Dieselpomp stuk of toch iets anders
John
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 13-08-2004

Gepost: 04 mei 2006 11:46 PM

Mijn Citroen Xsara 1.9 HDI uit 99 start sinds vorige week heel slecht.

De startmotor doet het prima, maar hij slaat niet aan. Bij het doorstarten kom op een gegeven moment knallen onder de auto vandaag ter hoogte van de versnellingspook.

De Wegenwacht is er bij geweest en concludeerde dat het een probleem was met de software. Dieselpomp was uitgesloten want of helemaal stuk, of deed het prima, was geen tussen weg.

Uit laten lezen bij de dealer, er zijn enkele storingen opgeslagen dat de pomp 0 bar druk had. Dus was de dieselpomp kapot, en dat zou vooral voorkomen bij koud weer, en ik heb het juist bij warm weer.

Vandaag heeft ie me definitief laten staan, wat kan dit zijn. Is de dieselpomp verklaar baar, is zo iets te repareren of moet er meteen een nieuwe in (dure ingreep)

Xsara Linge Prestige 2.0 HDI

Profiel  
 
John
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 13-08-2004

Gepost: 05 mei 2006 02:26 AM
  [ # 1 ]

Ik heb het vanavond nog een keer geprobeerd, en hij starte in 1 keer.
Het is nu heel duidelijk, hij start alleen bij lage omgevingstempratuur. Kan dat invloed hebben op de pomp?

Xsara Linge Prestige 2.0 HDI

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 05 mei 2006 09:11 PM
  [ # 2 ]

Mischien heleemaal verkeerd oops maar als je de dop van de benzinetank haalt zuigt hij dan lucht aan ???

Heb het ooit gehad dat de tankontluchting dicht zat , en bij een andere klant was de tank gewoon plat gezogen .

Was onderweg in Frankrijk zijn dop verloren en had in het volgende bezinestation een nieuwe dop gekocht , echter zonder ontluchtingsgaatje .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook