Ik heb van de week een XM van de sloop gered, het gaat om een 90’er V6 met automaat, ze loopt (nog) niet en komt voorlopig in een stalling te staan.
Rechtsachter heeft de dame lichte schade enhet interieur heeft lichte gebruiksspoortjes, ik heb de auto nog niet goed bekeken maar ga ze vanavond ophalen.
Meer foto’s volgen nog wel, heb er nu maar 2:
http://www.mijnalbum.nl/Album=MFIS8NKP
De auto schijnt volgens de verkoper geen vonk te geven, dus als die in de stalling staat vanavond ga ik morgen ff kijken, maar tips van waar ik als eerste moet gaan kijken zijn natuurlijk altijd meer dan welkom, alvast bedankt.
Eric






















Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
mooie bak zo te zien… lederen interieur erin?
en bij geen vonk toch alles ffies nakijken he, bougies, kabels bobine.
En ff nakijken of het idd wel zo is van geen vonk hebben…. je weet maar nooit!
maar heel nobel van je dat je hem redt…..... met 16 jaartjes moet ie nog wel een tijdje mee kunnen gaan denk ik zo!
hoeveel ribben trouwens?
groeten Tonie
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Zwart leer zit erin inderdaad, en nakijken doe ik wel ff ja, in ieder geval bedankt voor de tips, maar wat bedoel je met ribben??
Hoeveel hij je gekost heeft denk ik
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ow zo , nou in dat geval nog niet 1 rib uit mijn lijf, hij was niet duur









Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Spannende operatie! Gefeliciteerd met je aanwinst!
Mocht je ermee gaan cruisen, als-ie eenmaal loopt, alle sappies ook maar vervangen, ook de bak-olie (atf).
Succes met uitproberen!! Wordt een zeldzaamheid, die V6 ‘jes van dat jaartal.
Groets Ruben
See, buy, fly C5 V6
Ja bedankt, ik dnek niet dat ik er echt mee ga rijden, want daar ga ik aan failliet maar alle sappen ververs ik sowieso.





















Totaal aantal Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
...en dan?
Zet je hem in je voorkamer…






















Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Ries schreef:...en dan?
Zet je hem in je voorkamer…
ik wou dat dat kon… ops:
@ wunderbar, we zijn benieuwd! :photo
Gefeliciteerd ,
de Xm heeft DIRAVI neem ik aan?
Nee ik zet haar niet in de voorkamer, maar ze staat nu in de stalling en zal morgen ff foto’s uploaden.
Ook ga ik proberen haar te laten draaien morgen wat ik er daarna mee doe weet ik nog niet, in ieder geval zet ik haar eerdaags in de tectyl en in het vet en dan staat ze prima in de stalling te wachten op betere tijden.
@pjotrblom, ze heeft naar mijn weten wel DIRAVI ja, zijn er 90’ers geleverd met een 12 klepper automaat, leer en airco maar zonder DIRAVI?























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
xm
Wunderbar schreef:Nee ik zet haar niet in de voorkamer, maar ze staat nu in de stalling en zal morgen ff foto’s uploaden.
Ook ga ik proberen haar te laten draaien morgen wat ik er daarna mee doe weet ik nog niet, in ieder geval zet ik haar eerdaags in de tectyl en in het vet en dan staat ze prima in de stalling te wachten op betere tijden.@pjotrblom, ze heeft naar mijn weten wel DIRAVI ja, zijn er 90’ers geleverd met een 12 klepper automaat, leer en airco maar zonder DIRAVI?
Je V6 moet diravi hebben. Als je geen vonk hebt ligt dat niet aan de startblokkering
:





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Geen vonk? Wel benzine? Ontstekingsmodule op de accubak of bobine (zit er naast).
Verdeler en rotor zijn ook verdacht, worden vaak overgeslagen omdat een nieuw setje slechts 110 euro kost. Als hij rot begint te worden, blijft de auto wel lopen, maar lang niet zo goed als met een nieuwe en op een gegeven moment doet hij helemaal niks meer.
Bougiekabels zijn ook duur tegenwoordig, je hebt er 7 en de langste is 1 meter lang
Voor de rest hoop ik voor je dat het slechts aan de ontsteking ligt, als die goed is, zit de fout elders en wens ik je heeeeeeel veeeeeeeeel succes
(1 van de redenen dat ik nooit meer een vroege serie 1 XM koop, is vanwege de elektronica, modeljaar 93 en later zijn een stuk beter)
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
ik zal vanmiddag eens gaan kijken, bedankt voor de tips. Dat het voor 93 zacht gezegt rampebakken waren had ik al wel begrepen zo te lezen aan de rest van het XM gedeelte van het forum maar ik had weinig uitzoek het was deze XM je neemt hem mee en anders gaat ie in de brand…. dan neem ik haar wel mee.
ik heb nu ook foto’s van het ophalen gisteravond:
http://www.mijnalbum.nl/Album=MFIS8NKP





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Aan al die kassen te zien…...Waar kwam hij vandaan? Toch niet uit het Westland?
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
De elektronica geeft soms problemen, een vriend van mij heeft een precies de zelfde XM.
Hij had ook problemen met massa, hebben we een goede aansluiting gemaakt aan de carrosserie, bij de laatere types is dat verbeterd.
De vorige eigenaar had ook de automaat laten gereviseeren
Km stand is nu 330.000 en loopt nog perfect!
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.