1 van de 7
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
DIEHARDs GSA X3 -> Motor droogleggen 10 jaar verder
DIEHARD
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005

- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Gepost: 18 mei 2006 03:00 PM

Heren,

Ik heb een GSA X3 met buitenspiegels van het grootset soort wat op een GSA voorkomt. Deze zijn van binneuit verstelbaar. Nu beginht de buitenspiegel aan passagierszijde los te zitten, op zodanige wijze dat je hem niet meer goed kunt stellen, omdat hij dan scheef waait. Nu is dit op zich niet zo’n probleem, omdaqt je nog twee spiegels over hebt, maar ik ben bang dat hij er binnekort een keertje afwaait. Heeft iemand een idee wat het loszitten veroorzaakt en wat ik moet vervangen om dit te repareren?

Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl

Profiel  
 
giant
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 04-01-2006

Gepost: 18 mei 2006 03:13 PM
  [ # 1 ]

Re: Vraag over buitenspiegel GSA X3

DIEHARD schreef:

Heren,

Ik heb een GSA X3 met buitenspiegels van het grootset soort wat op een GSA voorkomt. Deze zijn van binneuit verstelbaar. Nu beginht de buitenspiegel aan passagierszijde los te zitten, op zodanige wijze dat je hem niet meer goed kunt stellen, omdat hij dan scheef waait. Nu is dit op zich niet zo’n probleem, omdaqt je nog twee spiegels over hebt, maar ik ben bang dat hij er binnekort een keertje afwaait. Heeft iemand een idee wat het loszitten veroorzaakt en wat ik moet vervangen om dit te repareren?

Momenteel heb ik geen GSA maar ik herinner me dat ik jaren geleden zelf een spiegel aan passagierskangt op een GSA monteerde, en dit volgens instructie van mijn citroën-garagist

De bijkomende spiegel wordt onder de plastic deksels meestal slechts vastgezet met 2 parkervijzen in het plaatwerk van de deur. Is niet echt stabiel.

Onder het doorlopende plaatwerk van de deur is echter volgens mij wel draad voorzien om de spiegel met de voorziene centrale bout vast te zetten zoals de originele aan de bestuurderskant.

Je hoeft dus het plaatwerk over de verborgen gelaste moer te verwijderen en met de centrale bout vast te zetten. Bij het uitboren wel oppassen dat je de draad niet beschadigt. Je gebruikt best een conische boor.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 18 mei 2006 04:07 PM
  [ # 2 ]

Zit de spiegelvoet op de auto los, of zit het bovendeel van de spiegel los van de voet?

Citroen!

Profiel  
 
DIEHARD
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005

- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Gepost: 19 mei 2006 11:55 AM
  [ # 3 ]
DriverD schreef:

Zit de spiegelvoet op de auto los, of zit het bovendeel van de spiegel los van de voet?


Het bovendeel van de spiegel zit los op de voet, de voet zelf zit wel stabiel. Het is een soort schanierpunt met een bolletje en deze heeft veel speling….

Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 22 mei 2006 01:45 PM
  [ # 4 ]

95% kans dat de schroefdraad op het pijpje, waar je spiegelbediening doorheen loopt (en dat bovendeel spiegel verbindt met spiegelvoet) eraf geroest Sad  is. Remedie: spiegel met voet verwijderen en een nieuw pijpje maken (bijvoorbeeld door schroefdraad te tappen op een nieuw pijpje).
Succes Cool

Citroen!

Profiel  
 
DIEHARD
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005

- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Gepost: 23 augustus 2007 12:20 PM
  [ # 5 ]

De afgelopen tijd heb ik de GSA als 2e auto gebruikt omdat we een nieuwe C1 besteld hebben en de oude Ax al verkocht hebben. Dat beviel prima tot gisteren. Ik had afgelopen woensdagavond getankt, nu merkte ik gisteren tijdens het rijden naar mijn werk al dat de brandstofmeter wel heel erg hard terugliep. Ik dacht eerst nog aan een defect aan de meter zelf in de tank, maar toen ik gistermiddag weer naar huis reed merkte ik dat ik in bochten af en toe wat brandstof verlies….. Sad

De auto ruikt ook ontzettend naar benzine, nu doet hij dat normaal ook wel, maar normaal alleen bij een volle tank, vanwege de haarscheurtjes in de leiding vanaf de tankdop.

Ik heb al snel even gekeken of ik wat kan zien, maar zo op het eerste gezicht zie ik niets raars of los liggen..zal van het weekend eens verder zoeken.

Ik wil nu de lekkage opsporen en verhelpen natuurlijk, maar eigenlijk zou ik alle brandstofleidingen in één keer willen vernieuwen, dan weet ik zeker dat ik verlopig hier geen last meer van krijg….

Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 23 augustus 2007 12:38 PM
  [ # 6 ]

De auto ruikt ook ontzettend naar benzine, nu doet hij dat normaal ook wel, maar normaal alleen bij een volle tank, vanwege de haarscheurtjes in de leiding vanaf de tankdop.

Niet een beetje link om daarmee door te blijven rijden?
Zelf ben ik altijd wat panisch met benzinelekkerijen. Misschien wel TE hoor.

Jeroen

Profiel  
 
henkpol
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 23 augustus 2007 01:23 PM
  [ # 7 ]

Hoi Mattijs

Spiegel : pijpje doorgerot is de juiste diagnose

Benzineverlies : kan heel goed een poreuze slang zijn boven op de tank/benzinevlotter
Slang loopt over de tank naar rechts en dan naar een filtertje rechts onder voor de tank, vandaaraf kort stukje slang naar vaste leiding

De vlotter (wil ook nog wel eens scheuren/barsten maar lekt meestal niet stinkt wel )is bereikbaar door het luik in kofferbodem

In beide gevallen loopt de benzine over de tank en verdampt daar zodat je niets onder de auto vind

Lekkage in bochten lijkt op (roest)gat in de tank

Succes

Henk

‘t mistig buiten, licht zou de felle kou mijn teer gestel bederven

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 23 augustus 2007 02:34 PM
  [ # 8 ]

Hoi Mattijs,

Bij mijn GSA zijn op dit moment alle leidingen onder de auto uitgehaald (zie “GSA aan het spit”). Ik vervang ze nu allemaal, want ze waren heel slecht. De benzine loopt onder de auto door 2 stalen leidingen (1x heen, 1x retour). Die roesten ook nog van binnen. Gevolg: troep in de sproeiers van je carbu, ondanks filters.

Bij mijn GS X3 (vroegah Laughing ) had ik ook eens flinke lekkage: Remschijf voor had benzineslang geraakt en miniem open geslepen….

Succes!

Citroen!

Profiel  
 
DIEHARD
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005

- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Gepost: 23 augustus 2007 02:40 PM
  [ # 9 ]
toniclight schreef:

De auto ruikt ook ontzettend naar benzine, nu doet hij dat normaal ook wel, maar normaal alleen bij een volle tank, vanwege de haarscheurtjes in de leiding vanaf de tankdop.

Niet een beetje link om daarmee door te blijven rijden?
Zelf ben ik altijd wat panisch met benzinelekkerijen. Misschien wel TE hoor.

Jeroen

Doorrijden met die lekkage doe ik inderdaad ook niet, nu ik dus gezien heb dat hij lekt. Hij staat nu stil todat ik het gemaakt heb. Als ik gisteren onderweg had gemerkt dat hij lekte was ik toen al gestopt, maar ik kwam er dus pas echt achter nadat ik weer thuis was…

Wat betreft die haarscheurtjes in de vulpijp, dat is bekend euvel van GSAs, ik was van plan de pijp een keer te vervangen, maar het was er nog niet van gekomen. Het risico is ook niet zo groot, want zoals gezegd alleen bij een volle tank had je last van wat damp….

Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl

Profiel  
 
DIEHARD
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005

- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Gepost: 23 augustus 2007 02:44 PM
  [ # 10 ]
henkpol schreef:

Lekkage in bochten lijkt op (roest)gat in de tank

 

Dank voor je suggeties, maar ik weet dat de tank 100% was, dus die verdenk ik eigenlijk niet, Ik heb twee jaar geleden het subframe gewisseld en toen een goede bezinetanke eronder gezet, die ik daarvoor in de loodmenie en antiroest heb gezet…. Zou wel opmerkelijk zijn als deze nu doorgerot blijkt….. Helemaal omdat ik ‘s winters er normaal gesproken niet mee rij….

Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl

Profiel  
 
DIEHARD
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005

- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Gepost: 23 augustus 2007 02:49 PM
  [ # 11 ]
DriverD schreef:

Hoi Mattijs,

Bij mijn GSA zijn op dit moment alle leidingen onder de auto uitgehaald (zie “GSA aan het spit”). Ik vervang ze nu allemaal, want ze waren heel slecht. De benzine loopt onder de auto door 2 stalen leidingen (1x heen, 1x retour). Die roesten ook nog van binnen. Gevolg: troep in de sproeiers van je carbu, ondanks filters.
Succes!

Dat wil ik dus ook gaan doen, ik meende ooit een keer gelezen te hebben dat de GS vereniging een setje met alle benzineslangen en leidingen aanbood, is dat ook wat jij gebruikt hebt? Of heb je het materiaal elders vandaan gehaald?

Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 23 augustus 2007 02:54 PM
  [ # 12 ]

Ik vervang ze allemaal door CuproNickel leidingen, die kan je aan de rol kopen. Voor de hydraulique-leidingen maak ik waarschijnlijk zelf een tromp-apparaat, anders laat ik ze trompen.

Citroen!

Profiel  
 
DIEHARD
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005

- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Gepost: 23 augustus 2007 03:12 PM
  [ # 13 ]
DriverD schreef:

Ik vervang ze allemaal door CuproNickel leidingen, die kan je aan de rol kopen. Voor de hydraulique-leidingen maak ik waarschijnlijk zelf een tromp-apparaat, anders laat ik ze trompen.

Ga je de kunststof benzineslangen, (die zijn er ook toch?) Ook gelijk vervangen?
Wat is dat Cupronickel precies?

Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 23 augustus 2007 03:48 PM
  [ # 14 ]

Volgens mij kun je nooit TE panisch zijn als het om een benzinestank gaat Wink Een GSA is inmiddels altijd tussen de 20 en 27 jaar oud. Om op safe te spelen zou ik alle slangen onder de motorkap vervangen. Ik weet niet of het onder de auto kunststof leidingen zijn en hoe lang die meegaan… Maar onder de kap en dan lekkage op die hete luchtgekoelde motor: Dat wil je niet riskeren. Wat je ook vaak ziet is dat de slangeklemmen ontbreken. Zorg dat in ieder geval op de persslangen klemmen zitten en liefst op alle slangen.

Iedereen kent het verhaal wel van de gerestaureerde SM die vlak voor het Citromobile terrein enkele jaren geleden uitbrandde.

toniclight schreef:

De auto ruikt ook ontzettend naar benzine, nu doet hij dat normaal ook wel, maar normaal alleen bij een volle tank, vanwege de haarscheurtjes in de leiding vanaf de tankdop.

Niet een beetje link om daarmee door te blijven rijden?
Zelf ben ik altijd wat panisch met benzinelekkerijen. Misschien wel TE hoor.

Jeroen

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 24 augustus 2007 01:19 AM
  [ # 15 ]
DIEHARD schreef:

Ga je de kunststof benzineslangen, (die zijn er ook toch?) Ook gelijk vervangen?
Wat is dat Cupronickel precies?

De rubber slangen worden zeker vervangen. Cupronickel is -zoals de naam het al zegt- een legering van voornamelijk koper en nickel. Slaat wel wat groen uit onder de auto, bij pekel, maar gaat niet echt doorroesten, zoals staal.

Citroen!

Profiel  
 
 
1 van de 7
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook