Snel zakken CX
ger
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 18-06-2005

Gepost: 13 mei 2006 11:52 PM

Heb het volgende met mijn Cx uit 1976 . Heb de lhm vervangen en heb nu het probleem dat de auto (achter vooral)erg snel zakt na stopzetten motor . Duurde eerst meer dan paar uur maar is nu gewoon binnen de 15 minuten .

Iemand een idee van de oorzaak na het wisselelen van de lhm en het reinigen van de filters ? 
Lucht ergens in het systeem ?

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 14 mei 2006 12:00 AM
  [ # 1 ]

heb je DIT https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/167095 al eens geprobeerd?
mvgr wupke:die daarna ALS het niet werkt, de voorraad bollen eens op druk zou laten zetten.
wil dat niet helpen is handmatig reinigen van je hoogte regelaars nodig. Wink

Profiel  
 
ger
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 18-06-2005

Gepost: 14 mei 2006 12:18 AM
  [ # 2 ]

Heb je link even doorgelezen en ga dat eens doen en kijken of dat helpt . Dus bedankt en laat het weten .

mvg Ger

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 17 maart 2017 01:54 PM
  [ # 3 ]

Stof eraf. De link van wuppo doet het niet meer, maar iemand een idee? Situatie is bij mij nl. hetzelfde.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 maart 2017 02:02 PM
  [ # 4 ]

Heeft de mijne ook last van.
Zeer waarschijnlijk interne lekkage in de remservo.

De achterremdruk wordt namelijk geleverd vanuit het veersysteem aan de achterzijde.
Hierdoor is de remdruk dus direct belastingsafhankelijk.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 17 maart 2017 02:04 PM
  [ # 5 ]

Link gerepareerd…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 17 maart 2017 02:06 PM
  [ # 6 ]

Ik snap de link met belasting en remmen niet zo. Hij blijft prima op hoogte en remt en veert zoals het hoort. Pas na uitschakelen van de motor ligt de achterkant binnen 10 minuten een stuk lager, waar dat voorheen (dus voor vervangen van de LHM en de achterste veerbollen) niet zo was.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 maart 2017 02:12 PM
  [ # 7 ]

Simpel, vanaf het achterveercircuit loopt een leiding naar voren, naar de remservo.
Als je remt, gaat de druk in het achterveercircuit via de remleiding weer naar de achterremmen.
Meer massa in de kofferbak, hogere druk op de achterveercilinders, meer remdruk achter.

Zolang de motor loopt merk je niets van de interne lekkage.
Wel als je de boel stil zet, naast een eventuele interne lekkage in de achterste hoogteregelaar speelt ook een interne lekkage in de remservo een rol in het dalen van de druk in het achterveercircuit.
Druk kan hierdoor sneller dalen dan voor, auto daalt achter sneller dan voor!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 17 maart 2017 02:29 PM
  [ # 8 ]

OK. Maar het feit dat het pas optreedt sinds ik de LHM heb ververst (veerbollen zijn een week daarvoor vervangen) is dan puur toeval?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 maart 2017 02:57 PM
  [ # 9 ]

Schone LHM? Dunner?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 maart 2017 04:27 PM
  [ # 10 ]

En het kan dat je door de schone LHM vervuiling in je hoogteregelaar hebt weggespoeld die de boel dicht hield…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 17 maart 2017 04:34 PM
  [ # 11 ]

Hm, “fijn”. Hij bleef de eerste dag nog zo mooi tot de volgende ochtend hoog staan…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 18 maart 2017 10:41 PM
  [ # 12 ]

grootste kans remservo denk ik ook, maar een lekke cilinder kan natuurlijk ook.
het kan verder geen kwaad, maar als je er echt wat mee wilt kun je de retourstromen bekijken.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook