 2006 01:15 PM
  [ # 5 ]

na een nachtje erover geslapen te hebben heb ik het volgende idee,maar wil eerst even horen of iemand daar iets van afweet.

kan ik de stukken die mijn dealer gemaakt heeft laten vervangen bij een andere dealer onder garantie?

vraag dus even anders stellen:telt de garantie van een nieuwe wagen alleen bij de dealer waar je gekocht heb of kan je onder garantie ook stukken vervangen bij een andere dealer.

ik ga daar morgen achter horen en laat een antwoord hier achter
dank bij voorbaat voor eventuele reacties.


jan

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 23 april 2006 01:40 PM
  [ # 6 ]

Voor de fabrieksgarantie kan je natuurlijk overal aankloppen. Voor onderdelen die jouw dealer beschadigt bij een reparatie kan je moeilijk een andere dealer verantwoordelijk houden danwel een beroep op de fabrieksgarantie doen. Dat moet jouw dealer oplossen, hij maakt de fout.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 23 april 2006 02:53 PM
  [ # 7 ]

eerst naar de dealer die de brokken heeft gemaakt, die moet het maar zien op te lossen op een professionele manier (nieuw stuk rond de radio)
trek er lessen uit en weet waar je in het vervolg niet moet gaan

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 23 april 2006 11:47 PM
  [ # 8 ]
paso schreef:

eerst naar de dealer die de brokken heeft gemaakt, die moet het maar zien op te lossen op een professionele manier (nieuw stuk rond de radio)
trek er lessen uit en weet waar je in het vervolg niet moet gaan

Juist!
Probeer het eerst eens met de dealer zélf te bespreken.één slechte werknemer betekent nog niet dat het een ballentent is…
Misschien krijgt de medewerker wel op zijn sodemieter en word je netjes geholpen….

Ik ben benieuwd, ik neem aan dat je daar morgen meteen achteraan gaat?

 

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 24 april 2006 12:03 AM
  [ # 9 ]

Reatie met dealer

Ik ga reeds +25 jaar bij dezelfde dealer.

Mijn ervaring is communiceren (niet schelden/roepen dreigen/tieren) maar ook voet bij stuk houden en niet afgeven als je recht in je schoenen staat.

Een dealer heeft baat bij trouwe klanten en een echte goede dealer zal steeds kwaliteit nastreven.

Alhoewel het geen garantie is kan je bij een ISO gecertifieerde dealer de zaak “beter” spelen omdat door de normering ze alles moeten opvolgen. Slechte opvolging kan leiden tot verlies ISO certificaat.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
jantje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 27-12-2005

Gepost: 24 april 2006 01:05 AM
  [ # 10 ]

ik heb de dealer vandaag (zondag) nog telefonisch kunnen bereiken.
ik heb hem rustig uitgelegd wat er aan de hand is.hij leek verbaasd en was gelukkig ook bereid om er even rustig over te babbelen.
morgen na het werk rij ik langs hem om hem te tonen wat er misgelopen is.ik hoop dat hij het ernstig genoeg vind om heel het boeltje te vervangen.

bedankt voor alle reacties.morgenavond breng ik hier verslag uit of het positief of negatief is uitgedraaid.
:catch

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 24 april 2006 01:07 AM
  [ # 11 ]

Een dealer die je op zondag kan bellen verdient een PLUIM

 

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 24 april 2006 01:16 AM
  [ # 12 ]
René van Maren schreef:

Een dealer die je op zondag kan bellen verdient een PLUIM

En een klant die op zondag belt….............. Wink

Jeroen

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 24 april 2006 01:19 AM
  [ # 13 ]
toniclight schreef:

En een klant die op zondag belt….............. Wink

Jeroen

is een aso Cool


Wink

 

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 24 april 2006 03:14 PM
  [ # 14 ]
jantje schreef:

vraag dus even anders stellen:telt de garantie van een nieuwe wagen alleen bij de dealer waar je gekocht heb of kan je onder garantie ook stukken vervangen bij een andere dealer.


Yep, ik ga voor onderhoud en garantie ook bij een andere dealer.
Wink

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 24 april 2006 03:51 PM
  [ # 15 ]
jantje schreef:

bedankt voor alle reacties.morgenavond breng ik hier verslag uit of het positief of negatief is uitgedraaid.

Ik zit vanavond voor het scherm…. Cool

 

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook