3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
schiet mij maar lek…
Texter
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 28-02-2006

Gepost: 28 april 2006 04:41 AM
  [ # 31 ]
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:

Je kunt namelijk Citroën alles verwijten behalve dat ze een subsituut zijn van de Duitse automobielsector.

En wat rijden de meeste mensen die zich een C6 kunnen veroorloven nu? Rolling Eyes 

Als de C6 een onbetrouwbaar lor was geweest had je hem net zo goed gekocht, dus waarom zouden ze hem beter maken dan alle andere vierwielige meuk uit Frankrijk, als er genoeg citrofiele gekken zijn die helemaal flippen als ze het ding alleen al zien? Je zou trots moeten zijn dat anderen Citroens vlaggenschip weer zullen leren respecteren, een deel in zichzelf zullen vinden dat ze voorheen nooit gekend hebben,
en dat Citroen er een wat gezondere filosofie op nahoudt/kan houden dan vroeger. Na 19 Citroens van kindsafaan verplicht te hebben meegemaakt en zelf in mijn eigen apparaat rond te rijden weet ik onderhand ook wel wat de Citroen-filosofie is.

Het enige wat in te brengen is tegen een klacht over de prestaties zou zoiets zijn als ‘Ja, maar een C6 moet vooral voornaam rijden, want dat past binnen de filosofie van Citroen.’
Daar heb ik de hele draad op zitten wachten, omdat het zo’n voor de hand liggend argument is. Omdat dat het Citroen bezitten en berijden meer benadert. En daar zou ik het ook gewoon mee eens zijn.

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 28 april 2006 01:05 PM
  [ # 32 ]

@ Texter

Mooi toch, zijn we het toch nog eens (ondanks enkele details)  Laughing

Hopelijk heb je geen trauma overgehouden aan zoveel Citroën overkill.

Gelukkig viel dat bij mij thuis wel mee (vooral omdat mijn vader zijn Citroën pas inruilde als hij echt uit mekaar viel, terwijl mijn oom elke 3 jaar weer in een nieuwe DS zoefde.

Meest indrukwekkende jeugdmoment (mbt Citroën):

1) Ergens in de jaren 60 (toen ik nog in korte broek rondliep). Mijn vader had een gitzwarte 2 PK en hij wilde op die hete augustus dag absoluut een foto van mij zittend (in mijn korte broek) op de bolle (door de zon danig opgewarmde) voorwiel kast. Memorabel moment.

2) Begin jaren 70 (ik was een tiener) onze buurman kwam langs en vroeg of ik zin had in een ritje in zijn nieuwe “sportwagen”. Voor onze stoep stond een fonkelnieuw (denk goudkleurige - yep) SM.  Nooit zo genoten van de ongelovig kijkende omstaanders als toen.

3) Midden jaren 80, vriend van mijn vader koopt (op hoge leeftijd) een CX GTI Turbo II 2500. Toen ik meereed en het koppel + wegligging+ “slagschip uitstraling” ervaarde was ik verkocht. Heb deze auto trouwens overgekocht voor een prikje in 87.

Maar we zijn nu natuurlijk wel heeeeeel erg off-topic!

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
Texter
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 28-02-2006

Gepost: 30 april 2006 08:58 PM
  [ # 33 ]

Mijn enige trauma’s zijn een AX -bah- en laatst mijn ma d’r Visa GT die door een onoplettend 19 jarig meisje in een Volvo 740 werd getotalled voordat ik er goed en wel in had kunnen rijden. De Duitser die in slaap viel en met 130 de caravan binnenreed vond ik wel een aparte ervaring.
Daar zie je dat je bepantsering nodig hebt om andere redenen…

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 01 mei 2006 01:47 AM
  [ # 34 ]

Boeien dat een C6 er wat secondjes minder over doet dan de potente Duitse equivalenten? Leuk hoor dat je binnen 9 seconden op de 100 zit… 11 is toch ook goed genoeg? Scoor je lekker mee op een verjaardag… Een C6 is gebaseerd op een heel andere filosofie. Daar trek je volle zalen mee!

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 15 mei 2006 03:24 AM
  [ # 35 ]
Handjes schreef:

Boeien dat een C6 er wat secondjes minder over doet dan de potente Duitse equivalenten? Leuk hoor dat je binnen 9 seconden op de 100 zit… 11 is toch ook goed genoeg? Scoor je lekker mee op een verjaardag… Een C6 is gebaseerd op een heel andere filosofie. Daar trek je volle zalen mee!

Ik ben deels eens met Handjes, tuurlijk heeft Citroën een eigen filosofie maar dat kun je toch goed combineren met snelheid die de concurrentie ook levert. Zie o.a. de CX GTI TURBO2, dit is Citroën filosofie + ongekende acceleratie(in zijn tijd en nu nog steeds). Het gaat er niet om om de Duiters en/of Japanners te overtroeven, maar er mag best pit zijn die de C6 nu wat mist met accelereren, dit is ook een veiligheidsargument. Exclamation

PSA is gewoon te laat begonnen met sterkere V6 motoren met name voor de C6. Juist door al die ingebouwde veiligheden is de C6 loeizwaar geworden. Kijk anders naar de 407 Coupé, die ziet er snel uit maar moet iedereen voor laten gaan. Ook deze auto is geen racewagen maar slaat te ver door naar het langzame dan wat je van zo`n auto mag verwachten. Let wel de 407 Coupé is 300kg lichter dan de C6.

De 1.6 benzinemotoren die met BMW ontwikkeld zijn, hebben vermogens tot 210 pk Exclamation Dit komt overeen met de V6 benzine, dus laat de V6 motoren m.b.v. turbo`s sterker worden.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 15 mei 2006 03:35 AM
  [ # 36 ]

Voordat ik het vergeet, PSA brengt een V6 HDI uit met 220pk en wordt als eerst in de Peugeot 608 (607 opvolger) geïntroduceerd en komt ook in de C6.
PSA is op dit moment heus wel bezig met een sterkere V6 benzine, dus je krijgt meer motorenkeus over een tijdje.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 15 mei 2006 11:47 AM
  [ # 37 ]
Citrophile schreef:

... er mag best pit zijn die de C6 nu wat mist met accelereren, dit is ook een veiligheidsargument. Exclamation

En vuurwapens zijn voor zelfverdediging…

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Jeroen28
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 15-11-2004

- Xsara Break
Gepost: 15 mei 2006 02:30 PM
  [ # 38 ]

Het is wel min of meer een feit dat een “uber” uitgevoerde kar het imago ophaalt.

    Niet dat iedereen ineens een 300 PK v8 gaat kopen, maar vreemd genoeg helpt het wel de verkoop van de hele lijn.

  je ziet het bij veel producten. ( neem Dell met hun nieuwe game pc van 10.000 US $ , geen hond die hem koopt, maar mensen denken wel “ow, dell maakt goeie game pc’s)

  Rolling Eyes

xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 15 mei 2006 03:47 PM
  [ # 39 ]

Ik zou toch zweren dat dit draadje over de dikke ramen en zo ging… Rolling Eyes
Of zit ik er naast?

 

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 15 mei 2006 04:19 PM
  [ # 40 ]

het vermogen van de c6

Citrophile schreef:
Handjes schreef:

Boeien dat een C6 er wat secondjes minder over doet dan de potente Duitse equivalenten? Leuk hoor dat je binnen 9 seconden op de 100 zit… 11 is toch ook goed genoeg? Scoor je lekker mee op een verjaardag… Een C6 is gebaseerd op een heel andere filosofie. Daar trek je volle zalen mee!

Ik ben deels eens met Handjes, tuurlijk heeft Citroën een eigen filosofie maar dat kun je toch goed combineren met snelheid die de concurrentie ook levert. Zie o.a. de CX GTI TURBO2, dit is Citroën filosofie + ongekende acceleratie(in zijn tijd en nu nog steeds). Het gaat er niet om om de Duiters en/of Japanners te overtroeven, maar er mag best pit zijn die de C6 nu wat mist met accelereren, dit is ook een veiligheidsargument. Exclamation

 

Ik heb een CX GTI Turbo II gehad en ik kan je verzekeren dat de trekkracht een stuk minder is dan mijn huidige C6 v6 2.7 HDI. 

Als je bovenop de 1870 kg nog wat gepantserde deuren ruiten etc. gaat laden dan zal de C6 HDI best wel adem te kort komen. Maar tja ik ben niet J. Chirac dus ik heb dat probleem niet en ik denk dat het aantal mensen die hier wakker van liggen eerder beperkt is (ik weet niet hoe het gesteld is in Santa Monica Eviltwin / vader eviltwin)

Voor de rest kan ik alleen maar beamen wat Oldenhage een paar weken geleden stelde “Op papier wint Brazilië het wereldkampioenschap”. Ik herhaal zijn advies, koop zo een auto of ga er een paar weken mee rijden en kijk dan eens of je nog dezelfde mening hebt.

Verder zou ik iedereen adviseren om eens de verkoopcijfers van de + 250pk auto’s van de mainstream Audi/BMW/Mercedes te checken en dat af te zetten tegen hun totaal verkoop. Je zal verbaasd zijn.

Als Citroën echt de verkoop van de C6 wil opkrikken (in de veronderstelling dat ze dat aankunnen - denk aan kwaliteit van de af te leveren auto’s en vergelijk hoeveel ze er vandaag KUNNEN produceren) dan moeten ze dringend een 170 PK 4cil handgeschakelde auto uitbrengen.

In Januari Februari en maart 2006 was Citroën de best verkopende autfabrikant in België (voor de Duitse concurrent - die toch niet mis is en voor peugeot en Renault). Dus zonder een C6 V8/v12/v24/v36.

Dit had m.i. alles te maken met:
1) De prijzenpolitiek van de Picasso (einde reeks)
2) De C4
3) De C1
4) De C5
5) De C2 + C3

Toch geen auto’s met monsterachtige PKs in de specs dacht ik zo.

Voor de rest blijf ik bij mijn origineel standpunt inzake C6 topsnelheid voor een auto die nu al 230 kan: intellectuele masturbatie.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 15 mei 2006 04:33 PM
  [ # 41 ]

Heb ik het dus mis?

 

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 15 mei 2006 04:36 PM
  [ # 42 ]

Heb ik het mis

Uiteraard niet, de moderator heeft altijd gelijk Very Happy , allez bijna altijd Razz

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 15 mei 2006 04:37 PM
  [ # 43 ]

Waarom gaat het dan weer Surprisedfftopic ?

 

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 15 mei 2006 04:41 PM
  [ # 44 ]

Gepantserde C6

René van Maren schreef:

Waarom gaat het dan weer Surprisedfftopic ?

Ik denk dat veel mensen het draadje over de gepantserde C6 aangegrepen hebben om hun visie over de motorisatie te ventileren. Op die manier voorkom je al te veel verschillende draadjes overzaken die in essentie dicht bij elkaar liggen want al heel snel wordt uiteraard de link gelegd “pantsering is verzwaring, en hij is al zo zwaar en hoe moet dat dan met de motor etc etc etc”

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 15 mei 2006 04:59 PM
  [ # 45 ]

Re: Gepantserde C6

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:
René van Maren schreef:

Waarom gaat het dan weer Surprisedfftopic ?

Ik denk dat veel mensen het draadje over de gepantserde C6 aangegrepen hebben om hun visie over de motorisatie te ventileren. Op die manier voorkom je al te veel verschillende draadjes overzaken die in essentie dicht bij elkaar liggen want al heel snel wordt uiteraard de link gelegd “pantsering is verzwaring, en hij is al zo zwaar en hoe moet dat dan met de motor etc etc etc”

Dankzij de cryptische titel is dit draadje sinds dag 1 al redelijk OT,

Een gewone CX prestige (geen turbo!) was voldoende voor bijv. Honecker, de Sm Opera van het Elysee (1 PR 75, 2 PR 75) hebben een aangepaste versnellingsbak om langzamer te kunnen rijden tijdens parades. De gevolgen van te hoge snelheid tijdens een ontsnapping werden pijnlijk duidelijk voor princess Diana. Aan een goede piloot heb je dus meer dan aan veel vermogen (of een dronken chauffeur Wink )

btw die WK-voetbal vergelijking was van mij, oldenhage houd niet zo van foebbal Rolling Eyes 

Maar kunnen we het gekeuvel over vermogen niet hier doen?
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=163998&start=60

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook