Uitrustingsniveau C6
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 15 mei 2006 06:36 PM

Via citroen.nl is er een PDF beschikbaar met de verschillende uitrustingniveau’s. Schetst mijn verbazing dat je op de standaard C6 van 55 mille enkel metallic lak en navidrive RT3 kan bestellen. Geen leer, geen 18” velgen, geen schuif-/kanteldak of geluidswerend glas.
Pas vanaf niveau lignage zijn deze opties beschikbaar.

Beetje vreemd

zie hier

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Paint.It.Black
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 07-10-2005

- C6 (2005-2012) 2.2 HDI Exclusive
- C5 Tourer 1.6 HDI VTR
Gepost: 15 mei 2006 06:48 PM
  [ # 1 ]

Heeft er eigenlijk al iemand foto’s gezien van het interieur zonder lederen bekleding?


Pib

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 15 mei 2006 06:51 PM
  [ # 2 ]

Geen foto’s, wel ‘in het echie’ . Ook mooi!

Gr Martijn

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 15 mei 2006 07:19 PM
  [ # 3 ]
Martijn de Ruijter schreef:

Geen foto’s, wel ‘in het echie’ . Ook mooi!

Gr Martijn

is er meer anders dan alleen de bekleding?

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 15 mei 2006 07:42 PM
  [ # 4 ]

Geen hout toch?

Wat betreft die 18’’ wielen, die zijn altijd standaard op de HDi, alleen de Benzine in de “goedkoopste” uitvoering staat op 17’‘. De Lignage komt standaard met Alcantara (nep-suede) leer zou daarop een vreemde optie zijn, op het basismodel zo mogelijk nog vreemder (een C5 SX is toch ook niet met leer te krijgen)

Verder vindt ik het niet zo vreemd dat ze de opties beperken, dit is altijd de prijs/uitrustingspolitiek van Citroen geweest. IPV alle onderdelen individueel aan te bieden (zoals de Duitsers vaak doen) kan je kiezen uit een instap model, een topmodel en een grootste gemene deler (soms twee middenmodellen). Op het topmodel zijn er zowiezo nog nauwelijks opties over (metallic, lounge stoelen en schuifdak!), maar ook op de lignage zijn er vrijwel geen opties. Dit doet Citroen al meer dan 80jaar dus vreemd is het niet.

Het aanvullen van een niveau met opties komt dan hoger uit dan een luxe-niveau hoger nemen, dat is dus niet logisch. Zijn er meerdere motorisaties dan zul je i.e.g. in Nederland niet de dikste motor met de lagere niveaux kunnen krijgen of vice versa.

Het enige opvallende is dat je op de basis C6 geen HUD hebt.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 17 mei 2006 12:32 AM
  [ # 5 ]

De Lignage komt standaard met Alcantara (nep-suede) leer zou daarop een vreemde optie zijn, op het basismodel zo mogelijk nog vreemder (een C5 SX is toch ook niet met leer te krijgen)

Waarom zou leer een vreemde optie zijn als er alcantara in zit? Ik zou er persoonlijk niet over piekeren om zo’n vlekkerig interieur dat stof aantrekt in mijn auto te hebben. Leer, en anders niets. Bovendien is op de Lignage leer gewoon leverbaar.

En een C5 is geen relevante vergelijking: we praten over een heel ander segment.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 17 mei 2006 03:34 AM
  [ # 6 ]
cxfanatic schreef:

De Lignage komt standaard met Alcantara (nep-suede) leer zou daarop een vreemde optie zijn, op het basismodel zo mogelijk nog vreemder (een C5 SX is toch ook niet met leer te krijgen)

Waarom zou leer een vreemde optie zijn als er alcantara in zit? Ik zou er persoonlijk niet over piekeren om zo’n vlekkerig interieur dat stof aantrekt in mijn auto te hebben. Leer, en anders niets. Bovendien is op de Lignage leer gewoon leverbaar.

En een C5 is geen relevante vergelijking: we praten over een heel ander segment.

Het zijn allebei Citroenen dus de prijspolitiek verschilt niet veel, deze is al sinds de dagen van André Citroën in de basis hetzelfde.

Op de meeste auto’s is alcantara zelf al een dure optie (2200E op een aldi6 bijv. voor velours/alcantara) dat geld krijg je niet terug als je voor 3200E leer bestelt. De basis C6 heeft velours dat is op zichzelf al een stuk luxer dan stof (zoals op een basis aldi6)

Het is ook niet logisch om een optie van 3200E op een auto te zetten als je voor 8kE niet alleen leer, en navi standaard hebt, maar ook LDWS, de JBL set, telefoon, gelamineerde zijruiten, hout etc. Een optie is namelijk per direct niks meer waard (misschien 500E op inruil) terwijl een hogere nieuwprijs (van de Exclusief tov de Lignage) wel beter blijft staan.

In de klasse van de C6 is leer nog geen must, wel gewenst, maar het is ook leuk in een C3 Rolling Eyes Alleen op een Jag moet leer en op een MB een automaat, maar verder is alles open. Ik ken ook mensen die liever velours hebben dan leer ivm slijtage van je kleren of de kou/hitte.

Zoals gezegd, de prijspolitiek maakt het mogelijk om deze opties standaard aan te bieden wat op de langere termijn goedkoper is dan de opties los te bestellen, voor zowel klant als producent.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 17 mei 2006 09:33 AM
  [ # 7 ]

Leder

eviltwin schreef:
cxfanatic schreef:

De Lignage komt standaard met Alcantara (nep-suede) leer zou daarop een vreemde optie zijn, op het basismodel zo mogelijk nog vreemder (een C5 SX is toch ook niet met leer te krijgen)

Waarom zou leer een vreemde optie zijn als er alcantara in zit? Ik zou er persoonlijk niet over piekeren om zo’n vlekkerig interieur dat stof aantrekt in mijn auto te hebben. Leer, en anders niets. Bovendien is op de Lignage leer gewoon leverbaar.

En een C5 is geen relevante vergelijking: we praten over een heel ander segment.

In de klasse van de C6 is leer nog geen must, wel gewenst, maar het is ook leuk in een C3 Rolling Eyes Alleen op een Jag moet leer en op een MB een automaat, maar verder is alles open. Ik ken ook mensen die liever velours hebben dan leer ivm slijtage van je kleren of de kou/hitte.

 

Toch nog even toevoegen dat het leder op de C6 van een betere kwaliteit is dan het leder op een C5 of enige andere Citroën die ik tot op heden gehad heb.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 17 mei 2006 08:34 PM
  [ # 8 ]

Re: Leder

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:
eviltwin schreef:
cxfanatic schreef:

De Lignage komt standaard met Alcantara (nep-suede) leer zou daarop een vreemde optie zijn, op het basismodel zo mogelijk nog vreemder (een C5 SX is toch ook niet met leer te krijgen)

Waarom zou leer een vreemde optie zijn als er alcantara in zit? Ik zou er persoonlijk niet over piekeren om zo’n vlekkerig interieur dat stof aantrekt in mijn auto te hebben. Leer, en anders niets. Bovendien is op de Lignage leer gewoon leverbaar.

En een C5 is geen relevante vergelijking: we praten over een heel ander segment.

In de klasse van de C6 is leer nog geen must, wel gewenst, maar het is ook leuk in een C3 Rolling Eyes Alleen op een Jag moet leer en op een MB een automaat, maar verder is alles open. Ik ken ook mensen die liever velours hebben dan leer ivm slijtage van je kleren of de kou/hitte.

 

Toch nog even toevoegen dat het leder op de C6 van een betere kwaliteit is dan het leder op een C5 of enige andere Citroën die ik tot op heden gehad heb.

kost op een C5 toch ook geen 3200EUR?  Wink

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook