2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
schiet mij maar lek…
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 25 april 2006 07:18 PM
  [ # 16 ]
Texter schreef:
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:

@ texter

Ondergemotoriseerd? Hoezo ondergemotoriseerd?

Ondergemotoriseerd als in een reeds verouderde V6 HDI in het vooronder of een lachwekkend trage benzineversie.

Al mee gereden? Ik wel, met zowel een benzine als de Diesel en ik kan je verzekeren dat hij absoluut niet ondergemotoriseerd is. De V6 HDi is echt het allerbeste wat er dit moment op Dieselgebied te krijgen is, zeker een van de meest moderne Exclamation De V6 benzine loopt al weer even mee, maar de berichten zijn dat er binnen een jaar een opvolger is. 230km/h is nooit traag Wink Het onderstel kan veel meer aan, dat wel.

Het klopt dat er motoren zijn met meer pk/L, maar die kunnen in geen geval tippen aan de soeplesse en loop van deze HDi. Vermogen en vooral de manier waarop dit vrijkomt zijn zeer competetief. Vergelijk het maar met een E270Cdi, de C6 kan zich in de test zelfs meten met de E320Cdi Cool (ook al loopt die 250km/h)

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Texter
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 28-02-2006

Gepost: 25 april 2006 11:08 PM
  [ # 17 ]
eviltwin schreef:

Al mee gereden? Ik wel, met zowel een benzine als de Diesel en ik kan je verzekeren dat hij absoluut niet ondergemotoriseerd is. De V6 HDi is echt het allerbeste wat er dit moment op Dieselgebied te krijgen is, zeker een van de meest moderne Exclamation De V6 benzine loopt al weer even mee, maar de berichten zijn dat er binnen een jaar een opvolger is. 230km/h is nooit traag

Hehe…optimist. Dat ik er zelf niet mee gereden heb is volstrekt irrelevant als die auto’s op papier al duidelijk minder zijn. Een middelmatige 3 liter V6 benzine motor is altijd te licht voor een 2 ton zware auto en de diesel loopt nu gewoon al een generatie achter omdat veel kleinere motoren (binnen hetzelfde concern!!!) haast hetzelfde vermogen hebben. 230km/u is niet langzaam, maar in bijna 10 seconden van 0-100 is echt traag voor deze klasse en gezien die snelheid zich wel binnen het normale, alledaagse bereik bevindt is het interessant om op te merken dat een E220CDI al veel sneller accelereert (8,4s). Dus een C6 rijder zal niet alleen vanwege zijn rijstijl vaak ingehaald worden door grijnzende taxichauffeurs.
Omdat ze in Frankrijk zo sloom zijn geweest met uitontwikkelen (kwaliteit kost tijd he) krijgen alle lang wachtende klanten nu gewoon een auto die in sommige opzichten technisch wat achterhaald is. Zit er al DVD of harde schijf navigatie in de C6? Nee. En het apparaat dat er wel in zit zat 4 jaar terug al in de C5.
De C6 verslaat misschien een E320CDI in een test, maar die Mercedes motor is gewoon veel geschikter om het apparaat vlot en zuinig van A naar B te krijgen. Bij AutoReview scheelde het 63 punten in het voordeel van de Mercedes binnen dat hoofdstuk. De andere Duitse 3 liter diesels zijn ook gewoon een stuk sneller dan de C6. De berijders van die Duitse auto’s zijn misschien dan wel potentiele overstappers, maar ook een flink acceleratie vermogen gewend dat ze gewoon niet zullen aantreffen in de C6 en waar ze wel voor betalen. De rest van de auto compenseert het natuurlijk…

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 25 april 2006 11:37 PM
  [ # 18 ]

T’is maar hoe je het bekijkt

@ Texter

Familie van me rijd een CLS500. Toch geen klein motortje denk ik.

Heeft met m’n C6 gereden en hij vond dat in de C6 het vermogen veel beter naar de wielen werd overgebracht dan zijn veel dikkere V8.

Ik heb met beide auto’s gereden en ik vindt het vermogen van de C6 veel beheerster.

Ik heb nergens het gevoel gehad dat ik inzake trekkracht de mindere was van de CLS ondanks het feit dat deze veel meer bruut vermogen heeft.

Vwb DVD navigatie etc: volledig eens (maar bij MERC bvb ook alleen op de zeer dure topmodellen).

Vwb de taxis: zou ze de kost niet willen geven, de taxi’s die uitgerust zijn met een 115 pk diesel.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 25 april 2006 11:42 PM
  [ # 19 ]

@texter

@ Texter

Oh ja, nog even melden, je mag al die dure MERC met hun heeeeel dikke motoren een keertje meebrengen naar de oude Antwerpse haven (kinderkopjes, oneffenheden en nog meer speelgoed), gaan we eens een keer (helemaal te gek bij regenweer) ritjes maken.

Zullen we nadien nog wel even turven hoeveel MERCs er in het wielzog blijven.

Ik spreek wat dat betreft uit ervaring want mijn familie, die voor zijn CLS500 een 500SEL had heeft me zo eens een keer uitgedaagd met m’n C5je.

We hebben de 500 SEL net niet uit de dokken moeten halen. Maar hij stond wel overdwars op 5 cm van de rand.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 25 april 2006 11:58 PM
  [ # 20 ]

@ Texter 3

@ Texter 3

Nog even wat kwijt. Ik denk dat wanneer je echt met een Citroën wil winnen van een Duitse auto dat je dan best je spaarcenten afhaalt en in Parijs een C4 WRC van Loeb gaat kopen.

Ik bedoel maar, wat moet Citroën eigenlijk nog bewijzen op dit vlak? Op het moment dat de SM op de markt kwam moest je inzake topsnelheid al heeeel exotisch gaan om de SM bij te blijven. En dan moest de topsnelheid alleen op beton en een rechte baan want anders bleef de competitie gewoon niet eens in de buurt.

Ik weet niet of je ooit die testen gezien hebt waarbij de SM rijder zonder handen aan het stuur tegen een vrolijke 180 over een cirkelzaag reed en vervolgens boven op de rem ging staan terwijl de auto nauwelijks uitweek.

Ik herhaal wat moet Citroën bewijzen. Hoe vaak rijd je vandaag de dag 230? Hoe vaak heb je de kans om echt te acceleren in de randstand? Waar kan je in NL, B flitsvrij rondsnorren?

Op papier cijfertjes vergelijken is vrij steriel vwb dagdagelijkse wegomstandigheden (behalve verbruik). En die gehele discussie over topsnelheid vind ik persoonlijk intellectuele masturbatie.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 26 april 2006 12:22 AM
  [ # 21 ]
Texter schreef:
eviltwin schreef:

Al mee gereden? Ik wel, met zowel een benzine als de Diesel en ik kan je verzekeren dat hij absoluut niet ondergemotoriseerd is. De V6 HDi is echt het allerbeste wat er dit moment op Dieselgebied te krijgen is, zeker een van de meest moderne Exclamation De V6 benzine loopt al weer even mee, maar de berichten zijn dat er binnen een jaar een opvolger is. 230km/h is nooit traag

Hehe…optimist. Dat ik er zelf niet mee gereden heb is volstrekt irrelevant als die auto’s op papier al duidelijk minder zijn.

Op papier wint Brazilie met gemak het WK in Duitsland… Rolling Eyes

Een middelmatige 3 liter V6 benzine motor is altijd te licht voor een 2 ton zware auto en de diesel loopt nu gewoon al een generatie achter omdat veel kleinere motoren (binnen hetzelfde concern!!!) haast hetzelfde vermogen hebben.

De gloednieuwe 2.2HDi heeft met 173 praktisch hetzelfde specifieke vermogen als de 2.7 V6HDi (~76 vs 78pk/L). Ik zie niet welke PSA motor er verder dicht in de buurt komt Confused

230km/u is niet langzaam, maar in bijna 10 seconden van 0-100 is echt traag voor deze klasse en gezien die snelheid zich wel binnen het normale, alledaagse bereik bevindt is het interessant om op te merken dat een E220CDI al veel sneller accelereert (8,4s). Dus een C6 rijder zal niet alleen vanwege zijn rijstijl vaak ingehaald worden door grijnzende taxichauffeurs.

Een beetje taxichauffeur zal met liefde straks in een C6 2.2HDi173 gaan rijden, klanten zullen hem dankbaar zijn voor zijn eigenwijsheid.

Omdat ze in Frankrijk zo sloom zijn geweest met uitontwikkelen (kwaliteit kost tijd he) krijgen alle lang wachtende klanten nu gewoon een auto die in sommige opzichten technisch wat achterhaald is. Zit er al DVD of harde schijf navigatie in de C6? Nee. En het apparaat dat er wel in zit zat 4 jaar terug al in de C5.

De Navi is niet hetzelfde als de oude C5; waarom heeft men gekozen voor een simpel CD systeem? In de eerste plaats is het standaard (op de excl.) geen optie van 4000EUR zoals op een MB-E, in de tweede plaats wil men wel wachten op de nieuwe generatie HD systemen. Maar de C6 kon daar niet op wachten. Begrijp wel dat deze systemen niet door autofabrikanten ontwikkeld worden. In de C6 is het geintegreerd (o.a. in de HUD) en moet het systeem dus compatible zijn met de BSI. Magnetti Marelli heeft bewezen dit voor de C5phII en C4 te kunnen.

De C6 verslaat misschien een E320CDI in een test, maar die Mercedes motor is gewoon veel geschikter om het apparaat vlot en zuinig van A naar B te krijgen. Bij AutoReview scheelde het 63 punten in het voordeel van de Mercedes binnen dat hoofdstuk. De andere Duitse 3 liter diesels zijn ook gewoon een stuk sneller dan de C6. De berijders van die Duitse auto’s zijn misschien dan wel potentiele overstappers, maar ook een flink acceleratie vermogen gewend dat ze gewoon niet zullen aantreffen in de C6 en waar ze wel voor betalen. De rest van de auto compenseert het natuurlijk…

De C6 verslaat de E op 4 van de 5 hoofdstukken. Laughing

Zowel van de 5, de E als de A6 worden voldoende auto’s verkocht met aanzienlijk minder vermogen dan de C6 (en minder cilinders Wink ) maar met de prijs van een V6. Cool

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 26 april 2006 01:53 AM
  [ # 22 ]

@eviltwin

@eviltwin

Het wordt daar wel een Benelux aangelegenheid op het Franse Planète Citroën (section C6)  Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 26 april 2006 12:24 PM
  [ # 23 ]

sorry OT—die arme Fransen die krijgen veel te weinig C6 pix te zien, ik denk dat de C6 daar vooralsnog praktisch alleen als directie auto geleverd is. Het gevolg is dat er geen eigenaars zijn die een fotootje posten op planete Rolling Eyes  Dus zijn ze erg blij met onze bijdragen.

Bovendien zullen die nooit een rooie nemen Wink

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Texter
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 28-02-2006

Gepost: 26 april 2006 01:37 PM
  [ # 24 ]

Wat een opgewonden fanboy gezever zeg…het is toch duidelijk dat motoren van de concurrentie sterker en zuiniger zijn, en de tests tonen ook aan dat ze sneller zijn. De rest is gewoon irrelevant voor deze discussie. De C6 komt gewoon relatief langzaam van zijn plek…of je het nu zelf snel vindt of niet. Voor hetzelfde geld hebben ze het er gewoon expres ingebakken uit protest tegen de piswedstrijd die al jaren bezig is op motorengebied.
Dat een C6 comfortabeler rijdt etc. hoeft niemand me te vertellen…

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 26 april 2006 03:51 PM
  [ # 25 ]

@ TEXTER

Voor hetzelfde geld hebben ze het er gewoon expres ingebakken uit protest tegen de piswedstrijd die al jaren bezig is op motorengebied.


... en die ze al jaren geleden gewonnen hebben van al wat naam en faam had in de Ralley wereld. We denken aan de ZX Dakar overwinningen, de Xsara WRC overwinningen, de Huidige Xsara WRC Kronos overwinningen en (waarschijnlijk) de toekomstige C4 WRC prestaties.

en vwb de gewone seriewagens (de uitzonderingen niet te na gelaten - denk aan de CLS klasse) is het markt-aandeel van de echt performante motorisaties (de A8en, de VW Phaeton weldra uit productie, de 7en nog wat, de 840 etc.) in Europa zonder meer verwaarloosbaar.

Vooreerst omdat de doelgroep erg klein is en ook nog omdat het benzineaandeel in de meeste europese landen significant terrein verliest op de diesel krachtbronnen.

PS: een van de modernste benzinemotoren de PSA HPI motor is o.m. uit productie genomen wegens gebrek aan belangstelling.

Persoonlijke mening: wie nu nog een benzineauto koopt loopt (technisch) 10 jaar achter (of rijdt Porsche en Ferrari) Laughing

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 26 april 2006 05:57 PM
  [ # 26 ]

GEWICHT

+/- 400 KG

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 26 april 2006 06:32 PM
  [ # 27 ]

Re: @ Texter 3

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:

En die gehele discussie over topsnelheid vind ik persoonlijk intellectuele masturbatie.

Vooralsnog vind ik dit wel een mooie samenvatting.

Voor een gepantserde C6 is de standaard motorisering wellicht wat ondermaats. Voor een normale C6 lijkt de standaardmotorisering dik voor elkaar. Goed, in vergelijking met de vooral Duitse concurrentie is een aanvulling met zwaardere motoren gewenst, mits je wilt concurreren met de “beter gemotoriseerde” Duitse modellen. Maar om nu over ondergemotoriseerd te spreken.. Dan denk ik meer aan een 2.0 liter 16v met 136 pk ofzo. DAT zou ik ondergemotoriseerd noemen. De V6 benzine is gewoon een hele nette instapper.

Profiel  
 
Texter
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 28-02-2006

Gepost: 27 april 2006 05:37 AM
  [ # 28 ]

Re: @ TEXTER

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:

... en die ze al jaren geleden gewonnen hebben van al wat naam en faam had in de Ralley wereld. We denken aan de ZX Dakar overwinningen, de Xsara WRC overwinningen, de Huidige Xsara WRC Kronos overwinningen en (waarschijnlijk) de toekomstige C4 WRC prestaties.

En de concurrentie doet aan F1, LeMans en DTM…raak er maar aan gewend dat je nu echt in een substituut voor Audi, BMW, Jaguar of Mercedes of Lexus (geen diesel…) rijdt.
Ik doelde met mijn opmerking alleen op de V8 en V10 diesels en benzinemotoren tot 500+ pk. Dat gaat echt nergens meer over.
De productie van de Phaeton is trouwens ff opgeschroefd omdat Koreanen er zo dol op zijn. Net als de C6 is die auto ook 300 kilo te zwaar.

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 27 april 2006 11:43 PM
  [ # 29 ]

@ Texter

Het is m.i. wel duidelijk dat je niet veel begrepen hebt van de Citroën filosofie.

Je kunt namelijk Citroën alles verwijten behalve dat ze een subsituut zijn van de Duitse automobielsector.

Na 13 Citroëns heb ik eigenlijk nooit enige aandrang gehad om gaan te rijden met die geciteerde auto’s.  Ondanks al hun kwaliteiten vind ik de meeste Duitse modellen namelijk O E R S A A I zoals qua design, innovatie, wegligging als inzake “ballen”.

Maar niets houdt U toch tegen om over te stappen naar een limousine van over de Rijn. We spreken elkaar dan wel weer over een paar jaar.

Van al die mensen die ik heb weten overstappen van een grote Citroën op een ander merk was dat in 99% van de gevallen wegens kwaliteitsproblemen. Alhoewel het nog verder moet blijken denk ik dat ze met de C6 dit nu onder controle hebben.

De productie is daardoor misschien veel te laag, maar als straks in het H-segment gaat bekend worden dat de C6 uiterst betrouwbaar is dan voorspel ik een glansrijke toekomst.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 27 april 2006 11:55 PM
  [ # 30 ]
Texter schreef:

Wat een opgewonden fanboy gezever zeg…het is toch duidelijk dat motoren van de concurrentie sterker en zuiniger zijn, en de tests tonen ook aan dat ze sneller zijn. De rest is gewoon irrelevant voor deze discussie. De C6 komt gewoon relatief langzaam van zijn plek…of je het nu zelf snel vindt of niet. Voor hetzelfde geld hebben ze het er gewoon expres ingebakken uit protest tegen de piswedstrijd die al jaren bezig is op motorengebied.
Dat een C6 comfortabeler rijdt etc. hoeft niemand me te vertellen…

ga nou eerst eens rijden en kom dan nog eens terug bij dit draadje. Twee mensen die beide een C6 hebben… weten het niet beter dan iemand die er nog nooit in gereden heeft?

overigens spreek ik ook uit ervaring….. ga eerst maar eens rijden vriend Wink

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook